Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Welke windows hebben we het over btw?
Zie: Windows Operated Systems - Policy
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
commandoregel ziet er dan ongeveer als volgt uit:
su.exe "programmanaam" administrator domain < tekstbestand_met_wachtwoord
Ik zal nog ff kijken naar su.exe. Maar die 'tekstbestand_met_wachtwoord is dat niet door iedereen in te zien??
ben ik nou een ongeloofelijke blinde, of kan ik su.exe en suss niet zo een-twee vinden op het internet?? Ik zie alleen maar powerpoint presentaties enzo
[ Voor 40% gewijzigd door Darkvater op 12-02-2004 23:14 ]
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Tja, dat blijft een probleem. Een gebruiker moet het bestand wel kunnen starten, en kan het bestand dus ook zien. Maar door het op een hidden share op de server te zetten wordt het al een stuk lastiger te bereiken. En ik neem toch wel aan dat je een apart account hiervoor gebruikt, waarvan je het wachtwoord ten alle tijden kunt wijzigen?Darkvater schreef op 12 februari 2004 @ 23:09:
Het is WinXP Professional.
Ik zal nog ff kijken naar su.exe. Maar die 'tekstbestand_met_wachtwoord is dat niet door iedereen in te zien??
edit:
ben ik nou een ongeloofelijke blinde, of kan ik su.exe en suss niet zo een-twee vinden op het internet?? Ik zie alleen maar powerpoint presentaties enzo
Is onderdeel van de resourcekit...
Jawel.Darkvater schreef op 12 februari 2004 @ 23:09:
Het is WinXP Professional.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
In dat geval kan ik je Install-Rite 2.5 aanraden.
Hier op mn stage ben ik er ATM ook mee bezig, via een inlogscript wordt gechecked of een bepaald bestand al bestaat, zo nee, dan wordt de snapshot (gemaakt met install-rite) gestart. Heb je voor zover ik weet geen admin rechten voor nodig.. Maar dat moet ik nog proberen (stage-begeleider weet nog van niks
Als je er hulp bij nodig hebt roep je maar, heb net een handleiding in elkaar geprutst voor hem
Hmm, is dat dan eigenlijk hetzelfde als de logon script, alleen doet ie het als de PC opstart en met admin rechten?Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:53:
Computer startup script van maken?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ; SU script Start
If Exist ("C:\WINNT\system32\suss.exe")
; su runs....
SetL "SU_PASSWORD=wachtwoord"
SetL "SU_DOMAIN=domein"
Close(3)
;------------------------------------------
SetL "SU_COMMANDLINE=\\"server\software.exe"
Shell "@LSERVER\NETLOGON\SU.exe SuusS"
;-----------------------------------
SetL "SU_PASSWORD="nepwachtwoord" |
en geef su gewoon local admin rechten op de machines
[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 24-02-2004 17:28 ]
Verwijderd
Yep local system account.Smurff schreef op 24 februari 2004 @ 20:38:
start up draait onder system geloof ik.
Ah, mooi, dan zullen we dat maar gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door Darkvater op 28-02-2004 01:49 ]
日本!🎌
Ik heb ze al allemaal geprobeerd denk ik zo, maar geen een werkt. Ik krijg geen een te zien als ik mijn script draai als Computer Logon Script. Toch maar iets anders verzinnen dan._Thanatos_ schreef op 28 februari 2004 @ 23:47:
was dat niet MsgBox? kijk anders ff op MSDN als je de volledige specs van die scripttaaltjes wilt...
1
2
3
| WScript.Echo "Trying to see if Echo works" Btncode = objShell.Popup("Trying to see if Popup works",,"Popup",0+48) Btncode = MsgBox("Trying to see if MsgBox works",0+48,"Popup") |
Hmm, ik heb het programma ingesteld als Computer Startup Script, al een tijdje geleden al, maar ik kreeg er helemaal geen output van (dus geen Popup enzo). Toen toch maar ff gekeken of die het wel doet met het wegschrijven van een Registry Key. Maar deze wordt niet eens weggeschreven als ik de PC opnieuw opstart met de script als CSS (Startup Script). Draait ie dan toch niet? Vindt ie misschien logon script van andere XP Pro maar niks?? Maar als user-logon script doet ie het perfect.
Ik heb SUSS geprobeerd te vinden, maar die kan ik nergens vindt. Blijkt dat ie dus bij de Resource Kit zit, waar je voor moet betalen, in de gratis versie van de RK zit ie d'er natuurlijk niet bij
[ Voor 45% gewijzigd door Darkvater op 01-03-2004 20:37 ]
Heb je in de policy wel ingesteld dat logon script visible draaien. Indien niet, dan is het wel logisch dat je niets ziet.Darkvater schreef op 01 maart 2004 @ 19:19:
Ik heb ze al allemaal geprobeerd denk ik zo, maar geen een werkt. Ik krijg geen een te zien als ik mijn script draai als Computer Logon Script. Toch maar iets anders verzinnen dan.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Hmm, volgens mij niet. Alles op default. Waar zou ik dat kunnen instellen?Question Mark schreef op 02 maart 2004 @ 09:52:
[...]
Heb je in de policy wel ingesteld dat logon script visible draaien. Indien niet, dan is het wel logisch dat je niets ziet.
Als de script als 'logon script' draait dan zie ik wel popup's en msgbox's. Volgens mij als ik het instel als 'computer startup script' dan draait ie niet eens. In ieder geval schreef die niks weg in het register zoals ik het hem vertelde in de script.
Ook te gebruiken voor een automatische logon script? Want dat heb ik nog niet gevonden. Tja, als user heb je natuurlijk runas, zelfs al in Win2k, maar dat is juist de bedoeling niet van zo'n logon script.Duinkonijn schreef op 02 maart 2004 @ 10:48:
je heb ook nog iets als runas onder xp
[ Voor 26% gewijzigd door Darkvater op 02-03-2004 13:34 ]