De volgende situatie levert rare resultaten:
- een table in een apart schema in een catalog, bv schema Test, table Foo
- een column in Foo, Bar, heeft een unique constraint
- ingelogd als sa of administrator
Als ik dan in query analyzer de volgende query uitvoer:
select * from INFORMATION_SCHEMA.CONSTRAINT_COLUMN_USAGE
in de catalog, zie ik alleen de constraints in dbo, niet die in Test. Ik heb de view INFORMATION_SCHEMA uit zitten pluizen, maar ik kan niet echt de vinger leggen op de plek waar het mis gaat.
Nu is mijn vraag: is dit een bekend iets? Op deze manier kan ik niet schema informatie ophalen die niet in het dbo schema zitten en dat is wel de bedoeling.
(als ik de view uitpluis gaat het ergens mis bij het opzoeken van de ordinal voor de unique constraint column(s), die kennelijk niet worden gevonden en dus wordt het record niet meegenomen in de resultset.)
Is dit een bug in sqlserver 2000?
- een table in een apart schema in een catalog, bv schema Test, table Foo
- een column in Foo, Bar, heeft een unique constraint
- ingelogd als sa of administrator
Als ik dan in query analyzer de volgende query uitvoer:
select * from INFORMATION_SCHEMA.CONSTRAINT_COLUMN_USAGE
in de catalog, zie ik alleen de constraints in dbo, niet die in Test. Ik heb de view INFORMATION_SCHEMA uit zitten pluizen, maar ik kan niet echt de vinger leggen op de plek waar het mis gaat.
Nu is mijn vraag: is dit een bekend iets? Op deze manier kan ik niet schema informatie ophalen die niet in het dbo schema zitten en dat is wel de bedoeling.
(als ik de view uitpluis gaat het ergens mis bij het opzoeken van de ordinal voor de unique constraint column(s), die kennelijk niet worden gevonden en dus wordt het record niet meegenomen in de resultset.)
Is dit een bug in sqlserver 2000?
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com