Toon posts:

Chello installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen :P ,

ik zit met een probleem.
Mijn tante heeft paar dagen geleden z'n try & buy pakket gekocht met een zelf installatie.

Nu vroeg ze gister of ik even kon instaleren en natuurlijk geen probleem B) ,

maar dan komt het:

Chello levert je gewoon een installatie cd mee "die moet werken",
Na ongeveer 75% van de installatie zegt de computer, dat hij de pc even automatisch herstart, en dat hij dan weer doorgaat, ook geen probleem, dan is hij opgestart en krijg je een nieuw venster , met daarin: installatie zal binnen enkele seconden verder gaan. Even daarna zegt hij.. dat er een bepaalde file niet op de computer gevonden kan worden, en dat je hem daarom handmatisch moet instaleren.

Nu heb ik dus alles al geprobeerd wat er in die faq staat.

van , proxy instellen, ip configuratie, tpc/ip en dergelijken maar ik kom er gewoon niet uit.

Het is een laptop , de kabelmodem, kabels, netwerkkaart en aansluitingen zijn goed. (zegt de installatie zelf)

Maar nu vraag ik hebben jullie nog wat ideën , of weten jullie iets wat ik niet weet (zal het wel zijn :9 ).

Alvast hartelijk bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die CD is eigenlijk nergens voor nodig. Enige wat ingesteld moet worden is dat de PC via DHCP IP, gateway en DNS aanvraagt. Je zegt niet welke Windows je tante draait, maar XP staat per default meestal goed, Win98 moet je vaak TCP/IP configgen (wat Windows CD en een paar reboots vergt) en verder moeten UDP poorten 67 en 68 open staan (anders komt de DHCP request er niet door); veel firewalls knallen alle UDP poorten dicht, wat dus de aanmeldprocedure verneukt (#1 issue waarmee mensen naar de chello storingsdesk bellen).

Als je DHCP aan hebt krijg je eerst een 10.x.x.x IP adres en moet je provisioning op het chello systeem doorlopen, wat zo simpel is als een browservenster openen en naar chello.upc.nl te gaan en dan de onscreen stappen te doorlopen. Uiteindelijk krijg je verzoek PC en modem te rebooten (adder onder gras: de knop bovenop de modem is alleen standby, je moet dus de stekker er fysiek uittrekken). Als je je PC opstart hoor je nu je definitieve IP te krijgen in een 62, 80, 212 of 213 range en je bent online :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
DANK U ;)

Verwijderd

Note: Mocht je WinXP draaien dan kan het zo zijn dat je na het instellen van je accountgegevens geen IP van Chello krijgt. Kwestie van je PC net zovaak rebooten totdat je een nieuw IP krijgt :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 09:55:
Note: Mocht je WinXP draaien dan kan het zo zijn dat je na het instellen van je accountgegevens geen IP van Chello krijgt. Kwestie van je PC net zovaak rebooten totdat je een nieuw IP krijgt :)
2 x om precies te zijn. O-)

* Warbringer is 3 jaar lang SDD'er geweest bij UPC

I want to live forever, so far.. so good.