Aldi Medion pc defect?

Pagina: 1
Acties:

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kreeg hier onlangs een aldi pc (P4 2.0ghz) van een collega. Hij had per ongeluk tegen de aan en uit knop geschopt tijdens het spelen van een spelletje. Daarna starten de pc niet meer op.

Ik het medion image bestand terug gezet. Nog steeds niet booten (loopt na het 1ste windows scherm vast). Ik het medion image op dvd gebakken. Hele harde schijf opnieuw ingedeeld (fdisk) en daarna de image van dvd teruggezet.

Toen starte de pc goed op. Ik een programma installeren; liep windows vast. Dus ik de pc aan en uit gezet; weer precies het zelfde probleem! (windows niet booten; image terugzetten werkt niet; zal weer opnieuw moeten fdisken).

Ik heb het seagate diagnostic tool gedraaid; deze geeft geen errors.

Ik vermoed nu toch dat er iets mis is met de harde schijf, dat als de stroom uitvalt (cq uit/aan zetten) hij de boel verkliert.

Iemand een idee voordat het hele medion helpdesk circus moet worden opgestart?

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Heb je alle onderdelen goed aangedrukt dan wel eruitgehaald en er opnieuw op geplaatst.
Wat ik persoonlijk denk is dat die pc geen zacht tikje heeft gehad, maar een enorme rotschop

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:19

EXX

EXtended eXchange

En dat zou verklaren waarom de HDD een beetje brak is.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55
test het geheugen eens met memtest voor de zekerheid
en probeer voor de zekerheid ook even of het systeem met een andere HD wel werkt :)