Toon posts:

[D2OL] Inloggen op HTTP proxy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk wil ik ook D2OL client draaien, hiervoor heb ik toegang tot internet via een HTTP proxy. Probleem is echter dat ik erop moet inloggen met uid/pwd voordat ik kan connecten. Deze settings kan ik nergens kwijt in de client en daarom wil deze ook niet connecten.

Enig idee of dit op te lossen is?

FYI: Het is niet mogelijk firewall/proxy aan te passen!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Het is niet mogelijk om D2OL door een proxy met username en password te laten flushen, helaas.
In dit draadje op het D2OL forum word geadviseerd om Proxomitron te gebruiken. Al weet ik niet of de sysadmin op je werk daar zo blij mee is :)

Dit tooltje speelt proxy op de localhost (zonder password) en kan zelf dan weer een andere proxy gebruiken (met password). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op deze manier moet het op te lossen zijn. Zorg er alleen alsjeblieft voor dat je toestemming van je baas hebt. Anders krijgen we zometeen een topic in SG 'Ontslagen voor het installeren van D2OL' :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mac_Cain13 op 13-02-2004 11:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:03:
Op mijn werk wil ik ook D2OL client draaien, hiervoor heb ik toegang tot internet via een HTTP proxy. Probleem is echter dat ik erop moet inloggen met uid/pwd voordat ik kan connecten. Deze settings kan ik nergens kwijt in de client en daarom wil deze ook niet connecten.

Enig idee of dit op te lossen is?

FYI: Het is niet mogelijk firewall/proxy aan te passen!
Ik weet niet of het ook werkt voor D2ol, maar het zal haast wel.
Kijk eens in dit oude topic [rml][ Ecc2] flushen door een ie proxy[/rml]
Ik heb daar een handleiding neegezet om met ECC2 door een proxy/firwall heen te komen met een klein progje en dat progje werkt goed.
Die gebruik ik b.v. ook om op IRC te komen enz.

Als je er niet uit komt mail me dan even, want ik heb dit weekend niet veel tijd om op het forum te blijven kijken of het werkt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mac_Cain13 schreef op 13 februari 2004 @ 11:20:
Het is niet mogelijk om D2OL door een proxy met username en password te laten flushen, helaas.
In dit draadje op het D2OL forum word geadviseerd om Proxomitron te gebruiken. Al weet ik niet of de sysadmin op je werk daar zo blij mee is :)

Dit tooltje speelt proxy op de localhost (zonder password) en kan zelf dan weer een andere proxy gebruiken (met password). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op deze manier moet het op te lossen zijn. Zorg er alleen alsjeblieft voor dat je toestemming van je baas hebt. Anders krijgen we zometeen een topic in SG 'Ontslagen voor het installeren van D2OL' :P
-oef- dat is wel erg ranzig zeg. Ik vond het al wat om D2OL te installeren en af en toe daarmee connectie te maken met internet (want vanzelfsprekend wordt dat gelogd door de proxy). Het connecten van een proxy naar een proxy valt wel op in de log, dat is toch wat te riskant.

Dan blijft het bij mijn 2 PC's thuis...

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 12:52
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:26:
-oef- dat is wel erg ranzig zeg. Ik vond het al wat om D2OL te installeren en af en toe daarmee connectie te maken met internet (want vanzelfsprekend wordt dat gelogd door de proxy). Het connecten van een proxy naar een proxy valt wel op in de log, dat is toch wat te riskant.

Je zou wel thuis een nieuwe node kunnen installeren, vervolgens de buffer voltrekken met 2000 candidates en dan de client offline zetten (properties). Vervolgens zip je de hele d2ol-dir en pak je die weer uit op je werk en draai je de client daar dus offline. En als die 2000 candidates dan weer op zijn, zip je de client, neem mee naar huis, even flushen en nieuwe cands ophalen :) Dan hoeft de d2ol client op je werk helemaal geen verbinding te maken met internet. En met 2000 candidates kun je zo al bijna 2 a 3 weken mee voorruit (afhankelijk van uptime en snelheid pc).

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Offline werken en de results na een tijdje mee naar huis nemen en daar flushen..?
Al werkt dat bij D2OL beetje vreemd, want al zeg je dat hij offline moet werken, nadat de buffer leeg is gaat hij toch connecten en flushen en fetchen.. :S

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:26:
[...]

Dat lijkt me idd verstandig :) Het is eigenlijk ook min of meer verplicht (en ook wel zo netjes) om toestemming te hebben van de beheerder van een PC om een DC Client te installeren. Er zijn al eens mensen ontslagen/geschorst voor het installeren van een koetje.

Edit:
Wat Coldfusion voorsteld kan ook, dit doe ik ook voor een oud beestje zonder netwerk/internet verbinding :) Het is alleen niet optimaal en houd a.u.b. het bovenstaande in gedachten. Al is er natuurlijk niets tegen een extra koetje voor de DPC :p

[ Voor 17% gewijzigd door Mac_Cain13 op 13-02-2004 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zippen is inderdaad een idee.. maar dat is wel veel gedoe. In de wereld van automatisering moet het toch anders kunnen. Ik ritsel ergens anders nog wel een 3e koetje voor mijn account!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 15:26:
Zippen is inderdaad een idee.. maar dat is wel veel gedoe. In de wereld van automatisering moet het toch anders kunnen. Ik ritsel ergens anders nog wel een 3e koetje voor mijn account!

Nou ja, je hebt al 2 opties in ieder geval. Tunnelprogje gebruiken, of met een usbstick of zipdrive klooien :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 15:26:

Ik heb in het verleden ook gedaan met een van m'n koetje.
FYI:
Zet je proxy client online; (bv. d2ol opnieuw instaleren in een ander directory) haal 280 taken per keer.
Zip de directory res/data/taskdata/**.* +res/tasks.dat (past op een diskette).
(en delete deze voor de volgende keer).
Unzip alles weer op de offline client.
Voor de weg terug, hoef je alleen maar de resultQueue.dat te zippen en weer op de proxy client unzippen; zet deze online, haal de 280 nieuwe taken etc. etc..
Verstandig is ook om meerdere sets als reserve te hebben.
Voor 280 task had 'ie 2 weken de tijd nodig, dus het was niet zo veel (loop) werk.
Pagina: 1