Toon posts:

Geen clone/extend optie bij nview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb zowel hier als met google gezocht en ik vind wel andere mensen met hetzelfde probleem (http://tvtool.info/forum/...&highlight=clone+geforce4) maar geen oplossingen.

videokaart: Club3D GeForce4 MX440-8x

Probleem: kan geen clone of extend of wat dan ook kiezen bij nView modes, alleen single display. TV en monitor werken apart wel gewoon goed.

Ik zou wel graag willen clonen omdat het besturen van menu's op tv lastig is (tv staat ver weg)

Iemand hier misschien een oplossing voor het probleem? het Club3D gemaild maar het enige dat ik van hun krijg is:

"Please use the DVI as your primary display and the TV as your secondary. Regards, Paul Ma"

Terwijl ik de DVI port helemaal niet gebruik en in mijn vraag duidelijk stel dat ik tv wil clonen :?

Alvast bedankt :)

edit: gebruik winXP Proffesional met nieuwste nvdia drivers (53.03)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 15:58 ]

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Weet je zeker dat je video-out chip op je videokaart wel Clone / Extend voor je TV-Out ondersteund? Dit zou namenlijk heel goed kunnen van niet. Mijn oude ASUS V8200 Deluxe (GeForce III) kon dit namenlijk ook niet en had een of andere brakke Philips TV-Out chip.

Verwijderd

Topicstarter
Stuiterbal schreef op 13 februari 2004 @ 11:40:
Weet je zeker dat je video-out chip op je videokaart wel Clone / Extend voor je TV-Out ondersteund? Dit zou namenlijk heel goed kunnen van niet. Mijn oude ASUS V8200 Deluxe (GeForce III) kon dit namenlijk ook niet en had een of andere brakke Philips TV-Out chip.
uhhh tja zeker weten... het is een geintegreerde tv chip en hij ondersteund nview en nview 3 zou dat wel moeten kunnen volgens de handleiding

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Bij je Detonator details staat op de eerste pagina als het goed is welke TV-Out chip je heb, zoek de specificaties hier eens van op.

Verwijderd

Topicstarter
Stuiterbal schreef op 13 februari 2004 @ 12:19:
Bij je Detonator details staat op de eerste pagina als het goed is welke TV-Out chip je heb, zoek de specificaties hier eens van op.
"TV Encoder Type: Integrated (MV)" staat daar... geintegreerd dus...

en in de Technical Brief van nvidia over nview staat:

"A college student can use a Windows XP desktop PC to download music and
videos from the Internet. At the same time, he can hook up a TV as a
secondary display driven by his PC and watch DVD movies. nView ’s full
Windows XP support for multiple displays lets him maximize his
investment while still having fun."

...

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Als je rechts klikt op je bureaublad => eigenschappen => instellingen en dan op je 2de monitor klikt, dan heb je onderaan een vinkje "bureaublad uitbreiden naar deze monitor", daarna kan je met nview alles instellen dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Ranzy op 13-02-2004 13:25 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:39
Welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
Ranzy schreef op 13 februari 2004 @ 13:24:
Als je rechts klikt op je bureaublad => eigenschappen => instellingen en dan op je 2de monitor klikt, dan heb je onderaan een vinkje "bureaublad uitbreiden naar deze monitor", daarna kan je met nview alles instellen dacht ik.
Heb geen tweede monitor, wil tv gebruiken voor clone, en die kan ik daar niet aanklikken (staat er niet)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry... XP prof met nieuwste drivers van nvidia site

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
ik had dat ook wel es...na lang kloten kwam ik erachter dat ik gewoon de kabel niet in mn videokaart had zitten |:(

dus kijk ff of de kabel goed zit aan beide kanten (pc en tv of whatever) en of de kabel niet kapot is

smile an everlasting smile

• Sjah
Ok, nee als het win2000 was geweest was het sowieso al moeilijker geweest.
Iets anders, volgens mij ondersteunen de meeste GF4 MX's geen dualview, omdat deze processor geen dual-dac aan boord heeft (kan me vergissen, maar volgens mij zat het zo). Dus dan is het logish dat je OF tv OF monitor kan doen, niet beiden tegelijk.

