Belkin USB 2.0 DVD Creator - Verpakking openen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 08:14
Iemand heeft voor mij bij Dynabyte de Belkin USB 2.0 DVD Creator meegenomen (usb > s-video converter) waarmee het bijv. mogelijk is videobanden op dvd te branden. De verkoper heeft echter verteld dat het dingetje alleen met een Intel chipset werkt! Als de verpakking geopend is mag hij niet meer terug :X (wat bij Mycom en Computerland bv. wel gewoon mag).
Omdat ik zelf een AMD XP 2000 (Asus A7V333) systeem heb is de vraag: terugbrengen of openmaken?
De verkoper verwijst naar usbman.com, maar daar kan ik absoluut niks vinden over dit apparaatje. Ook op andere forums heb ik niets gevonden waaruit blijkt dat het niet zou werken met AMD. Heeft iemand dit ding zelf ook, en werkend gekregen i.c.m. AMD?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een heel erg sterk verhaal. Als dat ding toch gewoon USB 2.0 compliant is dan zou die gewoon met iedere PC met USB 2.0 moeten werken. Er staat neem ik aan ook niets op de verpakking vermeld?? Hoogst waarschijnlijk heb je te maken gehad met zo'n ontzettend slimme verkoper, zo eentje die je in de meeste 'goede' computerwinkels tegen komt. Die een printer niet van een scanner kan onderscheiden.

[off-topic]Ik kwam pas in een winkel waar de verkoper aan de klant voor mij vroeg, toen deze om een MODEM vroeg, of die 10Mb/s, 100Mb/s of gigabit moest zijn... Ik ben weer omgedraaid...[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 15:15:
Ik vind het wel een heel erg sterk verhaal. Als dat ding toch gewoon USB 2.0 compliant is dan zou die gewoon met iedere PC met USB 2.0 moeten werken. Er staat neem ik aan ook niets op de verpakking vermeld?? Hoogst waarschijnlijk heb je te maken gehad met zo'n ontzettend slimme verkoper, zo eentje die je in de meeste 'goede' computerwinkels tegen komt. Die een printer niet van een scanner kan onderscheiden.

[off-topic]Ik kwam pas in een winkel waar de verkoper aan de klant voor mij vroeg, toen deze om een MODEM vroeg, of die 10Mb/s, 100Mb/s of gigabit moest zijn... Ik ben weer omgedraaid...[/off-topic]
Tja dat van die verkoper weet ik niet, omdat ik er zelf niet bij ben geweest. Op de verpakking staat bij systeemvereisten "Pentium 4 of gelijkwaardig", en er staat niets over dat het alleen bij Intel zou werken. Diegene die het heeft gekocht vertelde wel dat hij er van alles over wist te vertellen en het adres USBMAN.COM opgaf als referentie.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Iets dat alleen maar met Intel werkt heb ik dus echt nog nooit gezien. Ik vermoed wel haast dat die verkoper wat uit zijn nek stond te blaten want als't spul gewoon voldoet aan de USB2.0 eisen zou't toch echt moeten werken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heeft dat usb apparaatje gewoon erg veel stroom uit de bus nodig.
sommige VIA chipsets gaan dan heftig protesteren (adsl-usb modem anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op 13 februari 2004 @ 22:04:
Iets dat alleen maar met Intel werkt heb ik dus echt nog nooit gezien. Ik vermoed wel haast dat die verkoper wat uit zijn nek stond te blaten want als't spul gewoon voldoet aan de USB2.0 eisen zou't toch echt moeten werken.
bel gewoon de winkel op en ga verhaal halen want iets niet mogen terug brengen als de verpakking open is? lijkt mij sterk er bestaat nog altijd zoiets van dat je het zowiezo tot 8 dagen ofzo mag terug brengen en geld terug krijgen, mits niet beschadigd of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Intel Spec zijn anders dan de SIS, VIA en NEC specs voor USB dus als de verkoper dat al zegt dan zou ik het niet doen. Ik heb een Xerox USB MF gezien die wel op VIA werkte maar niet op SIS. Echt heel vaag maar het was waar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 22:09:
[...]

bel gewoon de winkel op en ga verhaal halen want iets niet mogen terug brengen als de verpakking open is? lijkt mij sterk er bestaat nog altijd zoiets van dat je het zowiezo tot 8 dagen ofzo mag terug brengen en geld terug krijgen, mits niet beschadigd of iets dergelijks
Ja, dat ga ik ook doen, opbellen. Die 8 dagen is trouwens alleen verplicht voor webshops.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
De verkoper zegt dat Belkin gewoon niet kan garanderen dat het werkt met een andere chipset.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Is er misschien iemand die dit product heeft en een AMD systeem heeft???

Nederlander in België

Pagina: 1