Probleem hdd detectie IBM Netvista

Pagina: 1
Acties:

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-03 11:49

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
Ik heb hier een IBM Netvista met de volgende specs:

Type: 6270
Model: HAG

Processor: Intel Celeron 766 MHz
Installed Memory: 128 MB (SDRAM)

Bus Speed: 133 MHz
Video Output Interface: AGP 2x

HDD: 20 GB Maxtor
Interface: DMA/ATA-66 (Ultra)

De rest is niet relevant.

Het probleem is, dat na goed werken, de BIOS ineens de harddisk niet meer ziet. Dus opstarten kan je wel vergeten. Ook automatische detectie in de bios lukt niet meer :(, en er is geprobeerd de defaults terug te zetten, dat wil ook niet. De BIOS updaten houd ik liever als laatste redmiddel. De harddisk werkt nog gewoon, oftewel, hij maakt de geluiden die het zou moeten doen (geen raar getik etc..)
De computer heeft gewerkt, en geen verschijnselen vertoond van defecte hardware, ook softwarematig is de machine in orde.

AUB geen gezeik van "Klotecomputer" of "wat moet je nog met een Celeron".

Via IBM, Google en de search van GoT kom ik er niet uit

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:18

Lief Adje

Love is in the air

Ik heb laatst in zo'n pc een hdd vervangen, let wel op die pc ondersteund maar max 32gb hdd en als die 32gbjumper er niet op zet dan loopt ie helemaal vast zoals jij omschrijft. Ik denk dat je 20gb dood is :/

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Wat een klotecomputer })

Maar weet je zeker dat die harddisk het doet? Wat gebeurt er als je hem in een andere machine douwt, wordt ie dan wel gedetecteerd?
Anders kan het best is zijn dat ie helaas is overleden. (is ons al een paar keer gebeurd onlangs )

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
BK1 schreef op 13 februari 2004 @ 10:17:
Wat een klotecomputer })

Maar weet je zeker dat die harddisk het doet? Wat gebeurt er als je hem in een andere machine douwt, wordt ie dan wel gedetecteerd?
Anders kan het best is zijn dat ie helaas is overleden. (is ons al een paar keer gebeurd onlangs )
Das t probleem, de hdd is niet dood, dus...

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Da's dan al minder klote :P

Je kunt is een andere harddisk in die netvista hangen en dan kijken of die gedetecteerd wordt. het kan ook aan de controller liggen.
of het kan zijn dat je bios een beetje in de war is. je zou hem eens een reset kunnen geven. Als een software reset niet werkt zit er ook van nog een jumper op het moederboard die je kunt gebruiken om hem weer als "vroeger" :) te krijgen.

bij mij werkt het ook wel eens als ik hem een tijdje van de netspanning afhaal. Is n iet echt een professionele tip ofzo, maar goed, baat het niet, dan schaadt het ook niet zou ik zo zeggen.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
BK1 schreef op 13 februari 2004 @ 10:52:
Da's dan al minder klote :P

Je kunt is een andere harddisk in die netvista hangen en dan kijken of die gedetecteerd wordt. het kan ook aan de controller liggen.
of het kan zijn dat je bios een beetje in de war is. je zou hem eens een reset kunnen geven. Als een software reset niet werkt zit er ook van nog een jumper op het moederboard die je kunt gebruiken om hem weer als "vroeger" :) te krijgen.

bij mij werkt het ook wel eens als ik hem een tijdje van de netspanning afhaal. Is n iet echt een professionele tip ofzo, maar goed, baat het niet, dan schaadt het ook niet zou ik zo zeggen.
Hoe reset je zo'n Netvista?

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Geen idee, ik heb er geen namelijk.

Staat vast in het boekje >:)

/edit:
in het bios heb je vast wel iets van reset configuration data, en die jumper is misschien wel gemarkeerd. (als ie die uberhaupt heeft natuurlijk)

[ Voor 55% gewijzigd door elTigro op 13-02-2004 11:25 ]

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Topicstarter
BK1 schreef op 13 februari 2004 @ 11:24:
Geen idee, ik heb er geen namelijk.

Staat vast in het boekje >:)

/edit:
in het bios heb je vast wel iets van reset configuration data, en die jumper is misschien wel gemarkeerd. (als ie die uberhaupt heeft natuurlijk)
Need coffee 8)7
Pagina: 1