MSI K8T Neo FISR2 overklokken met meer dan 12MHz, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Hallo,

ik las op de a1 electronics site dat mijn mobo niet verder wil dan +12 mhz fsb. Dit lijkt na de eerste tests aardig te kloppen, bij 217 crasht mijn systeem direct (en start windows niet eens meer), bij 215mhz in 3dmark03 bij de tweede test (maar start windows nog wel), en bij 212mhz loopt alles perfect stabiel.

Ik heb een athlon64 3200 (10X200) dus betekend dit nu dat ik hoe dan ook niet verder kan komen dan 2120mhz (met deze hardware)?

Ik heb corsair512mb pc3200 low latency (draait perfect op cas2 400mhz) en waterkoeling, de proc wordt 38 graden stressed.

Zijn er nog andere dingen ("multiplier" oid) die ik kan veranderen om te kijken tot wat mijn proc. in staat is?

een treffende spreuk

Verwijderd

pro_6or schreef op 13 februari 2004 @ 12:28:
Hallo,

Zijn er nog andere dingen ("multiplier" oid) die ik kan veranderen om te kijken tot wat mijn proc. in staat is?
MP veranderen kan naar mijn weten niet, omdat de nieuwe procs allemaal locked zijn. (dit geldt volgens mij ook voor de 64versies)

Wat je wel kan proberen is voltmods indien aanwezig voor jouw moederbord. Maar MSI bordjes staan over het algemeen niet bekent om hun overklokbaarheid. Dus ben ik bang dat je niet veel verder zult komen.