Toon posts:

eerst wel geluid rippen met virtualdub en nu niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een klein probleem.
Gister een film omgezet met tmpeg en kwam erachter dat 2 files de hele file was i.pv alleen 2e gedeelte.
Ik denk ff opnieuw omzetten alleen 2 stuk. Nu wil ik de avi weer gewoon inladen in virtual dub en dat werkt, verander de instellingen audio naar "full processing mode" en druk daarna op conversion. Zet daar op 44100 en ik vink high quality aan . Nu doe ik save wav en nu geeft ie aan dat de audio compressie niet goed is. Toen ik het gister deed, werkte het wel gewoon zo. Heb gekeken wat voor audio het is maar het is gee ac3 geluid volgens Gspot. Rara hoe kan het gister wel gewoon audio en video kunnen scheiden en nu werkt het niet.
Het werkt met geen 1 avi meer. Alles al opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.

Heb gister wel die update van windows gedaan, misschien dat het daaran ligt, maar lijkt mij sterk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 13:07 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Ik snap niet helemaal waar je heen wilt. Kun je misschien het probleem wat duidelijker proberen uit te leggen?

Wat ik er van snapt is dat Virtual Dub loopt te klagen dat je audiocompressie die je geselecteerd heb om op te slaan niet goed is.

Dan ligt het aan je instellingen die je genomen heb. Controleer even of de output WAV is, want anders hebben die instellingen geen nut.

Wat ook nog kan is dat je met tMPEGenc een film hebt geript, deze opgeslagen en vervolgens het geluid probeert te scheiden van de geripte avi (:? MPEG?) en op te slaan als wav.

Wanneer dat niet werkt is je geluid zodanig opgeslagen dan VDub er niets mee kan doen.

Welke codec is het volgens GSpott? En staat deze op jouw systeem?

[ Voor 6% gewijzigd door Schonhose op 13-02-2004 13:07 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

Topicstarter
heb is volgens gspot "Mpeg layer-3 audio decoder".
Heb niets veranderd sinds gister toen ie het wel deed. Heb alleen die windows update gedaan die in de krant stond.

Verwijderd

Topicstarter
werkt nu wel weer heb alle codec eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd en het werkt voor 1 bestand in ieder geval weer wel. Hopen bij die ander ook.

***edit***

Werkt nu bij beide weer gelukkig.
Wat het was weet ik niet maar het is al goed

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 13:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:14:
heb is volgens gspot "Mpeg layer-3 audio decoder".
Heb niets veranderd sinds gister toen ie het wel deed. Heb alleen die windows update gedaan die in de krant stond.
Gewoon,
- audio -> direct stream copy
- Video-> no compression (geloof ik, dat ie niets bewerkt)
- File -> Save wav
- Extentie .wav wijzigen in .mp3
- met een ander programma omzetten naar het gewenste audioformaat + evt bewerken
- bij (re)muxen deze audiofile als source kiezen en erin muxen

(ik gebruik voor al m'n stereo-audiobewerkingen soundforge, maar dat is aan jou)

Da's de beste manier, en daarmee nog nooit problemen gehad.

Die error is waarschijnlijk een error mbt variabele bitrate MP3 en dat een delay wordt suggereerd. Niet op letten en gewoon doen zoals hierboven beschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 13:23 ]