PC blijft maar haperen...

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03
Goeiemiddag :)

Ik heb al ongeveer 3 jaar een pc die vlekkeloos werkt. Specs:

AMD Athlon XP1600+
Asus A7V266-E mobo
1x 265DDR geheugen (Samsung)
230Watt voeding van AOpen
Abit Siluro 100/200 MX (32MB) videokaart

op zich niet veel bijzonders verder, afgezien van een CD-Romspeler, TV-kaart, Netwerkkaart, USB-racket.

Sinds een maand geleden heb ik het volgende erbij gekocht:
4x Fans van Coolermaster
Coolermaster Musketeer
Coolermaster Aerogate I

Mijn pc werkte toen nog perfect.

Toen heb ik op een gegeven moment mijn HD (Maxtor, 40GB) omgetoverd naar NTFS, en toen begonnen de problemen. Eerst bleef hij ontzettend lang bij het bootscherm van XP hangen. Nadat ik iets in de bios heb uitgezet van de netwerkkaart is dit opgelost. Maar nu is het zo dat mijn pc hapert. Om de (laten we zeggen 5/10 minuten, is dus niet constant!) blijft hij zo'n 3 of 4 seconden stilstaan! Dit is dus erg irritant. Het is ook al bij alleen Internet Explorer, MSN en kazaa. Met een spel heb ik het eigenlijk nog niet getest.

Is hier een fixbare oplossing voor zonder iets nieuws aan te schaffen? Want over enkele maanden koop ik een nieuwe pc en ik ga nu geen oude rommel meer kopen voor dit ding. Maar ik heb ook geen zin om tot die tijd met een haperende pc te werken :).

Ik hoop eigenlijk dat dit een bekend probleem is :S want dan is het makkelijk oplosbaar, maar met de search kwam ik er niet uit (wel haperende pc's, maar niet zoals ik heb, en ook die oplossing waren niet van toepassing op mijn pc).

Thanks.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:11

KneoK

Not in a million lightyears

Toen heb ik op een gegeven moment mijn HD (Maxtor, 40GB) omgetoverd naar NTFS, en toen begonnen de problemen
Geef je hier zelf al niet aan wat het eerste is wat je moet doen ?

• Ad Hox
Je kan dat toch niet terug toveren? En zeker niet zonder te formateren?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:14
Ad Hox schreef op 13 februari 2004 @ 13:12:
Je kan dat toch niet terug toveren? En zeker niet zonder te formateren?
Gebruik bijv. Partition Magic, die kan het zo voor je converteren. Duurt wel ff, maar t werkt wel (met behoud van data)

[ Voor 52% gewijzigd door Hoyden op 13-02-2004 13:14 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57

talin

ES-MA

CTRL-ALT-DEL (oftewel je taskmanager) tijdje aan laten staan , als het haperen begint eens kijken of niet al je geheugen in gebruik is .
of dat jet CPU load 100% is
en of je mischien progs hebt die abnormaal veel resources gebruiken .
die dan afsluiten en kijken of het haperen dan over is , mocht dat zo zijn eens kijken wat het programma zoveel resources voor nodig heeft .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Ad Hox
Oke ik ben het programma aan het downloaden. Als ik het geinstalld heb, dan post ik het hier als edit in deze post.

Je kan alleen converten als je de hele versie hebt :P

[ Voor 20% gewijzigd door Ad Hox op 13-02-2004 13:22 ]

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Ad Hox schreef op 13 februari 2004 @ 13:16:
Oke ik ben het programma aan het downloaden. Als ik het geinstalld heb, dan post ik het hier als edit in deze post.
Natuurlijk via de officiele site van Partition Magic en daarna registeren :P .

Verwijderd

convert c: /fs:ntfs
of andersom natuurlijk
dit gaat makkelijk in xp of 2000 :)

• Ad Hox
Als ik dat doe zie ik heel kort een zwart DOS schermpje en meer niet...de legale PM heb ik nog niet kunnen krijgen en dus niet kunnen converteren :(

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

eerst cmd intikke bij uitvoeren
dan dat C: etc intikke :P

• Ad Hox
8)7

Dat ik daar zelf niet op kom :P

Ik doe dus:

convert C: /fs:ntfs:
Drive C: is already NTFS

dus ik doe:

convert C: /fs:fat32:
CONVERT is not available for NTFS drives.

En nu?

[ Voor 67% gewijzigd door Ad Hox op 14-02-2004 13:20 ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Ad Hox schreef op 14 februari 2004 @ 13:18:
8)7

Dat ik daar zelf niet op kom :P

Ik doe dus:

convert C: /fs:ntfs:
Drive C: is already NTFS

dus ik doe:

convert C: /fs:fat32:
CONVERT is not available for NTFS drives.

En nu?
Terug naar FAT32 kan inderdaad wel maar ik zou het niet aanraden. Ik heb het zelf een aantal keer gedaan en het is toen 1 keer fout gegaan. Als ik jou was zou ik gewoon een extra partitie aanmaken. Daar al je data op zetten die je wilt bewaren en dan windows opnieuw installeren.