• ArcticTiger
  • Laatst online: 10-08 16:33
Probeer deze link eens:
http://www.nvidia.com/object/IO_20011119_6315.html
misschien dat het helpt. Is de tv trouwens wel op de tv-out aangesloten? Heb ik ook eens gehad, kreeg hem ook niet aan de praat.
En anders de laatste drivers downloaden op nvidia.com
Ok, nee als het win2000 was geweest was het sowieso al moeilijker geweest.
Iets anders, volgens mij ondersteunen de meeste GF4 MX's geen dualview, omdat deze processor geen dual-dac aan boord heeft (kan me vergissen, maar volgens mij zat het zo). Dus dan is het logish dat je OF tv OF monitor kan doen, niet beiden tegelijk.
Ik draai een gf4mx 440, draait perfect op dualview, zowel als kloon als gespreid

[ Voor 46% gewijzigd door ArcticTiger op 13-02-2004 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
RooN schreef op 13 februari 2004 @ 13:36:
ik had dat ook wel es...na lang kloten kwam ik erachter dat ik gewoon de kabel niet in mn videokaart had zitten |:(

dus kijk ff of de kabel goed zit aan beide kanten (pc en tv of whatever) en of de kabel niet kapot is
kabels zitten goed, tv doet het wel in zijn eentje (monitor gaat dan uit). heb TV aangesloten met meegeleverde svideo > composite stekkertje en composite kabel en monitor gewoon aan vga port

Verwijderd

Topicstarter
ArcticTiger schreef op 13 februari 2004 @ 13:37:
Probeer deze link eens:
http://www.nvidia.com/object/IO_20011119_6315.html
misschien dat het helpt. Is de tv trouwens wel op de tv-out aangesloten? Heb ik ook eens gehad, kreeg hem ook niet aan de praat.
En anders de laatste drivers downloaden op nvidia.com
Dat had ik inderdaad ook geprobeerd, tv gaat dan netjes aan maar monitor dan niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een gf4mx 440, draait perfect op dualview, zowel als kloon als gespreid
DAT WIL IK DUS OOK!! :'(

• ArcticTiger
btw.
BIj de NVidia drivers zit ook een NView desktop tool oid.
Misschienm dat het daarin zit

Verwijderd

Topicstarter
ArcticTiger schreef op 13 februari 2004 @ 13:42:
btw.
BIj de NVidia drivers zit ook een NView desktop tool oid.
Misschienm dat het daarin zit
Volgens mij niet, heb daar ook mee zitten kloten, daar kan je alleen instellen hoe je je 2e desktop wil gebruiken volgens mij...

• Sjah
ArcticTiger schreef op 13 februari 2004 @ 13:37:
Dat wil niet zeggen dat alle mx's het kunnen.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Als je naar Troubleshooting gaat kan je "My connected TV does not appear in this list" aanvinken.

ik had namelijk hetzelfde en na dit te doen (en opnieuw op te starten) werkte alles weer.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Verwijderd

Topicstarter
RedFox schreef op 13 februari 2004 @ 13:47:
Als je naar Troubleshooting gaat kan je "My connected TV does not appear in this list" aanvinken.

ik had namelijk hetzelfde en na dit te doen (en opnieuw op te starten) werkte alles weer.
Staat aangevinkt... Toen dat nog uitstond deed mijn tv het inderdaad helemaal niet

• ArcticTiger
Ik zie in je screenshot de optie desktopmanagement staan.
Ik ken de instellingen niet uit mijn hoofd, maar daar staat zeker nix bijzonders in dan.
Er moet ergens een optie zijn dat je je tv als kloon in kan stellen, ik kreeg tijdens de installatie de NView wizard, heb je die niet gehad :?
Wat voor GF4MX is het precies? 440SE, 440 V64??

Sory van net, zijn inderdaad meer MX-en :X

Heb je de handleiding al doorgenomen?
http://download.nvidia.co...ers_Guide_2nd_Edition.pdf

En anders misschien opnieuw installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticTiger op 13-02-2004 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ArcticTiger schreef op 13 februari 2004 @ 13:49:
Ik zie in je screenshot de optie desktopmanagement staan.
Ik ken de instellingen niet uit mijn hoofd, maar daar staat zeker nix bijzonders in dan.
Er moet ergens een optie zijn dat je je tv als kloon in kan stellen, ik kreeg tijdens de installatie de NView wizard, heb je die niet gehad :?
Wat voor GF4MX is het precies? 440SE, 440 V64??

