[XP]NTLDR misssing, HAL.DLL missing, etc.. *

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 16:25
Aargh ik ben woest. :(

Ik draai dus mooi al een tijdje XP. Vanavond, plotseling, freezed mijn TV tuner beeld, met volledige vastloper. OK vreemd, maar ik reset gewoon.

reset ie telkens na de POST. Ik denk wtf ik heb iets grondig gemold, wat bios settings geprobeerd geen resultaat. Maar met disk opstarten lukte wel en ik kon alle HD's aanspreken, ik blij, het zou wel aan XP liggen. Vind ik hier op GoT dus dat meerdere mensen dergelijke problemen hebben gehad. XP recovery met FIXBOOT en klaar. En jawel hij startte iets verder door, maar NTLDR mistte nog.
Blijkt ook een bekend probleem te zijn... Ik kopieer dus maar ntldr naar de C: root. (trouwens vreemd: met de w98 opstartdisk kon ik alles in C: zien, maar met de XP recovery prompt niet, dan gaf ie een fout.... :? )
Restart en voila:
begint ie over HAL.DLL te zeuren dat ie die niet kan vinden. Ook bekend, schijnt iets met de boot.ini te zijn ofzo, dat ie C: niet als actieve heeft staan. En dan maak ik in mijn frustratie helaas een foutje denk ik: ik deed toen voor de zekerheid na kopieren van ntdetect.com van de XP-cd FIXMBR... Ja toen was alles dus weg van C: behalve die bestandjes die ik gebackupped had. Daar kwam ik achter toen ik bootcfg /list deed, want ik had dus geen windows meer.

FOK! XP weg, my documents weg! Wat is dit voor kuterror??

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Initial G schreef op 12 februari 2004 @ 22:00:

FOK! XP weg, my documents weg! Wat is dit voor kuterror??
Ondanks dat je woest bent, mag je taalgebruik wel wat vriendelijker hoor ;)

Mijn eerste ingeving is: HD stuk :?
Dat al getest met tool van de fabrikant?

[edit] titel ook maar even wat aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door momania op 12-02-2004 22:04 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Initial G
momania schreef op 12 februari 2004 @ 22:03:
[...]

Ondanks dat je woest bent, mag je taalgebruik wel wat vriendelijker hoor ;)

Mijn eerste ingeving is: HD stuk :?
Dat al getest met tool van de fabrikant?
chkdsk gaf geen errors, verder heb ik geen windows meer nu. Ik heb nog een oude schijf met w98 erop maar ik heb veel nieuwe hardware en geen cd om bv mijn netwerkkaart te installeren, om te internetten.

Volgens mij is de schijf wel OK.

Verwijderd

steek die chijf van win98 daar dan in, open je "kapotte" HD, en zet die bestanden over die je nog wilt (back-up) en formateren maar. Ik vrees geen andere oplossing

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Initial G schreef op 12 februari 2004 @ 22:05:

Volgens mij is de schijf wel OK.
Testen = zeker weten ;)
Zie OM FAQ / Beleid voor de verschilende tooltjes.

• Initial G
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 22:06:
steek die chijf van win98 daar dan in, open je "kapotte" HD, en zet die bestanden over die je nog wilt (back-up) en formateren maar. Ik vrees geen andere oplossing
alle bestanden zijn weg, ik heb de MBR vernieuwd... :( foutje, maar ja het werd hier geadviseerd. Ik kan nog wel op de andere partities van die schijf kijken trouwens.

Al met al had ik beter niet die FIXMBR kunnen doen. Die BootCFG /rebuild was de oplossing geweest denk ik...

Differentiaal diagnostisch denk ik aan.
-XP fout i.c.m. bepaalde hardware/software.
-Virus
-VIA kt133a IDE bus perikelen (icm creative soundkaart)
-overklokken (maanden stabiel, geen PCI overklokking)

[ Voor 30% gewijzigd door Initial G op 12-02-2004 22:12 ]

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Initial G schreef op 12 februari 2004 @ 22:08:
[...]

alle bestanden zijn weg, ik heb de MBR vernieuwd... :( foutje, maar ja het werd hier geadviseerd. Ik kan nog wel op de andere partities van die schijf kijken trouwens.

Al met al had ik beter niet die FIXMBR kunnen doen. Die BootCFG /rebuild was de oplossing geweest denk ik...
fixmbr moet geen kwaad kunnen doen, die zet de juiste MBR terug voor windows xp.
fixboot kan je ook nog proberen, maar aangezien bootcfg geen windows installaties kan vinden ben ik bang dat je partitie gegevens naar de knoppen zijn.
Dit kan door van alles komen: kappotte HD, virus, etc..

• Initial G
(quote ipv wijzig)
en kapotte hd ja, hmmz

[ Voor 94% gewijzigd door Initial G op 12-02-2004 22:15 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gebruik GetDataBack om in elk geval je files te redden :)

niet meer schrijven naar die schijf!

• Initial G
zien jullie nog kans om de die files terug te halen door de partitie informatie te herstellen ofzo? Ik zal morgen eens zo'n freeware recovery progje proberen. En het zal wel een full reinstall worden. Gewoon balen dus.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
In ieder geval niet weer je data onder 'My documents' bewaren straks.. aparte partitie is handiger. Maar zit er niet gewoon een foute inhoud in je boot.ini?

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Pagina: 1