KT880 Dual Channel Chipset for the AMD Athlon XP Processor

Pagina: 1
Acties:

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
http://www.via.com.tw/en/Digital%20Library/PR040212KT800.jsp

Socket A is nog niet opgegeven, dat via er meekomt verbaasd me wel een beetje. Toch te veel verloren t.o.v. Nvidia? Ben benieuwd wat de doet tegen een nforce2 Ultra 400.

Featuring the DualStream64™ memory controller, an intuitive package of new dual channel DDR400 memory technologies, and a host of top-class connectivity features, the KT880 sports native Serial ATA/RAID, VIA Vinyl 6-channel Audio, 10/100 Ethernet, as well as optional VIA Vinyl Gold 8-channel Audio and VIA Velocity Gigabit Ethernet support through the addition of VIA companion controllers

Stukje uit de tekst, ziet er veel belovend uit, afw88 maar, ik zie mijzelf door ervaringen uit het verleden niet snel overstappen op een via-plank. Bovendien ben ik nu erg tevreden over de meeste nforce-bordjes en overstap naar 939 zit ook in de mogelijkheden.
Reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 13-02-2004 15:53 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05
Ik denk niet dat VIA veel verloren heeft, alleen de laatste tijd wel. Maar met de intrede van de kt600 is het allemaal weer goed gemaakt. Maar daar voor (voor nforce2) heeft VIA echt wel goed gedaan.

Maar waarom heet dat ding nouweer KT880. Is weer heerlijk verwarrend, want je hebt ook de K8T800 voor de AMD athlon 64. Sorrie maar dit noem ik niet echt geniaal. Maar goed, noem het dan KT600A. Dat schept mij duidelijk, en velen met mij!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De KT880 is eigenlijk een PT880 (Pentium4 chipset) met de nodige aanpassingen. De benaming hebben ze dus ook gewoon overgenomen. Het is voor Via goedkoop om het op deze manier aan te pakken, R&D kosten zijn zo immers minimaal. Vergeet niet dat het socket A platform nog lang niet dood is. Socket A mag dan wel zijn beste tijd gehad hebben, maar de low-budget markt zal het nog enige tijd met de socket A moeten doen.

Abit heeft de specs van haar KV7II al maanden online, maar de officiele introductie moet nog komen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik ben benieuwd hoe dit platform gaat presteren en zolang mijn overstap naar S939 niet gaat plaatsvinden sta ik graag in de rij om deze nieuwe chip te benchen!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
silentsnow schreef op 14 februari 2004 @ 06:15:
De KT880 is eigenlijk een PT880 (Pentium4 chipset) met de nodige aanpassingen.
gezien het grote architecto nisch everschil tussen een athlon xp en een pentium 4 betwijfel ik of je zo kort door de bocht kunt gaan. de southbridge zal idd hetzelfde zijn, maar de north bridge niet (misschien qua features).
dit is trouwens ook niet de eerste keer dat d ebenaming van intel en amd chipsets erg op elkaar lijken. (kt133/apollo 133, kt133a/apollo 133a).

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

een moederbord bestaat uit meer dingen dan north/south en de cpu socket.....

dus zo simpel zal het wel niet liggen

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:07:
een moederbord bestaat uit meer dingen dan north/south en de cpu socket.....

dus zo simpel zal het wel niet liggen
mwa denk dat je daar al mee ver zal komen hoor, de onboard features (geluid, lan etc) hangen gewoon aan de pci bus en die is bij een amd zowel intel systeem hetzelfde...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
Het is de KT600 met de dual memory controller van de PT880. De performance is nagenoeg gelijk aan die van de nForce2 400 Ultra. Zodra de nieuwe southbridge van nVidia op de markt komt (MCP-S / 1000) zullen nVidia en Via elkaar niet veel ontlopen. Het enige verschil is dat nVidia support heeft voor dolby digital audio (met de juiste southbridge).

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

zijn er trouwens al mb's met de kt880 op de markt en zoja is er een mogelijkheid om deze lekker over te clocken?

bla?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
http://www.tomshardware.com/motherboard/20040308/index.html > test KT880
Q-bone schreef op 09 maart 2004 @ 16:19:
zijn er trouwens al mb's met de kt880 op de markt en zoja is er een mogelijkheid om deze lekker over te clocken?
mid / eind april beschikbaar

• Stinger666
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik zal het KT880 topic weer even kicken! Voor de AthonXP freaks even opgelet,.... Asus heeft zijn plank met de KT880 klaar! Een review vind je hier! Net snel als de nForce2 en soms sneller!

http://www.xbitlabs.com/a...ts/display/via-kt880.html

:D

(Inmiddels zit ik toch op A64 maar als tweede sys is dit een goed alternatief denk.)

Verwijderd

Stinger666 schreef op 27 mei 2004 @ 16:55:
Ik zal het KT880 topic weer even kicken! Voor de AthonXP freaks even opgelet,.... Asus heeft zijn plank met de KT880 klaar! Een review vind je hier! Net snel als de nForce2 en soms sneller!

http://www.xbitlabs.com/a...ts/display/via-kt880.html

:D

(Inmiddels zit ik toch op A64 maar als tweede sys is dit een goed alternatief denk.)
8)7 nForce2 Ultra 400 is al meer als een jaar geleden uitgebracht en nu heeft Via een chipset wat bijna net zo snel en soms sneller is?

Pak voor de gein eens een SiS 746FX mobo (zoals goedkope K7S8X), geen dual-channel, maar toch in bijna alles sneller als de nForce2.

• no-name
  • Laatst online: 28-07 23:59

no-name

geen ondertitel

Weer een kickje.

Ondertussen hebben Msi ,Soyo en Soltek ook een plank met de KT880.

En bij x-bit is een review te vinden over de plank van Soltek

intel 8008

• Spice

Spice

Topicstarter
Ik wil graag weten wat de voltages van die Soyo zijn, kan ze nergens vinden :(.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
http://nl.asus.com/products/mb/socketa/A7V880/overview.htm

asus heeft er dus ook een :)

ik w8 op een epox of abit,want ik ben mijn infinnety zat :r

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Spice

Spice

Topicstarter
Is dit nix voor jou?
http://www.ocworkbench.com/2004/epox/8rda6+pro/g1.htm

nieuwe southbridge van nvidia, die ze gebruiken voor de nforce3 in combi met de nforce2 northbridge. (pin me er niet op vast, ff snel gelezen)

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Spice schreef op 05 augustus 2004 @ 23:33:
Is dit nix voor jou?
http://www.ocworkbench.com/2004/epox/8rda6+pro/g1.htm

nieuwe southbridge van nvidia, die ze gebruiken voor de nforce3 in combi met de nforce2 northbridge. (pin me er niet op vast, ff snel gelezen)
hmz voor mij geen nforce meer
geen goede ervaringen mee
(das persoonlijk dan)
maar ik hoop op een abit of epox ,met de 880 chip ;)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1