Toon posts:

HD wel herkend in Bios maar niet in Win setup.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een serial Maxtor schijf, en deze wordt tijdens de Bios gewoon herkend. Alleen als ik de windows setup start en alles is geladen, geeft windows aan dat hij geen vaste schijf kan vinden. Is deze nu brak?

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59
Is het een nieuwe schijf en heb je hem wel gepartitioneerd en geformatteerd?
Je start neem ik aan van een andere, IDE schijf.

[ Voor 25% gewijzigd door Peter Keller op 12-02-2004 23:07 ]

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Topicstarter
Niet gepartitioneerd, niet geformateerd, dat komt allemaal erna pas. Hij zegt dat meteen nadat hij alles geladen heeft. Dit is de enige schijf in het systeem.

• Peter Keller
Met welk OS wil je gaan werken? En heb je bij Windows XP wel op F6 gedrukt om de extra SATA drivers te installeren? Ben er toch maar van uit gegaan dat je Xp wilt gaan gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Peter Keller op 12-02-2004 23:17 ]

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Topicstarter
Dank, dat wist ik dus niet. Dacht dat dat aleen voor Raid, S-ATA Raid en SCSI moest, maar alleen voor S-ATA wist ik niet. Deze staan op de cd van het moderbord neem ik aan?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 23:20:
Dank, dat wist ik dus niet. Dacht dat dat aleen voor Raid, S-ATA Raid en SCSI moest, maar alleen voor S-ATA wist ik niet. Deze staan op de cd van het moderbord neem ik aan?
yep

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er trouwens bij mij ook eens een keer snel één aangehangen en ik kan me niet herinneren dat dat toen ook hoefde. Maar ik zal het proberen, thanx.

• Peter Keller
Soms is het ook een los floppy

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Als het een nieuwe scijf is kan het (als hij niet vantevoren geformateerd is) zijn dat hij niet goed herkend wordt. Hiervoor is echter een tool; spoed naar je buurman met internet-verbinding, ga naar www.maxtor.com en download daar een tool genaamd: Maxblast.

Hiermee kan je nieuwe schijven perfect aan de gang krijgen. Ik vermoed dat dit je probleem is. Veel succes ermee.

<edit> gezien het feit dat je nu op tweakers zit zal je thuis ook wel internet hebben... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Jk_W op 12-02-2004 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, twee opties. Ik ga ze morgen proberen.
Dat spoeden naar de buurman lijkt me alleen niet nodig zoals je hier ziet. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij vraagt dus persé om een diskette en een cd-rom pikt ie niet, is dat normaal?
Beetje vreemd dat ik nu van internet die drivers moet gaan halen en op diksette moet gaan zetten, lijkt me niet de manier voor mensen die net hun eerste systeempje kopen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mensen die hun eerste systeempje kopen gaan ook niet zelf die meuk installeren. Die kopen een voorgeinstalleerd apparaat. Zou ik wel doen iig als leek :)

https://discord.com/invite/tweakers

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 09:28
Op de cd van je moederbord staat ook vaak een map sata\driverdisk, daarmee kan je heel makkelijk een driver diskette aanmaken (tenminste bij WD, ik weet niet of dat bij Maxtor ook zo is...)

Verwijderd

Topicstarter
Op deze cd niet helaas, iemand nog een andere optie?

• leerling
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:13:
Op deze cd niet helaas, iemand nog een andere optie?
Op je cd van het moederbord moet een driver staan voor serial ata. Moet je maar even goed zoeken in de map drivers of iets dergelijks....

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat overigens om een Gigabyte 8I875. De s-ata poorten kunnen ook in raid 0 draaien maar ook daar kan ik niets over vinden op de cd-rom wat ik op schijf kan zetten.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:51
Drivers mbt tot je raid/sata controller moeten op je cdtje staan van Gigabyte.
Meestal is het een promise of intel ich5 driver.

• leerling
Drivers:
http://tw.giga-byte.com/M...river/Driver_GA-8I875.htm

Daar heb je een tabelletje met RAID-drivers. Die moet je hebben.
Als je die daar kijkt zie je "Intel ICH5R Diskfile for O.S. installation" staan. Daarmee kan je een installatiediskette maken, oftewel:
http://tw.giga-byte.com/D...l_ich5r_2.0_disksetup.exe

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 02:06:
Ok, hij vraagt dus persé om een diskette en een cd-rom pikt ie niet, is dat normaal?
Beetje vreemd dat ik nu van internet die drivers moet gaan halen en op diksette moet gaan zetten, lijkt me niet de manier voor mensen die net hun eerste systeempje kopen.
Wil je nou je probleem oplossen of niet?? :X
Als je nou gewoon ff een diskette pakt en het programma ff erop zet dan is het hopelijk zo gebeurd....ik ben er echt redelijk van overtuigd dat dit de oplossing is namelijk,
Pagina: 1