Toon posts:

knoppix installeren loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb knoppix op live cd staan en die draait prima
nu wou ik em installeren op een usb hd maar nadat ik de partities heb aan gemaakt loopt het gewoon vast de eerste keer bij 6% 2de keer bij 23%. Ik kon erop dit forum niks over vinden en op het forum van het kookboek ook niet (niet dat de installatie vast loopt)
dus graag een beetje hulp _/-\o_

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
Wat voor USB stick? Verschijnen er nog meldingen in de logs (/var/log/messages)?

Zonder info kan niemand je helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu opschool maar het is een usb hardeschijf een seagate (je koopt alleen een kastje daar doe je dan zelf nog een hd in op norrod.nl staat het onder pc onderdelen accosoires en dan wijzt het zich van zelf ik zal vanmiddag ff in de logs kijken

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu in knoppix en heb geprobeerd de messages te openen maar de toegang werd gewijzigd (ben wel root) dus wat moet ik nu doen :?

Verwijderd

Topicstarter
de toegang werd geweigerd bedoel ik naturulijk 8)7

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En daar hebben we dit knopje voor: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif 8)7

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
et is geen schrijf fout B)

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Als je wilt dat je geholpen wordt moet je eerst eens rustig uitleggen waar je mee bezig bent en hoe je het aanpakt en waar hij ophoudt. En wat voor hardware heb je. Sommige chipsetfabrikanten kunnen nog geen usb 1.1 controller bouwen laat staan een usb 2.0 (zo dat waren even de frustratie van de laatste weken met een nforce chipset en een usb pendrive)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil knoppix op een usb hd hebben.
Als ik dit ga proberen met het kookboek erbij loopt het vast (alles, moet met de aan/uit knop opnieuw opstarten)
daarna heb ik geprobeerd in de messages te kijken wat niet lukte.

systeem:
pentium III 550 mhz
320 sdram
2 hd's -hd1 is onderverdeeld in weer twee 1-Windows 4g
2-Spellen en muziek 8g
-hd2-staat topologilinux op 8g
ook heb ik nog een usb hd case gekocht (zie 3de topic) daarin een seagate 8g zelfde als hd2 die is onderverdeeld in 2 schijven 1 van 3.4 en een van 5.6
een 40x cdrom
48x/16x/48x brander
oja en een nvidia MX440 series 64mb GeForce 4 (MSI)
dat is het wel zon beetje lijkt mij
de usb zit gewoon in het moederbord en wordt in het begin prima gemaount

zo lukt het hoop ik!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 15:52:
Ik ben nu in knoppix en heb geprobeerd de messages te openen maar de toegang werd gewijzigd (ben wel root) dus wat moet ik nu doen :?
Als je root bent kun je /var/log/messages absoluut wel lezen. Het is hier trouwens ook geen helpdesk waar we je aan het handje houden bij elke stap 'wat moet ik nu doen :? '

Verwijderd

Topicstarter
ben er denk ik al wel achter waarom de messages niet opent er staat simpel niks (0 Byte) in. Maar ik zal Wilke toch nog even laten zien wat mijn konsole mij laat zien:
knoppix@ttyp0[knoppix]$ su
root@ttyp0[knoppix]# cd /var/log
root@ttyp0[log]# ./messages
bash: ./messages: Toegang geweigerd
root@ttyp0[log]#
Waarschijnlijk zal ik wel iets totaal belachelijks doen maar dan hoor ik het wel :P .

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Je probeert /var/log/messages uit te voeren terwijl het geen executable is. less /var/log/messages is wat je nodig hebt.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22
Bij mij liep knoppix ook vast tijdens de installatie, behalve als ik als bestandssysteem ext2 koos, dan voltooide hij de installatie. Trouwens: bij mij lukte het booten vanaf een usb-harddisk alleen met runt (bootdisk), ik had overigens niet veel tijd om te proberen de usb drivers met de kernel mee te bakken, want het was een schoolopdrachtje :)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
thanks sir isaac
en ik heb helaas al ext2 gekozen dus daar ligt het niet aan maar ik zal weer even kijken nu naar die logs
edit:

Ik kan nu wel de messages log openen maar er staat niks in het is helemaal leeg waarschijnlijk omdat er pas wat in komt te staan na het installeren maar dan loopt de comp juist vast dan kan ik er niet meer inkijken.
lastig lastig lastig 8)7

<span style='color:blue;'>Modbreak: Doe ons een plezier, en gebruik de edit functie ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) ;)</span>
I see weer wat geleerd

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 09:58 ]

Pagina: 1