Toon posts:

Excel bestand naar exe file

Pagina: 1
Acties:
  • 1.487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb zelf een dartscore berekenaar gemaakt in excel en die zou ik graag willen omzetten naar een .exe bestand. Is dit mogelijk?

ps. ik heb de zoekfunctie gebruikt maar in dat ene topic wat ik tegen kwam werd ik niet veel wijzer

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Nee. O-)

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• PcFer
  • Laatst online: 13-12 15:12
je bedoeld dat je dan een los programma hebt om die scores te berekenen?
i.p.v. dat je exel moet gebruiken..?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil dat excel bestand omzetten

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee niet mogelijk. Je moet zoiets gewoon even in VB, Delphi of een ander taaltje schrijven.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

PcFer schreef op 13 februari 2004 @ 13:28:
je bedoeld dat je dan een los programma hebt om die scores te berekenen?
i.p.v. dat je exel moet gebruiken..?
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:29:
nee ik wil dat excel bestand omzetten
Ja, dat bedoel je wel :)
Je wil dus je dartscores als een los programma kunnen draaien (darts.exe) in plaats van in Excel (darts.xls). Dat kan dus niet :).
Als je het toch stand-alone wil hebben, zal je het opnieuw moeten programmeren in een willekeurige programmeertaal. Of je moet gewoon Excel blijven gebruiken. Waarom zou dat voor jou niet voldoen?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
is er geen mogelijkheid om het excel bestand in visual basic in te voegen?

Verwijderd

en als je de excelviewer meestuurd die meteen jouw .xls opend??

Geen direct antwoord op je vraag maar wellicht een tussenoplossing

Verwijderd

Topicstarter
ik vind net dat je in Visual Basic een Excel Workbook object kan invoegen. Iemand een idee waar ik dat percies kan doen?

• KingRichard
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Misschien kun je Mr_UnAnimouS eens mailen. Die heeft zoiets al gemaakt. :)

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar ik heb al iets moois in excel gemaakt alleen daar wil ik een exe van maken. Iemand een idee hoe ik dat kan invoegen in visual basic?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ja hoor, met het OLE-control. Maar wat heb je dan? Een vb progje dat als je klikt op het sheetje excel opent. Schiet ook niet op.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
in dit topic:

Excel bestand omtoveren tot .EXE kan dit ??

lees ik dat je het excel bestand in visual basic kan invoegen. Maar hoe?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Deze jongen weet waar 'ie het over heeft. johnwoo helaas niet.

De enige manier om een Excel-sheet in een losse app te krijgen is via OLE (zoals je al is verteld), en dan heb je dus nog steeds Excel (en/of een Excelviewer) nodig. De enige manier om de functionaliteit in een losse app te krijgen zonder Excel-objecten te gebruiken is de hele toepassing opnieuw te programmeren. In een echte taal.

Verder zijn er ziljoenen dartscoreberekenaars op het net te vinden.

Doe iedereen een lol en vergeet dit plan.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
gaat mij niet speciaal om het dartscore maar omdat ik een echte newbie ben in programmeren heb ik in excel een heel mooi excel bestand gemaakt dat net een progje is. Alleen ik wil hem dus graag als een exe file maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 22:32:
gaat mij niet speciaal om het dartscore maar omdat ik een echte newbie ben in programmeren heb ik in excel een heel mooi excel bestand gemaakt dat net een progje is. Alleen ik wil hem dus graag als een exe file maken.
Dan denk ik dat je het eerdere advies ter harte moet nemen....Vergeet dit verhaal.

Het is natuurlijk goed dat je eea probeert en in excel aan het oefenen bent. Echter voor programmeren zijn programmeer talen beschikbaar die dat kunnen wat ji wilt.

Programmeren leer je stapje bij stapje. Ik denk dat je nu iets teveel wilt. Blijf lekker met excel oefenen en kijk naar een programmeer taal en ga daarmee aan de slag.

Ter info; Netscape is op een gegeven moment (de browser dan) opnieuw geprogrammeerd. niet even omzetten met een slimme util, maar gewoon opniew de code schrijven. Dat hebben ze ook niet zomaar gedaan.

Leer van datgenene wat je nu hebt bereikt en als je het leuk vind (en daar lijkt het wel op) probeer eens een "echte" programmeer taal.

(en nee; ik kan nog geen regel coden....; just my 2 cents...)
Pagina: 1