Toon posts:

[.net] distributie/opzet software updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kennis en ervaring op het gebied van software ontwikkeling ligt voor het grootste gedeelte op het gebied van Inter- en Intranet applicaties op het MS platform. Momenteel ben ik echter betrokken bij een project waar een applicatie wordt ontwikkeld in VB.NET met MS SQL Server als back-end.

De te ontwikkelen applicatie wordt verkocht aan klanten en vanuit het bedrijf dat de applicatie heeft ontwikkeld zullen er updates en nieuwe versies worden aangeboden aan de klanten. Wat is volgens jullie ervaring de meest slimme manier (en hoe kan je deze toepassen) om de klanten te gaan voorzien in installers zodat er geen consultants aan te pas hoeven te komen voor het updaten van alle clients en de SQL Serveromgeving?

Optie die ik bedacht heb:
1. Altijd een volledige installatie doen van de nieuwe client versie en de oude (excl. de ini/registry bestanden) verwijderen, via RemovePreviousVersion
2. De nieuwe executable op de client laten kijken wat de actuele versie is in de database (tabel met versies bijhouden) en dan de database updaten/converteren indien de database nog een oude versie heeft. Gebruik registry/ini om te voorkomen dat de check altijd gedaan wordt.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken en hoop hier voor ons project een goede methode uit te kunnen destileren.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... even een schopje omhoog voor jullie inzichten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi, thnx voor de link. Is niet wat ik wilde bereiken met het starten van dit topic, echter wel een interessant verhaal. Ook het gerelateerde artikel "Deploying .NET Applications: Lifecycle Guide" is de moeite waard.

Wat ik wilde bereiken met dit topic is een stukje discussie en uitwisseling van ervaring hoe je dit het beste kan aanpakken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 08:40 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Het is een probleem waar ik zelf ook mee zit. Ik ben java programmeur en webstart is een systeem waar je afgezien van kleine demo`s in de praktijk niets aan hebt. Ik volg het topic wel maar kan je helaas geen oplossingen aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 17-02-2004 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok.. de laatste schop in de hoop op wat discussie, mocht dit niet baten zoek ik mijn heil ergens anders.... ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:30:
ok.. de laatste schop in de hoop op wat discussie, mocht dit niet baten zoek ik mijn heil ergens anders.... ;)
Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd naar jouw kritieken op die methodieken, beschreven in dat artikel en het updater block :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1