Het komt denk ik nog wel eens voor dat iemand per ongeluk op enter drukt voordat-ie trefwoorden heeft ingevuld bij de search (of maar 1 of 2 letters ofzo). En dan krijg je dus alle of erg veel topics als resultaat. Er kan een aardige serverload bespaard worden als hier een kleine check op wordt gedaan, nietwaar?
Het is toch niet onlogisch als je bijvoorbeeld alle topics zoekt van een bepaalde topicstarter? Wanneer zou je dan een alert verwachten? Als je geen keywords hebt? Of als je helemaal niets hebt ingesteld? Overigens denk ik dat de serverload wel meevalt bij dit soort verzoeken
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Mwoah, wel een beetje. Punt is dat de zoekopdrachten niet beperkt hoeven te blijven tot een keyword, er kan ook op andere onderdelen gezocht worden.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik kan het met JS wel zo regelen dat bij een leeg keyword veld (en geen poster en geen topicstarter opgegeven) het form enkel met een klik op de zoek-button kan worden gesubmit...
[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 12-02-2004 22:39 ]
Intentionally left blank
Dat lijkt me eerlijk gezegd eerder irritant dan functioneel; vooral omdat je inconsistentie in je interface introduceertcrisp schreef op 12 februari 2004 @ 22:37:
Ik kan het met JS wel zo regelen dat bij een leeg keyword veld (en geen poster en geen topicstarter opgegeven) het form enkel met een klik op de zoek-button kan worden gesubmit...
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
een klein beetje logica client-side inbouwen kan geen kwaad denk ik, maar ik kan niet zo goed inschatten of de serverload significant kleiner wordt
tsja, je zou ook kunnen opteren voor een confirm: "U heeft geen criteria ingevuld, weet U zeker dat U wilt zoeken zonder criteria?"Spider.007 schreef op 12 februari 2004 @ 22:41:
[...]
Dat lijkt me eerlijk gezegd eerder irritant dan functioneel; vooral omdat je inconsistentie in je interface introduceertOok heb ik niet het idee dat de serverload daadwerkelijk zo veel hoger wordt door mensen die per ongeluk op niets zoeken
Intentionally left blank
Dat is dan een mooie middenwegcrisp schreef op 12 februari 2004 @ 22:57:
[...]
tsja, je zou ook kunnen opteren voor een confirm: "U heeft geen criteria ingevuld, weet U zeker dat U wilt zoeken zonder criteria?"
---
Dat heb ik in m'n 1e bericht al verteld. De enige die het er drukker van krijgt is de search-server.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Als er een client-side controle zou zijn (die er dus voor zorgt dat er minder zoekacties uitgevoerd worden en dat mensen a) niet per ongeluk zoeken en b) beter nadenken over hun zoekacties), levert dat toch minder drukte voor de search-server op
alert ingebakken bij leeg trefwoorden, poster en topicstarter veld
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()