koop onder rembours ongedaan gemaakt door de-laptopper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een deze week een laptop gekocht bij de-laptopper. Deze zou onder rembours geleverd worden. De levertijd bedroeg enkele werkdagen. Hier heb ik bij de bestelling expliciet om gevraagd. Maandag bestelt donderdag maar eens gebeld hoe het ermee stond. Ordernummer kwam niet in de administratie meer voor. Vervolgens een mail ontvangen dat de laptop niet meer leverbaar is en dat ik maar naar een andere laptop moet uitkijken.

Hoe zit dat, hebben jullie daar ervaring mee. Kan de leverancier de koop zomaar ongedaan maken in deze omstandigheden.

Excuses als dit in het verkeerde forum staat, het leek mij de meest geschikte.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 12:12
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 21:29:
Ik heb een deze week een laptop gekocht bij de-laptopper. Deze zou onder rembours geleverd worden. De levertijd bedroeg enkele werkdagen. Hier heb ik bij de bestelling expliciet om gevraagd. Maandag bestelt donderdag maar eens gebeld hoe het ermee stond. Ordernummer kwam niet in de administratie meer voor. Vervolgens een mail ontvangen dat de laptop niet meer leverbaar is en dat ik maar naar een andere laptop moet uitkijken.

Hoe zit dat, hebben jullie daar ervaring mee. Kan de leverancier de koop zomaar ongedaan maken in deze omstandigheden.

Excuses als dit in het verkeerde forum staat, het leek mij de meest geschikte.
Tja als het product niet meer leverbaar is kan de winkel er moeilijk nog 1 tevoorschijn toveren ;)

En je hebt toch nog niet betaald? (remboers = betalen @ ontvangst?)

Ik zou gewoon even kijken voor een ander, de-laptopper is de moeilijkste winkel niet, wellicht krijg je nog wat korting :)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 21:29:
Ze mogen het van jou :)

Je hebt besteld, dus ga je akkoord met de algemene voorwaarden, hierin staat:
Indien de levering van zaken wordt vertraagd door overmacht, waaronder in ieder geval begrepen wordt im- en exportbelemmeringen, transportmoeilijkheden, wanprestaties door toeleveranciers van JeeBee Systems, is JeeBee Systems gerechtigd de leveringstermijn te verlengen met de duur van de overmacht opleverende omstandigheid, danwel de overeenkomst geheel of ten dele te ontbinden, zonder tot enige schadevergoeding verplicht te zijn. Voor zover JeeBee Systems de overeenkomst ontbindt heeft koper, voor zover de koopovereenkomst reeds betaald is recht op teruggave van de koopsom.
En Jeebee = de laptopper

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Hmm, vaag...
T enige dat ik weet, is dat de definitie van een koopovereenkomst als volgt is:

Bij een koopovereenkomst verplicht de leverancier een bepaald product tegen een bepaalde prijs aan de afnemer te leveren. De afnemer verplicht zich ze overeengekomen prijs te betalen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, da's jammer, maar als hij er niet is, dan is hij er niet. Wat wil je dan? Dat ze je een paar maanden aan het lijntje houden tot hij er wel is? :P

De Laptopper is echt een super winkel, mijn laptop HD in mijn oude laptop kwam daar vandaan, wat een service! Ik had een 30GB 4200rpm IBM besteld, maar ja, ik kreeg een 40GB. Leuk, zou je denken, maar 30GB was de bioslimiet van mijn laptop, dus daar had ik niks aan. Dus ik bellen, krijg ik gewoon een nieuwe 30GB opgestuurd zonder dat ik die 40GB terug moest sturen en als die ook niet zou werken zou ik ook nog een 20GB hebben gekregen (30GB werkte wel), zodat de verzendkosten voor mij niet te hoog zouden worden. Is dat service of niet?

Geen kwaad woord over de laptopper dus! ;) O+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards