Toon posts:

Firewire + chieftek kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chieftek kast met aan de voorkant USB en Firewire. De USB heb aangesloten op mijn asus bord, maar ik heb een losse Firewire kaart.
De stekkertjes van de firewire kan ik dus niet plaatsen.

Ik wil weten of er een verloop stekker bestaat van de losse stekkers naar de firewire plug.
Of heeft iemand een schema dat ik het op de firewire kaart kan solderen.

8)7 |:(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan ook een losse firewire kabel nemen, die halverwege afknippen en de draden eraan solderen. Als je hem 1:1 verbindt dan werkt ie natuurlijk gewoon. :)

Het makkelijkste is 1 afgeknipt stuk van de firewiare kabel aan de voorkant erin te prikken. De draden kan je van te voren al strippen van die kabel. Datzelfde kan je doen met de interne kabel (stekkertjes kan je eraf knippen).
Als je dan een multimeter (liefst met pieper) hebt dan kan je de juiste draad van de afgeknipte kabel bij je kastkabel zoeken en aan elkaar solderen. Om het echt mooi te maken kan je dan het beste een groot stuk krimpkous om de hoofdkabel doen en kleine stukjes om de te solderen draden. Dan is alles mooi afgeschermd. :)
ALs je dan de stekker weer uit je front trekt en in de (interne) aansluiting van de kaart prikt dan zou het moeten werken. :)

Senile! Senile Oekaki