Zoals sommigen zullen weten ben ik op dit moment bezig met een grote test van SCSI RAID-adapters. Uiteinelijk is het de bedoeling dat een stuk of vijftien adapters getest zullen worden in configuraties met maximaal vier 15.000rpm schijven per RAID level in verschillende workstation en server workloads. Voor de review zou ik graag ervaringen willen horen van mensen die in het veld met SCSI RAID-adapters werken, in het bijzonder die adapters die in de review besproken worden (diverse Adaptec, LSI Logic, HP / Compaq en ICP Vortex spullen).
Die dingen die ik wil weten:
1) Welke adapter en welke configuratie wordt gebruikt (type server, aantal schijven, RAID-level, aanwezige hotspares, besturingssysteem enz.)
2) Wat is de taak van de server (fileserver, database enz.)
3) Kun je specifieke details geven over de workload (write/read-verhouding, sequentieel of willekeurig toegangspatroon, grootte van de dataset enz.)
4) Wat zijn je ervaringen wat betreft performance en betrouwbaarheid, en functioneren de adapters naar behoren als er calamiteiten ontstaan of de adapters zich moeten beproeven bij het vervangen van een defecte schijf, het toevoegen van hotspares, capacity expansion en meer van dat soort zaken.
5) Ben je tevreden over de management tools
6) Heb je ervaring met de support van de fabrikant en ben je tevreden over die support?
7) Waarom werd er gekozen voor de specifieke RAID-adapter
Die dingen die ik wil weten:
1) Welke adapter en welke configuratie wordt gebruikt (type server, aantal schijven, RAID-level, aanwezige hotspares, besturingssysteem enz.)
2) Wat is de taak van de server (fileserver, database enz.)
3) Kun je specifieke details geven over de workload (write/read-verhouding, sequentieel of willekeurig toegangspatroon, grootte van de dataset enz.)
4) Wat zijn je ervaringen wat betreft performance en betrouwbaarheid, en functioneren de adapters naar behoren als er calamiteiten ontstaan of de adapters zich moeten beproeven bij het vervangen van een defecte schijf, het toevoegen van hotspares, capacity expansion en meer van dat soort zaken.
5) Ben je tevreden over de management tools
6) Heb je ervaring met de support van de fabrikant en ben je tevreden over die support?
7) Waarom werd er gekozen voor de specifieke RAID-adapter