Consoles en kabels organiseren

Pagina: 1
Acties:

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 07:30

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Het verzamelen van consoles en games is een leuke hobby alleen brengt dat het volgende (luxe)probleem met zich mee:
Ik heb nu drie consoles en wanneer ik van console wil wisselen dan moet de scart-kabel worden verwisseld. Op den duur lijkt mij dat niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de kabel en de scart-aansluiting op de tv. Daarnaast is het soms een grote kluwe van kabels, dat moet vast anders kunnen :)

Hoe "organiseren" jullie dit en wat zijn jullie ervaringen met bv. switchboxen voor scart-kabels? En hoe hebben jullie je consoles geplaatst?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Het switchen kan je oplossen door gebruikt te maken van een scartbox.

Afbeeldingslocatie: http://www.divineo.co.uk/divineo/images/products/uk-vid-mb030.jpg

Met de rest van de luxeproblemen kan ik niet helpen, ik heb maar 1 console ;)
(en de kabels van mij 2 controllers werken me al op de zenuwen :) )

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 13-02-2004 13:01 ]

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:50

Row

3 consoles sick fuck :|

Ga me niet vertellen dat het ook nog een ps2 xbox en gamecube is en dan zou je ook nog voor iedere console een x aantal spellen hebben, damn rich muthafucka

persoonlijk heb ik 1 computer voor me zelf, vind ik genoeg
offtopic:
draag niet echt iets bij aan het topic maargoed

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12 11:01

SD5k

>4&X

Ik heb onder en rond mn tv 7 consoles staan. En ik wil ook wel ns zo'n scartbox. Maar dan wel een die RGB signaal kan doorsturen en geen last heeft van storing.

Iemand enig idee waar ik een goede kan kopen voor een redelijke prijs?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12 12:26

P-ter

...

Ik heb zelf ook een ware wirwar aan kabels aan mijn tv hangen.

5 consoles, waarvan 4 een scart aansluiting gebruiken.
Ik heb op de rommelmarkt laatst wel van die scartverdelers gezien, de prijs kan ik me zo niet herinneren, ik geloof zo rond de 10 euro

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een Gamecube en een dvd speler staan die allebei RGB aangesloten moesten worden. Blijkbaar snappen TV fabrikanten nog steeds niet dat mensen steeds meer behoefte krijgen om meer dan 1 RGB aansluiting te hebben op hun TV.
Maargoed, om dit probleem op te lossen heb ik gekozen voor een simpele en goedkope oplossing. Omdat ik maar 2 RGB apparaten heb staan was een switch met 2 ingangen voldoende voor mij. Onderstaand apparaatje was iets van 15 euro bij de Mediamarkt en ondersteunt RGB. Voldoet prima en beeldkwaliteit is niet merkbaar achteruitgegaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.amabilidade2002.com/V43.gif

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Helaas heb ik nog nooit een behoorlijke SCART switch box gezien die (1) RGB accepteerd op alle ingangen, (2) geen cheap-ass mechanische schakeling is, (3) goed afgeschermd is tegen storing en (4) compatible is met zowel de Japanse als de Europese 21-pin connector.

Ik wel eens gezocht voor zoiets. De Select Y21 van Micomsoft komt aardig in de buurt, maar heeft te weinig inputs en is alleen compatible met de Japanse pin-configuratie.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-12 17:58

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb 6 consoles waarvan er 5 met SCART-aansluiting. Maar ik had gehoord dan die SCART-verdelers de beeldkwaliteit beinvloeden. Kan iemand dit misschien bevestigen?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• ari3
  • Niet online
CaptainM schreef op 13 februari 2004 @ 16:18:
Ik heb 6 consoles waarvan er 5 met SCART-aansluiting. Maar ik had gehoord dan die SCART-verdelers de beeldkwaliteit beinvloeden. Kan iemand dit misschien bevestigen?
De kwaliteit gaat achteruit als de gebruikte kabels en switch box niet goed afgeschermd zijn of onnodig lang zijn (> 30cm). Dit is het geval bij alle goedkope console RGB kabels (Blaze-merk e.d.)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12 17:32

Zerora

Ik Henk 'm!

Het verwisselen van al die kabels heeft mij een tv gekost. Was zo ijverig aan het wisselen dat ie op de grond viel, jank jank, maar ja heb gewoon de minst gebruikte console verkocht.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12 12:26

P-ter

...

.Sachiel schreef op 13 februari 2004 @ 13:34:
Blijkbaar snappen TV fabrikanten nog steeds niet dat mensen steeds meer behoefte krijgen om meer dan 1 RGB aansluiting te hebben op hun TV.
Ik heb hier een sony staan, en daar zit standaard 2 scart aansluitingen op :)

• ari3
  • Niet online
p-ter schreef op 13 februari 2004 @ 16:54:
[...]

Ik heb hier een sony staan, en daar zit standaard 2 scart aansluitingen op :)
Twee aansluitingen betekent niet dat ze alle twee met RGB-signalen overweg kunnen. Ik heb een Sony met drie SCART aansluitingen en slechts twee daarvan kunnen RGB signalen hebben, de derde kan S-video aan i.p.v. RGB.

