Ik host mail bij Widexs; ik haal daar mijn mail op via popserver: mail.[domeinnaam].nl. Nu wil ik graag via een hard IP adres dit gaan ophalen. Vanzelfsprekend ben ik niet de enige op de server, dus ergens moet die server herkennen dat ik van een bepaald domein de mail wil hebben. Hoe stel ik dit in?
Euhm, beheer je de mailserver zelf? Zo nee, vraag het widexs?
Het hangt van de mailserver af. Ik ken genoeg van dergelijke servers die eigenlijk helemaal niet domeinafhankelijk zijn, waar het gewoon aliassen zijn. Dan is username & password gewoon voldoende, omdat een mailbox niet fysiek aan een domein hangt.
Andere mogelijkheid is een mailserver die usernames in het "user@domein" formaat ondersteunt.
Het hangt van de mailserver af. Ik ken genoeg van dergelijke servers die eigenlijk helemaal niet domeinafhankelijk zijn, waar het gewoon aliassen zijn. Dan is username & password gewoon voldoende, omdat een mailbox niet fysiek aan een domein hangt.
Andere mogelijkheid is een mailserver die usernames in het "user@domein" formaat ondersteunt.
Nee, ik beheer de server niet zelf; widexs heb ik gebeld, maar die 'meneer die er over gaat is er momenteel niet'. Met het user@domein - principe kom ik helaas niet verder (server geeft nog steeds domein-foutmelding).DizzyWeb schreef op 13 februari 2004 @ 09:36:
Euhm, beheer je de mailserver zelf? Zo nee, vraag het widexs?