• Ad Hox
Ach je hebt wel gelijk...waarom riciso's nemen. Maar als je Windows opnieuw wilt instaleren kan je toch niet weer kiezen voor FAT32? Hij blijft nu toch op NTFS staan in de instal?

Dan zou ik het namelijk alsnog voor niks doen.

BTW: extra partitie gaat niet echt, maar ik heb wel een andere HDD liggen waar ik het spul op kan gooien. Maar er gaat weer zoveel tijd enzo inzitten :p.

• Ad Hox
Ik heb alvast de backup gemaakt, maar opnieuw instaleren heeft nu toch eigenlijk geen zin omdat ik niet terug kan naar FAT32 (met de XP install)?

Ook een trucje voor? ;)

• Chaos81
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:59

Chaos81

StickyToepad

Ad Hox schreef op 14 februari 2004 @ 16:42:
Ik heb alvast de backup gemaakt, maar opnieuw instaleren heeft nu toch eigenlijk geen zin omdat ik niet terug kan naar FAT32 (met de XP install)?

Ook een trucje voor? ;)
Hej... K weet niet of k helemaal goed begrijp wat je bedoeling is, maar normaal gesproken is t geen probleem om in winxp setup de boel terug te gooien naar FAT32.

Je moet sowieso een nieuwe installatie doen en als de vraag komt op welke partitie je wilt installeren dan haal je jouw partitie weg en maak je een nieuwe aan. Daarna gebruik je de nieuwe partitie voor windows setup en kies je voor formatteren als FAT32 partitie.

Het is een manier om zoder PQ Magic toch t switchen van file system. B)

ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4, AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor (3.70 GHz), Corsair DDR4 Vengeance LPX CMK16GX 3200C16, Asrock Phantom Gaming X Radeon RX580 8G OC.

• Ad Hox
Hmm dacht dat t niet meer kon...maar zo dus wel! Hartstikke bedankt, kga meteen aan de slag :)

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
staat udma wel eigenlijk aan bij jou?

• Ad Hox
Wat is udma?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ultra Direct Memory Access.

Maar anyway, ik raad je aan de schijf gewoon opnieuw te partitioneren en windows opnieuw te installeren.
Je kunt je schijf wel opnieuw terugconverten naar FAT32, maar zo blijf je bezig, niet ?

Enne... waarom staat dit in PMG ? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 14-02-2004 23:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Ad Hox
Ik had even geen zin om te formateren (moest weer floppydrive inbouwen en ik had net alles netjes weg gewerkt ;)), en ik dacht net: laat ik eens even kijken in de TaskManager...

Blijkt dus dat mn CPU 100% draait, ookal doe ik niks! FF gekeken wel proggie er zoveel gebruik maakte van mn CPU en het bleek een programma te zijn met een koeiehoofd genaamd dnet.exe. Het stond bij Kazaa-Lite en is niet herkend als rommel door AdWare.

Weet iemand wat dit is?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57

talin

ES-MA

Ad Hox schreef op 15 februari 2004 @ 15:49:
Ik had even geen zin om te formateren (moest weer floppydrive inbouwen en ik had net alles netjes weg gewerkt ;)), en ik dacht net: laat ik eens even kijken in de TaskManager...

Blijkt dus dat mn CPU 100% draait, ookal doe ik niks! FF gekeken wel proggie er zoveel gebruik maakte van mn CPU en het bleek een programma te zijn met een koeiehoofd genaamd dnet.exe. Het stond bij Kazaa-Lite en is niet herkend als rommel door AdWare.

Weet iemand wat dit is?
zoals ik al zei :
talin schreef op 13 februari 2004 @ 13:16:
CTRL-ALT-DEL (oftewel je taskmanager) tijdje aan laten staan , als het haperen begint eens kijken of niet al je geheugen in gebruik is .
of dat jet CPU load 100% is
en of je mischien progs hebt die abnormaal veel resources gebruiken .
die dan afsluiten en kijken of het haperen dan over is , mocht dat zo zijn eens kijken wat het programma zoveel resources voor nodig heeft .
wat ik vindt op dnet.exe is :
http://www.ultimatemetal.com/forum/archive/index.php/t-58350

en daarin : think some bastard installed a remote spy program or something. These are the files I found when I ran msconfig, they were starting up without my knowledge:
* dnet.exe -hide
* licCtrl/runservice

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Ad Hox
:S Adaware herkende hem niet :S

• Mojo
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Gewoon uit je services gooien.

Kijk ff bij uitvoeren --> msconfig of hij daar staat, zo ja, disable hem.

Zoek je pc op dat bestand, gooi hem eruit :Y)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dnet.exe is een zgn "Joke program" doet niks, is niet schadelijk, maar vreet kennelijk CPU. Zie hier: http://vil.nai.com/vil/content/v_100867.htm
Staat geloof ik ook de manier om het ding weg te halen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ad Hox
Gewoon opzoeken met Search en deleten.

• Bertus
  • Niet online
dnet is distributed.net, was wil zeggen is dat je aan het kraken bent voor de RC5 code, een geen "joke" program

Heeft ook een computer!

Pagina: 1