Nec Nd-2500 firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• dpey
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb hier het forum doorzocht, maar geen concreet antwoord gevonden op mijn vraag.

Is er al (hacked)firmware voor de NEC nd2500 DVD brander, om het booktype te wijzigen?

Zo nee, wekt de 1100 of 1300 firmware hierop? Heeft iemand hier ervaringen mee??

Ik ben niet van plan om mijn brander hiermee te verprutsen

Verwijderd

Er is nog geen (officiele) firmware update, alleen een update om hem regiovrij te maken, en om de riplock te verwijderen geloof ik.

Verwijderd

Ik zou zeker niet proberen om de firmware van de 1100 of de 1300 erin te flashen

Verwijderd

Mja, die media codes staan in de firmware, dus als je die firmware kan wijzigen kan je volgens mij wel 'overbranden' (sneller branden). Zal wel een dikke checksum overheen zitten. En ik kan de firmware niet los vinden. Hij zit altijd in een .exe file, da's ook al lastiger. Mischien kunnen we daar eens een beetje onderzoek naar doen, uitpluizen hoe dat in elkaar zit :/

Tweakers unite enzo :D

Verwijderd

Heeft iemand uberhaupt een ID over de exacte afmeting van de firmware?

Verwijderd

Heeft of weet iemand een .exe-ripper?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:07
NEC geeft zelf aan in hun FAQ dat er geen booktype setting tool komt voor hun DVD-branders.

Voor de 1300A is inderdaad een hack, maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voor die er komt voor de 2500A...

Herman, please prove me wrong :)

Verwijderd

Ik heb ook de NEC ND2500, Nero 6.3.0.3 en MAM-E Mitsui 4x DVD-'s, maar ik kan ze maar op 2-speed branden, terwijl de DVD's max 4-speed aan kunnen.

Ligt dit probleem aan de firmware, of heb ik toevallig een slechte batch DVD's ofzo?

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-03 16:14

wdv

Kijk op http://www.cdfreaks.com/news/9376 Herrie has done it! (Kan em trouwens nog niet vinden op herrie's website)

Verwijderd

dpey schreef op 13 februari 2004 @ 10:36:
Ik heb hier het forum doorzocht, maar geen concreet antwoord gevonden op mijn vraag.

Is er al (hacked)firmware voor de NEC nd2500 DVD brander, om het booktype te wijzigen?

Zo nee, wekt de 1100 of 1300 firmware hierop? Heeft iemand hier ervaringen mee??

Ik ben niet van plan om mijn brander hiermee te verprutsen
Herrie has done it....AGAIN! _/-\o_
zie NEC ND 2500 Dvd 8x brander

is nog aan het testen, komt eraan _/-\o_

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 09:59
I'm currently working on the booktype firmware for the 2500A. First tests look VERY promising! People that are interested:
http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5bit.rar

Please post your results! Set the booktype with DVDInfoPro and burn with Nero 6.3.1.6!
http://herrie.rpc1.org/downloads/2k5bit.rar ???

[ Voor 75% gewijzigd door Pascal op 24-03-2004 08:36 ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Yup die ja :) Komt alweer een nieuwere versie aan ook! Deze is nog beetje brak met +R(W) schrijfsnelheden. Zijn hier mensen met Hitachi/NEC H8/300 kennis?

webOS all the way!

Verwijderd

Hallo

Ik heb de gehackte 1.6 firmware van herrie getest. Voor de n2500. Hij werkt zeer naar mijn tevredenheid!!
2 dvd's gebrand en (1 video en 1 data) allebei geven ze bij testen met DVDinfopro aan dat ze dvd-rom zijn :-D. En geen dvd+R.

Ook zijn mijn nashua 4x dvd+R schijfjes als ik deze met de gehackte firmware brand als dvd-rom, te lezen in mijn stand alone dvd speler (lenco 05) en in een oudere mashita dvd-rom in mijn pc.

Kortom een (Y) firmware hack.

Het testen van de snelheid heb ik nog niet op gelet omdat ik alleen 4x schijfjes heb.

Greetz The Flying Dutchman :)

Verwijderd

Ik heb ook die brander maar wat schiet ik er nou concreet mee op als ik de firmware ga flashen??
Wat kan ik dan meer, beter, sneller (of watdanook)?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 08:16
het staat min of meer in de post boven je man,

normaal krijgt een gebrande dvd een soort .. identificatie mee
DVD+
DVD-
of DVD-ROM

Als je een DVD+ brand met bookmark DVD-ROM beduvel je je dvd speler. .
meer compabiliteit krijg je erdoor ..

PVoutput

Verwijderd

knights16 schreef op 24 maart 2004 @ 22:55:
het staat min of meer in de post boven je man,

normaal krijgt een gebrande dvd een soort .. identificatie mee
DVD+
DVD-
of DVD-ROM

Als je een DVD+ brand met bookmark DVD-ROM beduvel je je dvd speler. .
meer compabiliteit krijg je erdoor ..
dus bij dvd-r werkt dat niet?

Verwijderd

Betekent dat ook dat je dan dvd+r in een playstation 2 kan afspelen?

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 22:28:
Betekent dat ook dat je dan dvd+r in een playstation 2 kan afspelen?
Yep. Maar dat kan meestal ook zonder het booktype veranderen...

Tenminste, als ik brand dan zet ik booktype aan bij Nero en ze spelen állemaal in mijn ps2, zowel + als - :)

Verwijderd

toelet schreef op 11 april 2004 @ 22:37:
[...]

Yep. Maar dat kan meestal ook zonder het booktype veranderen...

Tenminste, als ik brand dan zet ik booktype aan bij Nero en ze spelen állemaal in mijn ps2, zowel + als - :)
maaster :D

Hmm ik ging het effe testen. Ik had zo Finding Nemo gisteren gebackupped op +r. Ding speelt idd goed... alleen (en das best belangrijk) er zat geen geluid bij :(
Had in het geluidsmenu van de playstation (dus niet van de dvd want daar had ik het menu vanaf gehaald) alles aangezet maar dat hielp niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 23:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier zijn zat centrale topics over. Links zijn hier en daar gegeven, anders zijn ze wel te vinden op de active list :) Voor op zichzelf staande problemen kun je altijd een nieuw topic openen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.