Toon posts:

(xp) persoonlijke instellingen laden duurt lang

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een probleempje met windows xp. Bij het aanklikken van de gebruikers worden de persoonlijke instellingen geladen van de gebruiker. Dit duurt bij mij wel een paar minuten :? Ik heb al een reg cleaner erover gehaald. Ik weet niet of het een goede is, maar goed. Ik heb nog steeds last hiervan, en om nou hiervoor de pc opnieuw te installeren vind ik ook een beetje overbodig. Ik heb het probleem nooit eerder gehad en het is een standalone pc. Heeft iemand misschien een idee of hetzelfde probleem gehad?
alvast bedankt

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
je zegt dat je het probleem nog nooit eerder hebt gehad,

heb je iets gedaan of verandert? software geinstalleerd?

of is dit ineens gekomen?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:55:
Hey, ik heb een probleempje met windows xp. Bij het aanklikken van de gebruikers worden de persoonlijke instellingen geladen van de gebruiker. Dit duurt bij mij wel een paar minuten :? Ik heb al een reg cleaner erover gehaald. Ik weet niet of het een goede is, maar goed. Ik heb nog steeds last hiervan, en om nou hiervoor de pc opnieuw te installeren vind ik ook een beetje overbodig. Ik heb het probleem nooit eerder gehad en het is een standalone pc. Heeft iemand misschien een idee of hetzelfde probleem gehad?
alvast bedankt
Kijk even hoe groot jouw profielmap onder Documents and Settings is. Als die erg groot is, zou je eens moeten uitzoeken welke bestanden het profiel zo groot maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het even gecontroleerd. mijn profielmap is 300 mb groot. Ik ben alles nagegaan en er zit ziks bijzonders tussen wat zo groot is

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

hmmzzz ik heb wel eens meegemaakt dat al snel mijn account beschadigd raakte toen, maar systeemherstel helpt altijd.....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Mmm lijkt dit niet meer op het opstarten van windows waarbij windows wacht op het laden van de Netwerk-instellingen ?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Verwijderd

300 Mb aan profiel............ 8)7 vind je t gek dat t lang duurt.....?
wat staat daar dan allemaal in man.......

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:18
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 12:28:
300 Mb aan profiel............ 8)7 vind je t gek dat t lang duurt.....?
wat staat daar dan allemaal in man.......
Internet cache onder andere ...

-

Verwijderd

Juicy schreef op 13 februari 2004 @ 12:30:
[...]

Internet cache onder andere ...
ja, ik weet wat een profiel behelst..... ;)
Ik vroeg me af wat er bij HEM in godsnaam allemaal in staat......want 300 Mb is te veel.
@TS: heb je misschien complete files op je desktop staan, ipv snelkoppelingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn profiel is nu ongeveer 135 mb incl. mijn documenten. Op mijn bureaublad staat verder niks bijzonders. Zelfs mn broertje heeft minder +/- 85 mb en bij hem durrt het net zo lang.

Verwijderd

heb je echt niets geinstalleerd? Andere hardware erin? netwerkkaartje ofzo??
als je inlogt als administrator, duurt het dan net zo lang?

staat hier iets bij?
http://www.abxzone.com/forums/showthread/t-20756.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 13:10 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:02:
mijn profiel is nu ongeveer 135 mb incl. mijn documenten. Op mijn bureaublad staat verder niks bijzonders. Zelfs mn broertje heeft minder +/- 85 mb en bij hem durrt het net zo lang.
Even voor het beeld van mijzelf:

- Je hebt een standalone computer, niet een computer die in een domain hangt?
- Je profile staat gewoon op je local harddisk en niet ergens op een netwerkshare?

Als het bovenstaande het geval is en het duurt erg lang om in te loggen, dan zou het kunnen zijn dat er iets in je startup staat wat niet werkt en er erg lang over doet om een time-out te krijgen. Kijk eens in je eventviewer, start/run/eventvwr, onder application/system log of daar UserInit foutmeldingen staat die zo iets aanduiden...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bovenstaande site bezicht. alles gedaan wat ik kon doen, maar nog niks. Ik heb zelfs een test accountje aangemaakt en zelfs dat duurt net zo lang :?