Sory van net, zijn inderdaad meer MX-en :X
het is een mx-440 en bij die desktopmanagement kan ik verder niets instellen behalve waar vensters moeten verschijnen en hoe ze eruit moeten zien... De clone optie zou ook onder nview modes moeten staan:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/window48/nView2.jpg
(uit handleiding waar je het over had)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 14:08 ]

Verwijderd

Je hebt wel de nieuwste drivers er opstaan,
ik heb zelf een leadtek a170 ook een MX en dat ligt voornamelijk aan welke driver je gebruikt,
tevens is het per OS nog verschillend ook
bij mij deed de tv-ou het op xp wel en 2000 weer niet met de zelfde driver versie
met de nieuwste drivers doet ie het op 2000 wel maar weer niet op XP!
8)7
dat kan soms knap lastig zijn

• Sjah
Doe eens wat clubd3d zegt, en sluit die monitor aan op dvi (via je converterblokje), kan je altijd proberen of dat wel werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 13-02-2004 14:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:06:
Je hebt wel de nieuwste drivers er opstaan,
ik heb zelf een leadtek a170 ook een MX en dat ligt voornamelijk aan welke driver je gebruikt,
tevens is het per OS nog verschillend ook
bij mij deed de tv-ou het op xp wel en 2000 weer niet met de zelfde driver versie
met de nieuwste drivers doet ie het op 2000 wel maar weer niet op XP!
8)7
dat kan soms knap lastig zijn
Ps heb je bij probleem oplossen wel de tv functie aangelikt?

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op 13 februari 2004 @ 14:07:
Doe eens wat clubd3d zegt, en sluit die monitor aan op dvi (via je converterblokje), kan je altijd proberen of dat wel werkt. En anders kan je even met tv-tool kloten.
Zou ik graag willen doen maar ik heb geen converterblokje... Maar lijkt me vreemde oplossing, TV blijft dan immers gewoon op svideo port...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Sjah schreef op 13 februari 2004 @ 14:07:
Doe eens wat clubd3d zegt, en sluit die monitor aan op dvi (via je converterblokje), kan je altijd proberen of dat wel werkt.
Dat kan best de oplossing zijn want op sommige kaarten wordt de RAMDAC van de tweede monitor ook gebruikt voor de TV-out. :)
Dus niet eigenwijs zijn......;)

Senile! Senile Oekaki

• Sjah
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 13:32:
[...]

Heb geen tweede monitor, wil tv gebruiken voor clone, en die kan ik daar niet aanklikken (staat er niet)
Misschien een domme vraag, maar zie nou wel of niet een (donkere) 2e monitor in beeldschermeigenschapen? Zoja, dat is je TV.

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op 13 februari 2004 @ 14:19:
[...]

Misschien een domme vraag, maar zie nou wel of niet een (donkere) 2e monitor in beeldschermeigenschapen? Zoja, dat is je TV.
Nee zie ik niet....

Verwijderd

Heb ook lang zitten klooien met Nvidia ForceWare op dit probleem. Kreeg de tip om TVtool te installeren(terwijl ik geen TVkaart heb) Dit werkte prima. Na installatie en gebruik van TVtool, ontdekte ik dat de settings in Nvidia Forceware ook plotseling allemaal voorhanden waren om te klonen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 15:30:
Heb ook lang zitten klooien met Nvidia ForceWare op dit probleem. Kreeg de tip om TVtool te installeren(terwijl ik geen TVkaart heb) Dit werkte prima. Na installatie en gebruik van TVtool, ontdekte ik dat de settings in Nvidia Forceware ook plotseling allemaal voorhanden waren om te klonen e.d.
Ook TV-tool werkte niet voor mij, ik heb het idee dat die ook gewoon de opties van de drivers gebruikt en verder niet zoveel toevoegt, hoogstens een andere interface.

Maar goed ik heb het opgelost: een andere videokaart gehaald. (zelfde merk, zelfde type alleen dan zonder dvi port) Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik kaart had gekocht en zij hebben me een andere kaart mee gegeven waarbij het wel werkt.

Toch bedankt voor al jullie tips!
Pagina: 1