Video-editing, wat voor een HD?

Pagina: 1
Acties:

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Hey,

De ouders van m'n vriendin hebben en digitale videocamera gekocht en zijn daardoor de laatste tijd nogal into video-editing op de PC >:)

Nu leek het hun wel een leuk idee een extra harddisk erbij te prikken voor het video gebeuren. Heeft er iemand tips?
Vroeger (in mijn tijd) had je nog van die speciale A/V disks die geen calibratie nodig hebben, die zie je nu niet meer, neem dus aan dat alle HD's dat niet meer doen?

Verder heel even nagedacht over IDE v.s. SCSI maar zo'n bijzondere dingen doe je nou ook weer niet met video-editing en dat rechtvaardigd al helemaal de 2x zo hoge prijs van een SCSI disk niet.

Zit wel te denken aan een IDE-RAID controller en dan b.v. 2 IDE-hd's van zeg 30GB ofzo. Als je hier dan striping op los laat zou het geheel in theorie ook een stuk sneller moeten worden, heeft iemand hier ervaring mee?
Tips voor een goede (goedkope) IDE-RAID controller en een fatsoenlijke disk voor video-editing zijn ook erg welkom!

TIA

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Kom op zeg :)
Er zijn hier toch zeker wel mensen met een heel klein beetje ervaring met video-editing and the like?

Verwijderd

Voor video-editing gebruik ik een Mac en daar heb ik een Firewire schijf in liggen.
Dat werkt wel lekker hoor.

Maar ik denk niet dat je dit wilde horen.

Als je een IDE HD zoekt, moet je maar een aantal andere threads hier lezen, dan merk je wel, dat iedereen behoorlijk enthousiast is over de snelheid van de IBM.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 07:20
ik heb zelf een IBM 45 GB 7200 rpm ATA 100 volgens mij wil het daarmee wel lukken:)