Verwijderd

poeh........lastig. :)
misschien dat er iets van spyware op de pc geslopen is?? draai adaware eens?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ada-ware gedraaid..overigens een goed pakket. Maar nog steeds geen verandering. Ik weet niet of je eerst moet registreren voordat hij echt ALLES er af haald van spy ware enzo.??

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:31:
ik heb ada-ware gedraaid..overigens een goed pakket. Maar nog steeds geen verandering. Ik weet niet of je eerst moet registreren voordat hij echt ALLES er af haald van spy ware enzo.??
Heb je nu al wel in je eventlog gekeken van je Windows XP machine? Staan er foutmeldingen in? Zoek naar UserInit meldingen, deze geven de eventuele problemen aan bij inloggen...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik naar gekeken. niks gevonden

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

- Heb je iets in je startup staan?
- Staat er in je registry iets onder de volgende keywat lang duurt om te starten?
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
- Heb je bootvis van Microsoft al geprobeerd? Deze verkort de opstarttijd en laat ook zien wat langzaam is tijdens opstarten/inloggen? (Downloaden op http://www.majorgeeks.com...982a26eafa9248ddbcc2ed171)

Verwijderd

Topicstarter
staat er niet tussen. en dat bootvis werkt niet. Hij kan iets niet vinden ofzo

Verwijderd

Misschien effe HijackThis draaien en dan de log hier posten :)

of start > run/uitvoeren > msconfig > opstarten kijken of er wat verdachts tussen staat

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 16:48:
staat er niet tussen. en dat bootvis werkt niet. Hij kan iets niet vinden ofzo
Wat kan Bootvis niet vinden dan ? Graag de exacte melding ;) Run ook even SpyBot en indien noodzakeljk HijackThis. Als je er dan niet helemaal uitkomt kan je zoals boven me gezegd de log hier posten :) Meer info in [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Juicy
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 12:35:
[...]

Ik vroeg me af wat er bij HEM in godsnaam allemaal in staat......want 300 Mb is te veel.
Ik heb ook even bij mezelf gekeken en mijn profiel is 1.3 GB, op mijn desktop staan wat files die ongeveer 600 MB groot zijn. Mijn local settings directory zelf is ongeveer 660 MB.

Wat heeft dit nou voor invloed qua opstarten zul je je afvragen ? Heel weinig ... De keren dat ik opstart kost het ongeveer 30 tot 45 seconden voor ik in kan loggen.

-

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Juicy schreef op 15 februari 2004 @ 18:43:
[...]

Ik heb ook even bij mezelf gekeken en mijn profiel is 1.3 GB, op mijn desktop staan wat files die ongeveer 600 MB groot zijn. Mijn local settings directory zelf is ongeveer 660 MB.

Wat heeft dit nou voor invloed qua opstarten zul je je afvragen ? Heel weinig ... De keren dat ik opstart kost het ongeveer 30 tot 45 seconden voor ik in kan loggen.
Het is alleen van invloed als je op een domain aanlogt met een roaming profile. Dan haalt hij tijdens inloggen vanaf de server die 1.3Gb naar je local harddisk en kopieert dat bij uitloggen weer naar de server toe. Het is natuurlijk een beetje vervelend als je steeds 1.3Gb aan profile moet down en uploaden elke keer :Y)

• Juicy
-={Fred_Perry}=- schreef op 15 februari 2004 @ 19:23:
[...]

Het is alleen van invloed als je op een domain aanlogt met een roaming profile. Dan haalt hij tijdens inloggen vanaf de server die 1.3Gb naar je local harddisk en kopieert dat bij uitloggen weer naar de server toe. Het is natuurlijk een beetje vervelend als je steeds 1.3Gb aan profile moet down en uploaden elke keer :Y)
Precies, dat was ook mijn punt. Ik bedoelde dat dit niet de oorzaak is van het probleem dat de topicstart heeft.

