Traag ontvangen, maar verzenden gaat goed

Pagina: 1
Acties:

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Ik heb hier een erg vreemd probleem met een laptop. De laptop een Dell Latitude d600 is niet vooruit te branden op het netwerk.

De netwerkkaart is een Broadcom 570x integrated gigabit kaart.
Specs verder: P-M 1.5 / 256MB

Het probleem komt ongeveer na een paar dagen na een herinstallatie(terugzetten van een kale image). Het gaat eerst goed, daarna ineens gaat het browsen etc traag, ook internet is niet meer vooruit te branden. Image terugzetten, paar dagen wachten en het is er weer.
Er staat geen meuk op de laptop.

Ik heb Netio gedraaid... met erg vreemde resultaten
Laptop: client modus
Dell Optiplex GX50 (3com 920): server modus
Verzenden Tx: 11xxx KBytes/s
Ontvangen RX: 7000 Bytes/s

Als je het omdraait
Laptop: server modus
Dell Optiplek: client modus
Ontvangen Rx: 11xxxx KBytes/s :?

Netwerkkaart niet lekker zou je denken... heb dus een pcmcia kaartje gepakt: 3com 575 pcmcia 10/100 (dell) en weer getest:
Laptop: client modus
Dell Optiplex: client modus
Ontvangen RX: 8000 Bytes/s

Laptop: server modus
Optiplex: client modus
Ontvangen RX: 11xxx KBytes[/]/s :?

Ik heb ook geprobeerd om de Optiplex te vervangen door een andere pc als client of server modus van netio. Resultaten blijven hetzelfde.

De switch is een HP ProCurve, welke 10/100 switched is.

Heb tevens nieuwe drivers geprobeerd, geen resultaat.
Driver instellen op 10Mb half of full duplex. Geen verandering. Ontvangen gaat nog steeds op enkele Bytes, en ontvangen op 1000KBytes/s

Netwerk is verder TCP/IP, met DHCP (ook statisch maakt niet uit)
netio getest met -t optie (tcp)

Iemand een ideetje waar dit aan zou kunnen liggen?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk collisions vanwege niet kloppende duplex/speed instellingen.

Controleer die op alle 4 poorten die van belang zijn: dus zowel op de server, laptop en beide poorten van de switch. Lees ook de collision en error counters uit op de switch (en op de aangesloten spullen indien mogelijk). Reset de counters na iedere test om te kijken wat er gebeurt.

Ik zou beginnnen met alles vast te zetten op 10Mb/half duplex. Als dat goed werkt kun je van daar uit verder werken. Als ik je tekst lees heb ik de indruk dat de server kant een probleem heeft met zenden. Mogelijk is er tussen de server en de switch een half/full duplex mismatch.

Controleer ook de bekabeling. Zijn de verbindingen goed gepaard? Neem andere patchkabels. Zit er ook gebouwbekabeling tussen? Hoe lang is die?

[ Voor 14% gewijzigd door joopv op 15-02-2004 09:12 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
joopv schreef op 15 februari 2004 @ 09:09:
Waarschijnlijk collisions vanwege niet kloppende duplex/speed instellingen.

Controleer die op alle 4 poorten die van belang zijn: dus zowel op de server, laptop en beide poorten van de switch. Lees ook de collision en error counters uit op de switch (en op de aangesloten spullen indien mogelijk). Reset de counters na iedere test om te kijken wat er gebeurt.

Ik zou beginnnen met alles vast te zetten op 10Mb/half duplex. Als dat goed werkt kun je van daar uit verder werken. Als ik je tekst lees heb ik de indruk dat de server kant een probleem heeft met zenden. Mogelijk is er tussen de server en de switch een half/full duplex mismatch.

Controleer ook de bekabeling. Zijn de verbindingen goed gepaard? Neem andere patchkabels. Zit er ook gebouwbekabeling tussen? Hoe lang is die?
Inderdaad zie ik veel errors, maar krijg die zelfs op 10Mb half duplex :/, bekabeling is goed, is vervangen al, laptop heeft het op meerdere aansluitpunten van de switch/patchpannel. Alle bekabeling is goed, andere laptops met de zelfde kabels gaan gewoon goed. Zet ik het image terug gaat het weer goed voor een paar dagen erg vaag :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL