Toon posts:

Linux partities

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben heel erg nieuw met linux Mandrake 8.2 en ik heb een probleem.
Hoe kan ik Linux partities verwijderen?

Ik heb twee hardeschijven en op een daarvan staan twee partities. Ik wil beide partities weggooien. Het probleem is dat ik niet meer in kan loggen op Mandrake.
Dat komt doordat ik twee SWAP partities had aangemaakt, en Mandrake nu de SWAP partities niet meer kan activeren |:( VAGE SHIT he!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Verwijderd

even booten met een partition magic floppy?
tenminste ik neem aan dat je ze alleen maar weg wilt halen?

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

Installatie cd erin rammen en bij het partitioneren ff de boel goed zetten?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
je zou toch echt ook zonder swap op moeten kunnen starten.......

bij de lilo bootprompt ff direct door booten naar een /bin/sh ? (weet de optie ff niet meer...... ik rammel altijd maar wat in, random opties en dan schiet het me wel weer te binnen... boot=/bin/bash ofzo?)

en dan ff remounten met rw optie, je /etc/fstab editen........ cfdisk draaien zodat je die partities kan opruimen.

Hmm tja........ zoiets

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
komakeef schreef op 13 februari 2004 @ 10:46:
je zou toch echt ook zonder swap op moeten kunnen starten.......

bij de lilo bootprompt ff direct door booten naar een /bin/sh ? (weet de optie ff niet meer...... ik rammel altijd maar wat in, random opties en dan schiet het me wel weer te binnen... boot=/bin/bash ofzo?)
Je bedoelt init=/bin/bash
Als dit wil doen moet je zorgen dat je een niet grafische lilo scherm hebt. Dat doe je door op <esc> te drukken als het grafische lilo scherm voor je hebt. Dan typ je de naam van de image die je wilt starten gevolgd door init=/bin/bash. Een lijst met beschikbare images krijg je te zien als je op <tab> drukt. Succes.

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 12:34
Of start gewoon FF met een Knoppix cdtje of met Tom's Rescue disk. Dit is niet echt een lastig probleem hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door zordaz op 13-02-2004 18:05 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
Inderdaad is dit wel behoorlijk 'basic', en zijn er ook al vele topics over dit of vergelijkbare onderwerpen geweest. Daarom gaat dit topic dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.