Toon posts:

winrar heel langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het downgraden van win2003 naar winxp is de snelheid van het uitpakken van bestanden ook een stukje gedowngrade :) De hardware is hetzelfde gebleven:

AMD XP2800+
1025 mb ddr 3200
1x maxtor 80 gb 7200 rpm
1x wd 20 gb 7200 rpm
ide (niet raid oid)
moederbord: A7N8X

Het probleem is dat het uitpakken van een dvd (4.7 gb) minstens 2 uur duurt :|
Normaal was dat binnen 10-20 minuten gebeurd als ik windows 2003 gebruikte.
DMA is enabled in windows xp.

Ehm heeft iemand een idee? Er is btw niets overgeclocked of getweaked, alles zo uit de box.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe zit het met geheugengebruik? Ik kan me zomaar voorstellen dat dat - en het gebruik van de juiste drivers - redelijk wat kan uitmaken :)

edit:

Oeh ik zie dat je nieuw bent: welkom :*

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2004 22:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Misschien deed je het eerst van schijf naar schijf en pak je nu uit naar dezelfde schijf?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt :)

Het geheugengebruik is 9.nogwat mb. En ik extract, net zoals toen ik 2003 gebruikte, op dezelfde schijf als de rar bestanden staan (de 80 gb).

*edit*
wat ik trouwens merkte...na het wisselen van OS ging het overzetten van de ene naar de andere schijf ongeveer 1.5x zo snel, misschien hebben deze 2 dingen iets met elkaar te maken en helpt dit iemand de link te leggen :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
kom er net achter dat de SFV checken ook heel langzaam gaat...
en als ik xvid films afspeel dan blijft het beeld af en toe even hangen en dan gaat het daarna in fastforward naar waar hij echt hoort te zijn

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Staat er toevallig geen proces te aarsen in de background zodat je pc gewoon traag is?

Heb je wel de nforce2 drivers weer geïnstalled? Volgens mij zitten er ook iets van IDE in. Ik heb hetzelfde mobo maar van dat IDE weet ik niet helemaal zeker meer uit mijn hoofd.

[ Voor 3% gewijzigd door Rody op 14-02-2004 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
geen processen staan te draaien in de achtergrond die de processor intensief gebruiken en de IDE controller is de volgende:
NVIDIA NFORCE MCP2 IDE Controller

Ik denk dat dat dus wel goed zit

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb opnieuw geformatterd en windows 2003 standard edition erop gezet. NU blijf ik het probleem houden dat de schijf gewoon verrekte langzaam blijft :( Het uitpakken en het checken van de sfv duurt tijden!!!

Iemand een idee wat de performance van deze disk zo erg naar beneden heeft getrokken? Hij maakt nog geen gekke geluiden ofzo, dus ik denk niet dat hij kapot is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eens met een programmatje van de fabrikant te controleren of de schijf fouten vertoont, www.maxtor.com Je kan ook even je geheugen testen met bijvoorbeeld Memtest.

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 19-02-2004 02:18 . Reden: typo ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Probeer eens een andere driverset voor je chipset, bijvoorkeur van je mobofabrikant Asus.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:06

Xof

Bij de 'nieuwe' A7N8X drivers zijn de ide controllers veel sneller geworden.. dus als je die installeert moet het genoeg zijn :)
Gewoon van www.nvidia.com downen (of in de meuktracker zoeken natuurlijk :) )

Verwijderd

Topicstarter
hd test werkt niet omdat mijn schijf ntsc is en dos herkent em dus niet
de memorytest heb ik wel gedaan en geen fouten

de nieuwe ide controllers helpen niet

snik :'(
Pagina: 1