[Access] bound to unknown field error

Pagina: 1
Acties:

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 10:23

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een database die vroeger 1 tabel had, omdat dit natuurlijk krankzinnig is om bij te houden, heb ik deze genormaliseerd naar meerdere tabellen. :) Dit is allemaal gelukt, en ook de queries heb ik weten aan te passen om goed te werken. Maar ik ben nu bezig met de formulieren (het eerste nog :P) maar ik krijg de hele tijd een wazige melding bij het aanpassen van een checkbox. Ik heb deze melding gekoppeld aan de juiste waarde in de tabel, maar nog wil deze niet aangepast worden. :/

Ik ben ondertussen behoorlijk aan het stressen wegens deze foutmelding, ik kom er maar niet uit wat het is en beter nog, hoe ik het zou moeten verhelpen. :( Mijn eerste gedachten waren natuurlijk op GoT en/of Google te zoeken, maar daar kon ik niets bruikbaars vinden. Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen :)

Alvast bedankt :)

Signature

Verwijderd

Ik denk dat iets meer gegevens nodig zijn om te begrijpen waar je het over hebt....

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
*schop*
Meer gegevens:
Ik had eerst een enkele tabel waar alle kolommen in stonden, deze heb ik opgesplitst dmv normalisering. Nu ben ik bezig met de formulieren aanpassen, zodat deze ook de juiste tabellen gebruiken om de juiste waarde te laten zien. Nu heb ik een heel stuk van het eerste formulier aangepast, maar ik heb nu nog een checkbox staan die verwijst naar een Yes/No in een andere tabel. Ik heb geprobeerd om deze te laten verwijzen naar de andere tabel door middel van de control-source aan te passen naar:
code:
1
=[Symposium 2004]![PO Prep meeting 2004]

Maar als ik dit formulier uitvoor is de checkbox grijs en als ik er op klik krijg ik de melding
Control can't be edited; it's bound to the expression '[Symposium 2004]![PO Prep meeting 2004]'
Maar hoe moet ik deze aanpassen dat de gebruiker kan veranderen?

Signature

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Controls kunnen alleen 'gebonden' worden aan velden die opgenomen zijn in de gegevensbron van het formulier. M.a.w. maak eerst een qeury waarin alle velden zijn opgenomen die je in het formulier wilt gebruiken en stel die in als gegevensbron voor je form.
Wil je dat om een of andere reden niet dan zul je met vba de gegevens moeten uitlezen en wegschrijven en v.v.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Access weet nu toch niet op welke regel in die tabel de waarde moet worden aangepast?

-> en gebruik aub GEEN spaties / andere 'vreemde' tekens in je tabel/formulier namen. Geeft een hoop geklooi bij het programmeren en schrijven van functies. Het is niet fout, maar wel onhandig.

-> Overigens lijkt een tabel met de naam 'Symposium 2004' mij niet echt een goed resultaat van het normaliseren. Voor symposium 2005 maak je een andere tabel?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Boss schreef op 16 februari 2004 @ 12:58:
Access weet nu toch niet op welke regel in die tabel de waarde moet worden aangepast?

-> en gebruik aub GEEN spaties / andere 'vreemde' tekens in je tabel/formulier namen. Geeft een hoop geklooi bij het programmeren en schrijven van functies. Het is niet fout, maar wel onhandig.

-> Overigens lijkt een tabel met de naam 'Symposium 2004' mij niet echt een goed resultaat van het normaliseren. Voor symposium 2005 maak je een andere tabel?
Met die spaties zal ik in het vervolg rekening houden, maar als je een functie voor een tabel aanroept kan je toch gewoon gebruik maken van de [ en ]?
En de 2004 / 2005 ligt er puur aan, dat er verschillende kolommen in de tabel staan voor respectievelijk 2004 en 2005. Iets wat in de 2004 tabel staat, staat niet in de 2005 tabel :)

Signature

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
*lichtelijke schop naar boven omdat ik nog steeds het probleem niet opgelost heb* :)
Ik heb de genoemde opties geprobeerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde error... :/

Signature

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

dan heb je me of niet begrepen of niet gedaan wat we je proberen te vertellen. Nog een keer: maak een query waarin je een join legt tussen alle tabellen waarvan je velden in het formulier wilt opnemen. neem alle nodige velden op in die query. Stel de gegevensbron van je formulier in op die query. Stel d egegevensbron van je tekstvak in op het goede veld.
En lees eens een boekje over databaasjes bouwen met access, want dit is echt heel erg basiskennis. :)
Of zoek in de helpfile naar velden uit meerdere tabellen opnemen in een formulier.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Niesje schreef op 17 februari 2004 @ 11:16:
maak een query waarin je een join legt tussen alle tabellen waarvan je velden in het formulier wilt opnemen.
check :)
neem alle nodige velden op in die query.
Stel de gegevensbron van je formulier in op die query.
Stel d egegevensbron van je tekstvak in op het goede veld.
ahh.. daar zit et em.. :) Het gaat niet over een tekstvak, maar over een checkbox :) , maar je zou op zich zeggen dat het dan ook goed moet gaan. Nope :/

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 18-02-2004 21:43 ]

Signature

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En nog steeds dezelfde foutmelding? Zeker weten dat je besturingselementbron (controlsource) hebt ingesteld op het veld? Query goed?
Gooi die checkbox dan eens weg en maak een nieuwe; k raak het spoor een beetje kwijt als dat niet zou werken.

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Tja.. ik denk dat ik maar de allerlaatste optie ga nemen, het hele formulier opnieuw opbouwen, zelfs een nieuwe checkbox aanmaken wil niet werken :(
Helaas dat het zo moet gaan...

Signature

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 22:19
pastapappie.NET schreef op 19 februari 2004 @ 09:03:
Tja.. ik denk dat ik maar de allerlaatste optie ga nemen, het hele formulier opnieuw opbouwen, zelfs een nieuwe checkbox aanmaken wil niet werken :(
Helaas dat het zo moet gaan...
Wat gebeurt er als jij op die checkbox de controlsource met de dropdownbox selecteert ?

Of zit die checkbox gegroepeerd met andere checkboxen ? Dan moet je de properties van die groep aanpassen.

Kortom:

dump hier eens de eigenschappen van je form en van het betreffende control.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat vul je nu dan precies in bij de datasource van die checkbox? Ik heb het idee dat dat nog steeds niet helemaal goed staat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:56
StevenK schreef op 19 februari 2004 @ 09:09:
[...]
dump hier eens de eigenschappen van je form en van het betreffende control.
idd... Naar mijn idee moet het gewoon werken.

Als je doet wat Nielsje zei vanacht (weggooien en opnieuw er in zetten van je checkbox-control) zouden alle koppelingen met je dataset automatische goed moeten komen.

• pasta

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Nou ja, nu is het dus te laat, maar ik denk dat het toch de checkbox control is, maar 100% zeker weten doe ik het niet, en omdat ik het oude formulier nu al weggegooid heb, kan ik niet meer de datasources niet meer hier neerpleuren, sorry...

Signature

Pagina: 1