-

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:32

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet of het TE veel is, maar mijn huidige profiel is 600 mb, en op dit moment duurt het laden van instellingen ruim 1 minuut.
Maar wat bij mij zo was, was dat van de ene dag op de andere het laden ineens erg traag ging, en er was geen extra software geïnstaleerd, en naar ik mag aannemen was mijn profiel toen ook gewoon al groot.

Zal zometeen ook eens opruiming houden, denk zelf de temp folder.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Nakebod schreef op 15 februari 2004 @ 23:22:
[...]

Ik weet niet of het TE veel is, maar mijn huidige profiel is 600 mb, en op dit moment duurt het laden van instellingen ruim 1 minuut.
Maar wat bij mij zo was, was dat van de ene dag op de andere het laden ineens erg traag ging, en er was geen extra software geïnstaleerd, en naar ik mag aannemen was mijn profiel toen ook gewoon al groot.

Zal zometeen ook eens opruiming houden, denk zelf de temp folder.
tja, wat is TE veel. Ik probeer zelf altijd zo veel mogelijk files op mn desktop te vermijden, omdat ik toch gemerkt heb dat dit zeer vertragend kan werken. Mn eigen profiel is 8 Mb.
Die 1,3 Gb profiel van iemand hier is gewoonweg 8)7 :)
:)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is nog steeds niet opgelost

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 10:37:
het probleem is nog steeds niet opgelost
- Je hebt in msconfig gekeken in het tabje startup wat er allemaal wordt geladen tijdens inloggen?
- Je hebt je eventlog bekeken, geen userinit meldingen gevonden maar wel andere errors?
- Een nieuwe lokale gebruiker heeft precies hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

"Ja klopt" betekend dat dit ?

- Alles wat in MSCONFIG onder Startup stond heb je met de hand gestopt en weer gestart en gekeken welke zo lang duurt om te starten?
- Je kunt alle errors in je eventlog verklaren en ervan met zekerheid zeggen dat die niet de vertraging veroorzaken?
- Je hebt een nieuw lokaal account aangemaakt, daarmee ingelogd en gezien dat deze dezelfde vertraging heeft?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:32

Nakebod

Nope.

Even mijn bevindingen, door dit topic ben ik ook maar eens gaan kijken wat het hier was.
In me laptop zitten meerdere netwerk devices (wlan, lan, bluetooth, firewire)
Nu heb ik op wlan na, alles uitgeschakeld, en hij start wel snel door.
Waarschijnlijk had de wlan een conflict met de normale lan.
Ze hebben beide een static ip, en zijn verbonden met dezelfde wireless router. Maar ook als er geen netwerkkabel inzat, dus alleen met wlan verbonden, duurde het lang, dus ergens lokaal zit er dan een netwerk fout ofzo. Terwijl ik dit voorheen nooit had.

@ jpwest, heb je toevallig ook meerdere netwerk devices, die misschien ook het probleem kunnen zijn?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eindelijk voor mekaar gekregen. De oorzaak bleek adware zijn zijn. Ik heb al een keer eerder het programma ad-aware 6 gedownload en gedraait. Toen vond hij wel het een en ander maar het probleem was er nog. Vandaag kwam iik er achter dat ik het pakket nog niet geupdated had. Nadat ik dat gedaan had en het systeem gescant had was het verdwenen. Mn pc loop weer als een trein :).

Iedereen bedankt voor zijn of haar hulp op deze forum.

p.s Dus mocht dit bij jullie gebeuren draai dan ad-aware. (gratis)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar het kan zeker niet aan de grote van je profile liggen, ik heb zelf een profiel van 2GB groot (zitten alleen my pictures etc. onder) maar er zijn genoeg mensen die ik ken die een nog groter profiel hebben en waarbij het gewoon snel gaat.

Ik zal Ad-Aware is proberen,
Pagina: 1