Toon posts:

Constante VPU errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds september 2003 een Hercules 3D Prophet 9800 Pro gekocht.
Nu heb ik de laatste tijd constant last van VPU errors/recover bij gelijk welk spel ik speel. Ik heb het volgende al allemaal geprobeerd:

- Zwaardere voeding gestoken (zit nu een Zalman 400Watt in)
- Verscheidene drivers geprobeerd
- Bios update
- AGP fastwrite afgezet
- VPU recover uitgezet (als ik die uitzet, dan crasht windows uit zijn eigen na een tijd)
- Laatste AGP drivers geïnstalleerd
- AGP texture size aangepast
- AGP 2x 4x en 8x geprobeerd

Ik heb de volgende configuratie:

- Intel P4 2,4Ghz (FSB 400)
- 1GB DDR Ram PC 2700 (1x 512 en 2x 256)
- Western Digital 120GB HD
- Asus P4S8X (chipset sis 648)
- Soundblaster audigy 2
- Lite on DVDRW 811S
- Pinnacle PCTV Rave

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 18:44

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Verwijderd

Nee, dat is een verouderde versie. Een flink verbeterde (en voor nieuwere hardware aangepaste) versie is tegenwoordig te downloaden van:

http://www.memtest.org

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Dit is een redelijk bekend probleem. Je kunt eens proberen om bij de geavanceerde instellingen van de beeldscherminstellingen vpu recover helemaal uit te zetten. Krijg je dan nog steeds dit probleem dan ligt het niet aan een brakke vpu recover en zou ik zo ook niet weten wat het dan wel zou zijn.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 17:45
DHuuf schreef op 13 februari 2004 @ 02:15:
Dit is een redelijk bekend probleem. Je kunt eens proberen om bij de geavanceerde instellingen van de beeldscherminstellingen vpu recover helemaal uit te zetten. Krijg je dan nog steeds dit probleem dan ligt het niet aan een brakke vpu recover en zou ik zo ook niet weten wat het dan wel zou zijn.
Zeer waarschijnlijk het geheugen zoals hierboven ook al word gesuggereerd (wow moeilijk woord :P).
Een clanmate van me hed precies hetzelfde, constant VPU errors en windows chrashes.
Alles wijst op de videokaart maar het bleek het geheugen te zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door LordMithril op 13-02-2004 10:03 . Reden: erg moeilijk woord jah :X ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die memtest 3x uitgevoerd. Hij geeft geen errors aan. Of kan ik die testen nog op een andere manier uitvoeren? Ik heb gewoon een bootable cd laten maken en dan laten lopen voor een uurtje.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Heb je nou al eens geprobeer die vpu recover uit te zetten? Ik had hier zelf ook af en toe problemen mee, en toen heb ik hem gewoon uitgezet. Dit is zoals ik al zei een bekend probleem. Als dit nog niet helpt, dan is waarschijnlijk je kaartje R.I.P.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Ik heb hier ook last van gehad, vooral bij Max Payne 2... en het was pas sinds dat ik de drivers had geupdate.. toen kwam VPU Recover erbij... was zeer irritant, want dan schakelde hij het beeld uit. Als je dan op de Windowsknop ragde, ging hij naar windows, maar draaide alles in software rendering. erg langzaam dus.

sinds dien heb ik het uitgezet. M'n kaart draait verder nog goed en weinig problemen met games.

alleen StarWars KoTOR wil nog wel een vastlopen, maar niet ernstig dat m'n hele pc gereboot moet worden ofzow.
Pagina: 1