Toon posts:

Wat voor hardeschijf als je PC constant aanstaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
K'heb alweer problemen met m'n HD... ( ding is weer kapot ).

K'zit zelf te denken dat het erdoorkomt dat m'n computer dag in dag uit aanstaat. ( en k'heb geen koeling op m'n HD ( 7200 RPM )). Uiteraard valt ie nog onder de garantie dus k'ga 'm opsturen.

1. Nu is mijn vraag, welke schijven zijn geschikt om 24/7 aan te staan ?

2. En nog een vraagje, wat is het verschil tussen IDE en S-ATA schijven ?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-03 11:51

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SCSI schijven zijn geschikt om 24/7 aan te staan, maar ze zijn ook stuk duurder dan sata/pata schijven.

Pana 5j

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Installeer voortaan dan ff speedfan oid, zodat je de temps van je hd's kan aflezen..

In mijn ogen kan je elke schijf van Maxtor/Seagate/WD wel 24/7 gebruiken als je ze maar op een normale temperatuur houdt..
Maar bedenk wel dat ze natuurlijk minder lang meegaan als je ze zo gebruikt.
Misschien dus een hd-cooler kopen? Coolermaster heeft die dingen wel.
Maakt alleen wel flinke herrie.

Verschil tussen IDE en S-ATA schijven is de stekker + kabel,
en de maximale theoretische snelheid van de interface.
IDE (UDMA 133) is maximaal 133MB/s en S-ATA 150MB/s, maar daar merk je verder geen **** van :)

edit: tiepvauten

[ Voor 10% gewijzigd door Laurenz op 13-02-2004 10:47 ]

Leave only footprints, take only memories

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
tja, spreekt eigenlijk voor zich :) Begin eens met goeie koeling.... mijn pc staat ook al ca. een half jaar nagenoeg continu aan en geen problemen mee gehad. Echt een questie van goed koelen en qualitatief ook goed spul kopen. Ik heb zelf WD's (gewoon ata) en een beetje goede voeding.....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
IDE is in principe niet geschikt op 24/7 te draaien. In praktijk gaat het vaak wel, maargoed. Dat is een kwestie van geen pech hebben.

En over het verschil tussen S-ATA en IDE: Gewoon even een beetje zoeken, dan kom je daar wel uit :)

Verder wil ik je aanraden even de faq van dit subforum te lezen. Daar staat interessante informatie over dit soort dingen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.