pc loopt elke keer vast in games

Pagina: 1
Acties:

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 17:56

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
ik heb elke keer nogal last van vastlopers. hij loopt echt elke keer vast als ik maar even in een spel zit.. en dan moet ik 10/20 seconden wachten en gaat hij weer verder en gaan de led branden van mijn harddisks. :(
mijn specs:
Asus A7N8X Deluxe rev 1.04
Amd Athlon XP 2400+
2x 256mb PC3500 Mushkin level 2
Ati Radeon 9700pro
2x 80gb maxtor ide
2x 120gb maxtor s-ata raid-0 16k chunksize
1x liteon 40/12/48 brander
350 watt q-tec voeding

als ik mijn processor op een fsb van 200 zet en me geheugen de timings 2-2-2-11 geef dan loopt hij gegarandeerd vast.
en als ik hem op een fsb van 200 zet en me geheugen op 200 @ 3-3-2,5-11 dan doet hij het met mijn 9700pro niet maar met mijn geforce 2 ti wel weer.
en als ik hem op een fsb van 133 zet en me geheugen op 133 @ 3-3-2.5-11 dan doet hij het ook niet, maar hij doet het dan wel weer met mijn geforce 2 ti.

bij prime95 loopt hij bij de eerste instellingen al direct vast.
en bij de 2e blijft hij het gewoon doen en bij de laatste ook.

heb mijn windows ook al geherinstalleerd en zo, maar dat hielp ook niet, mijn 9700pro doet het wel goed in mijn moeders a7n8x deluxe rev 2.0
maar deze kaart is net een paar weken oud.. dus daar lijkt het me niet aan liggen en hij heeft het hiervoor perfect gedaan.
heb ook al geheugen verwisselt en dat hielp ook niet.
Heb trouwens ook nog even naar mijn voltages gekeken en bij de 3.3 volt wisselt hij steeds van 3.088 tot net iets boven de 3.200. die andere voltages lijken stabiel.
kan het zijn dat ik teveel spullen in mijn pc heb en dat mijn voeding het niet trekt?
of is het mijn moederbord of processor?
ik zelf weet het niet meer :'(
of komt het door het geheugen? want dat zit er net pas 2 weken in. hij deed het hiervoor wel goed toen ik het er net in had zitten.

ik hoop dat jullie een oplossing weten want ik erger me dood en ben al de hele dag bezig geweest het probleem te vinden. :(

edit: in windows is hij zo stabiel als ik weet niet wat. en hij maakt 3dmark 2001/2003 gewoon af, zonder problemen.

mijn voltages:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/asus2beter.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door mydogisgone op 13-02-2004 00:06 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Het kan inderdaad heel goed je voeding zijn, q-tec is geen goed merk en doet weleens raar. Misschien moet je je voltages ook eens meten met mbm5 want ik heb het idee dat die betrouwbaarder is dan asus probe...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
hij gaat bij mij in bios ook zoveel heen en weer. trouwens heb die voeding al heel lang.. en hij heeft het altijd goed gedaan. :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

mydogisgone schreef op 13 februari 2004 @ 00:14:
hij gaat bij mij in bios ook zoveel heen en weer. trouwens heb die voeding al heel lang.. en hij heeft het altijd goed gedaan. :(
Q-tec staat er om bekend dat ze nooit het werkelijke vermogen opgeven maar het piek vermogen. Ik zou in jouw geval toch gaan voor een 'echte' voeding van rond de 400 Watt, aangezien je schommelingen tot boven de 10% hebt op je belangrijke 3,3 volt lijn en dan kan zeker voor die instabiliteit zorgen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

q-tec is gewoon dikke pruts, ik heb bijna zelfde systeem en er moest zogenaamd ook een nieuwe voeding in van de pc boer omdat mn huidige standaard 300 watter het niet kon trekken. nou dan qtec erin, de pc hing al bij het windows bootscherm. echt een waardeloze voeding is die 350 van qtec

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16
Jou voeding is wat te zwak voor je systeem en je videokaart..je systeem trekt veel aan je voeding en dat is het probleem. Ik heb zelf ook ooit een q-tec voeding gehad en slechte ervaringen mee gehad met stabieliteit van de pc. Ik zou je een Enermax,Nexus,Zalman voeding aanraden voor een goede stabiele voeding!

Verwijderd

Ik zou me als ik jouw was er niet op vast pinnen dat het de voeding is, heb je al geprobeerd met je oude geheugen geprobeerd? Of zit dat misschien een klein beetje niet goed aangedrukt?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 07:58 . Reden: typo (Is nog vroeg ;) ) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 07:33:
q-tec is gewoon dikke pruts, ik heb bijna zelfde systeem en er moest zogenaamd ook een nieuwe voeding in van de pc boer omdat mn huidige standaard 300 watter het niet kon trekken. nou dan qtec erin, de pc hing al bij het windows bootscherm. echt een waardeloze voeding is die 350 van qtec
Je moet inderdaad de Wattages van Q-tec niet al te nauw nemen. Zo heb ik een 450 W dual-fan Gold in mijn kast hangen, maar ik geloof niet dat dat ding ook echt netjes 450 W levert. De 12V is trouwens van die 450 W al aan de zwakke kant. Daar zou het probleem dus best eens kunnen liggen.

Verwijderd

Heb je ook mischien direct onder video kaart een andere kaart zitten bijvoorbeeld een netwerk kaart.

Ik had namelijk precies dezelfde problemen. Ik zag de bomen door het bos niet meer. Alles geprobeeerd. Totdat ik mijn netwerk kaart die direct onder mijn video kaart een pci slot naar beneden verplaatste. Toen geen probleem meer.

Probleem bij mij was de temperatuur. Mijn video kaart kon zijn warmte niet fatsoenlijk kwijt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

de 350 W voedingen die standaard bij de kast komen zijn perfect. de max waardes zijn daar van 420 nogwa (heb er hier 5 kasten mee staan.) de waardes die hij constant kan leveren zijn ongeveer 350 of net iets meer. niets mis met die voedingen ;).
echter je voeding kan wel vol stof zitten of gewoon echt aan zijn max zitten.
die 3.3 V lijn is veeel te laag. daar moet echt naar gekeken worden.

offtopic:
nog gelukt met de mannen in het blauw ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 08:10:
Heb je ook mischien direct onder video kaart een andere kaart zitten bijvoorbeeld een netwerk kaart.

Ik had namelijk precies dezelfde problemen. Ik zag de bomen door het bos niet meer. Alles geprobeeerd. Totdat ik mijn netwerk kaart die direct onder mijn video kaart een pci slot naar beneden verplaatste. Toen geen probleem meer.

Probleem bij mij was de temperatuur. Mijn video kaart kon zijn warmte niet fatsoenlijk kwijt.
er zit niks onder mijn videokaart. alle pci sloten zijn leeg dus dat kan het niet zijn.
maar ik denk dat het wel eens mijn voeding kan zijn. dus ga denk ik maar nieuwe halen.

heb het al geprobeerd met ander geheugen en dat hielp niks. en het geheugen heb ik al van bankjes verwisseld.
maar mocht niet baten.

[ Voor 10% gewijzigd door mydogisgone op 13-02-2004 18:17 ]

Pagina: 1