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 17:57
Ik had er zelf ook last van dat ik niet genoeg scarts had.
Na lang zoeken heb ik een goede scart splitter/switch box gevonden van het merk B-Tech.
Nu zag ik op deze site http://www.h-e.nl/index.php een vivanco sbx99se splitter staan die er erg veel op lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.pascal.speedlinq.nl/splitter.bmp

De splitter die ik heb werkt iig goed zonder ruis of wat dan ook en 4x rgb.

[ Voor 9% gewijzigd door ktulu666 op 13-02-2004 18:03 . Reden: pic ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12 11:01

SD5k

>4&X

Lijkt me een heel erg handig ding. Alleen kost het wel 99,95. Dat is me echt veel te veel.
Het maakt me niet uit als ik op moet staan en een knopje moet verzetten. En er moeten 4 aansluitingen op zitten. Eens even Conrad checken.

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 17:57
Ja is idd veel geld heb er vorig jaar zelf 170 euro voor betaald :o
Maar dat had ik er toen wel voor over het is gewoon zo vervelend om steeds tussen je cube dc xbox en ps2 te switchen :p

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12 03:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb uiteenlopende ervaringen met die Scart boxen. Eerst een cheap-ass ding gehaald bij de Media Markt, maar daarvan had ik kunnen verwachten dat het niets zou zijn. Nu heb ik een duurdere gehaald, merk weet ik zo niet meer, maar hangen ook bij de Media Markt in een blauwe verpakking. Deze werkt helemaal prima: hij verdeelt dvd, Xbox en DTV zonder dat het invloed heeft op het signaal van de apparaten afzonderlijk.
Maarja, die kabelzooi.... :(

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SuBBaSS schreef op 14 februari 2004 @ 11:01:
Ik heb uiteenlopende ervaringen met die Scart boxen. Eerst een cheap-ass ding gehaald bij de Media Markt, maar daarvan had ik kunnen verwachten dat het niets zou zijn. Nu heb ik een duurdere gehaald, merk weet ik zo niet meer, maar hangen ook bij de Media Markt in een blauwe verpakking. Deze werkt helemaal prima: hij verdeelt dvd, Xbox en DTV zonder dat het invloed heeft op het signaal van de apparaten afzonderlijk.
Maarja, die kabelzooi.... :(
Maar ondersteund hij ook RGB? Ik wil namelijk ook nog zo'n verdeler aanschaffen maar dat moet dus idd niet tot signaalverlies etc lijden.
ktulu666 schreef op 13 februari 2004 @ 17:44:
Ik had er zelf ook last van dat ik niet genoeg scarts had.
Na lang zoeken heb ik een goede scart splitter/switch box gevonden van het merk B-Tech.
Nu zag ik op deze site http://www.h-e.nl/index.php een vivanco sbx99se splitter staan die er erg veel op lijkt.

[afbeelding]

De splitter die ik heb werkt iig goed zonder ruis of wat dan ook en 4x rgb.
He dat is wel interessant zeg. 4x RGB mmm.

[ Voor 30% gewijzigd door schnumi op 14-02-2004 11:13 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Ik ben zelf ook in het bezit van veelste veel consoles ps2 xbox gc dc snes en heb ook nog eens een dvd speler die ik aangesloten wou hebben.

NU kwam voor mij de oplossing in de zin van een Dolby surround versterker met ontzettend veel aansluitingen waardoor nu alles dus via mijn versterker naar mijn tv gaat.
Ideaal en geen verlies van kwaliteit wat je toch bij een X aantal scartboxen wel hebt

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 07:30

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Hmmm, die scart switch boxen maar eens gaan bekijken in de winkel/i-net. Een simpele oplossing voor de kabels leek mij van die cheap-ass klittebandjes die ze ook gebruiken voor o.a. geluidskabels.

Hoe hebben jullie je consoles geplaatst dan? Naast elkaar of een onder de tv en de rest op de plank (niet aangesloten)?

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

JC schreef op 13 februari 2004 @ 12:56:
Het verzamelen van consoles en games is een leuke hobby alleen brengt dat het volgende (luxe)probleem met zich mee:
Ik heb nu drie consoles en wanneer ik van console wil wisselen dan moet de scart-kabel worden verwisseld. Op den duur lijkt mij dat niet echt bevorderlijk voor de levensduur van de kabel en de scart-aansluiting op de tv. Daarnaast is het soms een grote kluwe van kabels, dat moet vast anders kunnen :)

Hoe "organiseren" jullie dit en wat zijn jullie ervaringen met bv. switchboxen voor scart-kabels? En hoe hebben jullie je consoles geplaatst?
heb 5 consoles plus DVD en video dus zelfde probleem (tv heeft maar 2xscart)
blaze cable van mijn ps2 is al bijna kapot maar blijkbaar ben ik te lui om een scartbox te halen :)
heb meer last van al die controllers (14!) moet ik maar eens een kist voor halen ofzo

.Quod me nutrit me destruit.

Pagina: 1