arctic silver werkt niet goed :(

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 13:44
klees vaak over arctic silver dat het goed spul is. en het koelen verbeterd
nou bij mij dus niet
khad voor heen op een athlon 1Ghz @ 1.2 Ghz
standaard pasta en met koe 48c
nu wordt ie over de 50!!!!!

hoe kan dit ?
case temp is hetzelfde gebleven

en nee het zit er niet te dik op

• star-saber
niemand een idee wat het kan zijn ?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

zit je koeler wel goed? misschien je vingers gebruikt.. en zit er nu vet op je heatsink of CPU core?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• star-saber
geen vingers gebruikt
oppervlak schoongemaakt met wasbenzine
cooler zit er recht op
kheb het opnieuw gedaan en nu wordt ie 1c warmer dan voorheen
maar is nog steeds niet wat ik verwacht had

Verwijderd

Wat voor koeler heb je dan ?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 09:44

MeNTaL_TO

The future is not set

De pasta/pad die er al zat wel weg gehaald neem ik aan?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:50

Dark

who tweaked the light?

Misschien is de heatsink niet goed vlak, maar een beetje hol of bol, zodat ie maar heel plaatselijk contact maakt met de chip.

Je kan dit controleren door de heatsink ff goed schoon te maken en dan even passen of een mesje ertegenaan houden en op een lichtbron richten. Als je er licht tussendoor ziet komen is ie niet vlak.
op http://sysopt.earthweb.com/articles/lap/index5.html zie je wat ik bedoel...

In dat geval kan je een aantal dingen doen:
- meer dan gebruikelijk koelpasta aanbrengen, zodat alles wel opvult.
- een (ranzige) pad gebruiken, die zijn ook vrij dik, en vullen dus ook aardig.
- heatsink afvlakken, zodat het wel past.

• star-saber
kheb een alpha pep66T
hij deed het perfect met standaard prut
kdenk dat ie wel recht is
kzal het effe checken

vorige pasta is eraf gehaald met wasbenzine

is nu zelfs 1c warmer dan voorheen met standaard prut |:(

[edit typo]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het scheelt dus maar een graad? Tsja dat kan dan de afronding zijn bij het meten. En vergeet niet dat Artic Silver het vooral erg goed doet als het eerst heel slecht was. Als je al een perfecte passing had, dan doet het er bijna niets meer toe. Bij een ideale passing maakt alles wat je er tussen doet de zaak zelfs slechter.
Silver kan wel 2 keer beter zijn dan 'standaard', maar als het om de laatse 2% gaat zie je maar 1% verbetering.
En pas op met het afvlakken van je koeler. Als je koeler hol is en je proc is bol ga je er zelfs op achteruit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Oh. Vandaar. Die ene graad kan zijn omdat jouw kamer nu warmer is van al dat gezweet.

Net zoals de PAL6035 heeft dat ding een koperen velletje over de onderkant zitten, en is vreselijk goed gevlakt ( daar betaal je nu eenmaal Alpha prijzen voor)...:)

Dan maakt het niet zoveel meer uit wat voor prut je gebruikt. Het is toch alleen maar om de oneffenheden op te vangen, en die heeft'ie niet. De professionele manier is om de core in te slijpen met polijst poeder op de koelplaat, en geen prut..

En de thermische overgangsweerstand is al heel laag vanwege dat flinterdunne kopervelletje..

Maak je dus maar geen zorgen ;)

Heb je de kamertemperatuur bij dit alles in de gaten gehouden? Als jouw kamer 3 graden warmer wordt wordt je CPU dat ook ....
(bij alleen luchtkoeling dus, waterkoeling is heeeeel anders :9~

• star-saber
prima dan weet ik het effe waarom het nie zoveel helpt

kheb cooler en cpu gechecked en ze zijn allebij superglad vanzichzelf

maarja 48c is nie zo hoog voor een tb1200
khou het lekker zo

Verwijderd

:) zekers. 48 op 1.2 Ghz isnieslegt :P

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:50

Dark

who tweaked the light?

Aan alpha's hoef je zelf idd niks te vlakken, die zijn al megavlak als ze uit het doosje komen. Wel moet je het contactvlak goed schoonmaken om de olie die eropzit om oxidatie te voorkomen tijdens opslag en transport te verwijderen, daarna niet meer met de hand het contactvlak aanraken.

Als je alpha wat ouder wordt en je hebt 'm een paar keer gewisseld moet je 'm natuurlijk wel even nakijken op krasjes of corosie (het koper glimt dan niet meer, en op de plek waar de core contact gemaakt heeft, zie je een iets andere kleur in het koper) Met een licht polijstmiddel kan je 'm zo weer 100% in orde maken dan.

Dat schoonmaken zou ik overigens eerder met een op alcohol gebaseerd middel doen dan met wasbenzine, maar dat is misschien onzin hoor.

edit:de temp ziet er iig goed uit dus ik zie geen reden om je echt heel druk te maken, tenzij je het uiterste eruit probeert te persen ;)

Verwijderd

Precies. Dat roodkoperen velletje is zo zacht dat het in de oneffenheden van de core wordt gedrukt. Zo'n koeler kan je dus beter niet te vaak loshalen of bewegen als 'ie gemonteerd is.

En het echte voordeel van arctic silver is dat het langer goed blijft. Als je dus vaak de koeler wisselt, wordt de koelprut belangrijker om het contact tussen CPU en koelblok 100% te maken, en dat silver spul blijft langer goed.

Alcohol .. :+ In ieder geval is het minder giftig en kan je er dronken van worden..

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 09:06
Moet je als je een alpha cooler hebt nu dus juist wel of juist niet artic silver nemen?

- NAC Breda -

• star-saber
wat ik wel merk dat als de cpu idle wordt dat ie wel sneller afkoelt
niet super snel
maar wel merkbaar
op idle met niets draaiend wordt ie 36 a 37
met winamp 39 dus valt wel mee :)

• Albinoraptor
  • Laatst online: 31-08 23:17
Op donderdag 14 december 2000 13:01 schreef Hooi het volgende:

Net zoals de PAL6035 heeft dat ding een koperen velletje over de onderkant zitten, en is vreselijk goed gevlakt ( daar betaal je nu eenmaal Alpha prijzen voor)...:)
Kan je toch ook zelf vlakken, heb ik bij mijn FOP38 gedaan en bij mijn chrome orb(voor radeon) en was ook zeer vlak.
En goedkoper.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

..en bij mijn chrome orb(voor radeon)..
:? Een orb op je video kaart :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Artic Silver RuleZ, begin deze week had ik nog geen artic (of andere pasta) op me core zitten, vanaf vandaag wel.

Begin van de week: 1000 MHz stressed: 49 graden

Nu: 1100 MHz (fsb is momenteel 100) stressed: 38 graden

Verwijderd

een orb op je videokaart, hmmmm dan kan je de drie aangrenzende insteeksloten denk ik niet gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 21:23 schreef triple--6 het volgende:
een orb op je videokaart, hmmmm dan kan je de drie aangrenzende insteeksloten denk ik niet gebruiken.
nee die kan je niet meer usen maar wel meer overclock plezier!:)

• Albinoraptor
  • Laatst online: 31-08 23:17
Op donderdag 14 december 2000 20:48 schreef Demoniac het volgende:

[..]
:? Een orb op je video kaart :?
Ja had ik eerst op CPU zitten maar daar zit nu een FOP38 op, en dus dacht ik doe iets leuks en zet chrome orb op radeon, waarom :? :)
En kost MAAR 2slots. Er is wel 1/5 van de koelvinnen weg maar ja het koelt lekker :)
Pagina: 1