Ik heb dus 2x 40gb hd's op raid-0 staan... nu wil ik dus al mijn bestanden die ik wil bewaren op de partitie D gaan zetten en dan C gaan formateren en dus windows erop nieuwe opleuren. Normaal gesproken als je geen raid opstelling hebt dan zou dat helemaal geen problemen opgeven.. maar nu vraag ik mij dus af, of dat bij een raid-0 opstelling ook geld. Het lijkt mij eigenlijk wel maarjah wil het ff dubbel checken anders ben ik zodrekt al mijn shit kwijt. Je weet nooit
Verwijderd
Hoi, ik neem aan dat je XP hebt.
Ik doe altijd het volgende ( 2 sata wd 37 gb schijven raid0 opgedeeld in c,d en e).
Ik doe de cd erin van xp. Druk op f6 en dat soort gedoe voor de drivers. Xp komt met een menu. Daar haal ik de c partitie gewoon weg. D en E blijven staan. In het volgende veld maak ik een nieuwe c partitie aan met dezelfde grootte als de oude partitie. Quickformat en klaar is kees.
Wel ff je bestanden backuppen.
Suc6
Jasper...
Ik doe altijd het volgende ( 2 sata wd 37 gb schijven raid0 opgedeeld in c,d en e).
Ik doe de cd erin van xp. Druk op f6 en dat soort gedoe voor de drivers. Xp komt met een menu. Daar haal ik de c partitie gewoon weg. D en E blijven staan. In het volgende veld maak ik een nieuwe c partitie aan met dezelfde grootte als de oude partitie. Quickformat en klaar is kees.
Suc6
Jasper...
jah heb XP... maar backuppen wil ik dus op de ene partitie doen (D) want het is nogal veel enzo, 25gb, mijn muziek backup ik zeker (gewoon lekker over het netwerk op de andere pc (heeft geen 25gb vrij dus dat is weer jammer). Maar het is dus mogelijk zoals ik dus nu van jouw hoorVerwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 00:24:
Hoi, ik neem aan dat je XP hebt.
Suc6
Jasper...
thx
Verwijderd
Ik doe dit altijd, maar wel ff goed lezen en kijken wat je doet.
Als je gewoon de `wizard`volgt kan er eigenlijk niets fout gaan.
Jasper
Jasper
jah dat hele gedoe met F6 enzo... kenk allemaal welVerwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 00:30:
Ik doe dit altijd, maar wel ff goed lezen en kijken wat je doet.
Jasper
Windows XP 'ziet' niet of je een RAID opstelling hebt of niet. Dat vertaalt de controller helemaal voor jou. Het OS behandelt de schijven gewoon als een single schijf
In het geval van een hardware controller wel, maar ik vraag me af wat er gebeurt met een software raid die is aangemaakt onder de windows install die je verwijdertBalusC schreef op 13 februari 2004 @ 08:15:
Windows XP 'ziet' niet of je een RAID opstelling hebt of niet. Dat vertaalt de controller helemaal voor jou. Het OS behandelt de schijven gewoon als een single schijf
Als je hardware softwarematig nabootst en je verwijderd dat zelfde stuk software, wat denk jij dat er dan gebeurt?
ARME AOW’er
Hangt er vanaf waar windows de gegevens v/d raid opslaat. Als dat in de bootsector oid is, dan hoeft de raidconfig niet perse verloren te gaan.GuardianAngel schreef op 13 februari 2004 @ 08:38:
Als je hardware softwarematig nabootst en je verwijderd dat zelfde stuk software, wat denk jij dat er dan gebeurt?
Ik denk dat SoftwareRAID configs voornamelijk gebruikt worden door mensen met een goede kennis van RAID en bewust zijn van de SWRAID mogelijkheden van WinXP. In zo'n geval zou de topicstarter wel expliciet "Software RAID" in de startpost hebben genoemd en dat is hier niet het geval. Vandaar dat ik van Firmware/HardwareRAID uitga
Verwijderd
Ik heb net alleen mijn C-schijf geformatteerd, terwijl de andere partities bleven staan. Data van XP was namelijk corrupt geworden. Je kunt met zowel met partitionmagic als met WinXp setup aparte partities formatteren zonder dat er wat met de andere partitie gebeurt. Hoe dat zit met softwarematige RAID weet ik niet; het lijkt mij dat deze dan in ieder geval buiten het OS om moet kunnen werken.
Pagina: 1