[ASP en JS] Sessie en reload

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Het volgende probleem.

Ik heb 2 frames -> default.aspx en rechts.aspx
In default.aspx bevindt zich eerst het inlogscherm en na inloggen het menu en in rechts.aspx bevindt zich alle info.
Nu wil ik in rechts.aspx een button uitloggen neerzetten. Als men hierop klikt wil ik dat de sessievariabelen leeg gemaakt worden en dat ook het linkerframe herladen wordt.

Ik kan een asp button plaatsen op het rechterframe en de sessie leegmaken
(session.clear)
Ik kan een html button plaatsen en het linkerframe herladen
( onclick="parent.frames[0].document.location='Default.aspx'">)
Maar ik krijg de functionaliteit niet onder 1 button.

Ik wil dus een button in het rechterframe welke eerst de sessie leegmaakt
en vervolgens het linkerframe herlaadt

Weet iemand hiervoor een goede oplossing ?
Alvast bedankt!

Martijn

[ Voor 12% gewijzigd door Tinuske op 13-02-2004 09:31 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Zet in de asp waar je je sessie cleared een reponse.write met daarin:
ASP:
1
"<script type='text/javascript'>parent.frames[0].document.location='Default.aspx'</script>"

• Tinuske
Bedankt, het werkt!

Maar nu is de interne webserver hier wel snel, maar stel dat ie op een externe server op internet staat en je wil er zeker van zijn dat het op de server al uitgevoerd is voordat je je frame refreshed . Hoe los je zoiets dan het beste op ?
Want met bovenstaande oplossing, kan het namelijk voorkomen dat ie "te snel"refreshed

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ik weet niet precies hoe hetgeen je hier beschrijft in .net werkt (want daar werk je volgens mij in) maar, je zou een functie kunnen schrijven die de Session.Clear aanroept waarin je een javascriptje naar de client poept wat het andere frame refreshed...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dan gebruik je een timeout:
ASP:
1
"<script type='text/javascript'>setTimout('parent.frames[0].document.location=\'Default.aspx\'', 1000);</script>"

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan toch na Session.Abandon het refresh script laden door middel van Page.RegisterClientScript? Na het afsluiten wordt automagisch de clientside scripting gegenereerd voor het refreshen van het frame.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Tinuske
Laat ik het even anders beschrijven wat ik ook nog wil maar nu niet wil lukken

Ik heb 2 frames en het linkerframe is een webtree. OP die webtree kan men links een heleboel filters toepassen.

Als ik op een node klik wordt er rechts in het frame de info geladen van die betreffende node.
Men kan bijvoorbeeld de naam van de node in het linkerframe renamen.
Als men gerenamed heeft wordt het linkerframe ververst, maar hierdoor verlies ik wel weer de toegepaste filters.
Hoe kan ik als ik rechts op de knop wijzigen druk, de id's van de dropdownlists ophalen in het linkerframe?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Tinuske schreef op 13 februari 2004 @ 16:46:
Hoe kan ik als ik rechts op de knop wijzigen druk, de id's van de dropdownlists ophalen in het linkerframe?
Ipv een reload een pagina in het linkerframe laden, met de juiste querystring variabelen. In de pagina zelf lees je deze querystringvariabelen dan uit en voor je de acties uit.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1