Toon posts:

Spontane reboots na instal van Club3d FX5900XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een topic openen over een computerprobleem, voor mij toch wel de laatste stap in de keten. Toch maar doen.

Het volgende probleem.
Ik heb vorige week vrijdag eindelijk weer de overstap gemaakt naar een fastoenlijke grafische kaart. Een heuse Geforce FX5900XT, kon ik ook weer lekker op een verlaten zondagmiddag wat gamen. :)

Maar als snel was de NFS underground pret over dankzij een spontane reboot. Wat blijkt, af en toe bij het wisselen van resolutie, nview optie of iets anders waardoor hij de kaart opnieuw moet aanspreken krijg ik dat leuke boot logo te zien. Niet goed voor m'n underground progressie en al zeker niet voor m'n humeur.

PC specs (toen):

Club3D Geforce FX5900XT
AMD Athlon XP1800+
512DDR PC3200 Kingston +
256DDR PC2100 Elixer
ECS K7S6A
Terratec DMX-fire 1024
Seagate Barracuda IV 80GB
Nec ND1300a DVD-brander
Sony 1611 cd brandertje
Chieftec 340 Watt voeding

Ik heb toen andere drivers geprobeerd (zowel nieuwste forceware 53.03 als bijgeleverde Club3d drivers)
Het geheugen getest (memtest). De elixer gaf een error dus die maar snel eruit gehaald.
Voltlijnen getes, waren ok.
Vcore verhoogd
Kaart ondergeclocked
Getest met een nieuwe Aopen 300Watt voeding

Dit alles werkte niet, terug naar de winkel dan maar om hem om te wissellen. Een nieuw exemplaar gekregen, maar deze gaf exact dezelfde problemen.

Waarom ik dacht dat het dan wel te verhelpen was met een bios flash met de sfx file van de bin file van ECS weet ik ook niet, maar aangezien Award biossen geen winzip standaard hebben, was het mobo ook naar z'n grootje. :+

Geen probleem, dat is misschien wel de boosdoener, dus weer naar de computerzaak gesjeesd om een Asus A7V600 te halen, mooi dingetje, maar gaf weer geen uitkomst.
Inmiddels dus ook heel m'n computer opnieuw geinstalleerd. B)

Wat dan? Misschien toch maar de voeding, dus vandaag een Enermax 353Watt gehaald.
Dit moet echt genoeg voor zo'n lege kast zijn, levert 32A op zowel de +3.3 als +5 volt lijn en een flinke 26A op de +12 v lijn. Zat!

Nou je raad het al, niks hoor. Hij blijft om de zoveel pogingen rebooten bij resolutie veranderingen. Buiten NFS doet hij dit dus ook, vooral bij het inschakelen van de 2e monitor bijvoorbeeld. :(

Specs zien er nu dus zo uit:

Club3D Geforce FX5900XT
AMD Athlon XP1800+
512DDR PC3200 Kingston
Asus A7V600
Terratec DMX-fire 1024 (verwijderen maakt geen verschil)
Seagate Barracuda IV 80GB
Nec ND1300a DVD-brander
Sony 1611 cd brandertje
Enermax 353 Watt voeding

Wie o wie heeft een idee wat dit kan zijn? :'(
Daarom ook waarom ik dit jullie neerzet, ik heb geen idee waar ik het probleem nou moet zoeken. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 21:03 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet Fastwrites en Sideband adresing eens uit, en test de kaart ook op 4x AGP. Dat willen nog wel eens probleemgevers zijn :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je dit alleen bij NFS od bij alle games :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Test die kaart ook eens in een andere pc, aangezien je behalve het door Pollewob genoemde ongeveer alle bekende truken hebt geprobeerd. Kan zijn dat er een chippie niet helemaal lekker is in je FX5900XT

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Als ik dit zo lees begin ik het idee te krijgen dat het aan je videokaartje ligt. De problemen zijn (gok ik :p) begonnen na het installeren van je FX-je. Al geprobeerd met je oude of een andere videokaart ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Topicstarter
O helemaal vergeten te vermelden dat ik als eerste de kaart heb omgeruild, deze nieuwe gaf exact dezelfde problemen. Het lijkt me sterk dat ik 2 slechte exemplaren heb ontvangen
Pollewob schreef op 12 februari 2004 @ 20:45:
Zet Fastwrites en Sideband adresing eens uit, en test de kaart ook op 4x AGP. Dat willen nog wel eens probleemgevers zijn :)
Hoe kom ik in het Bios van de Geforce, ik neem iig aan dat je het daar moet veranderen?
momania schreef op 12 februari 2004 @ 20:46:
Heb je dit alleen bij NFS od bij alle games :?
Ik heb alleen NFS nog gespeeld waarin je veel van resolutie veranderd (bij elke race). Maar gewoon in Windows doet hij het zoals al aangegeven in de startpost ook.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 21:02 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 20:52:
O helemaal vergeten te vermelden dat ik als eerste de kaart heb omgeruild, deze nieuwe gaf exact dezelfde problemen. Het lijkt me sterk dat ik 2 slechte exemplaren heb ontvangen
[...]
Hoe kom ik in het Bios van de Geforce, ik neem iig aan dat je het daar moet veranderen?
[...]
Ik heb alleen NFS nog gespeeld waarin je veel van resolutie veranderd (bij elke race). Maar gewoon in Windows doet hij het zoals al aangegeven in de startpost ook.
fastwrite en sideband zit in je mobo bios (agp instellingen)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja daar had ik al naar gezocht maar behalve fastwrites (wat al disabled was) kon ik niet veel vinden, vandaar m'n herinneringen aan de openbios van m'n Aopen Geforce 2 waar je Agp snelheid en alle ander functies kon regelen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik met mijn 5900XT bij de overclockfuncties op test klik krijg ik ook te zien of de GPU problemen heeft met de stroomtoevoer of niet; ik gebruik gewoon de coolbits.reg. Je kan d'r ook nog 53.04 bij installeren, meer kan ik helaas niet zo snel bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Die test functie gaf wel een error bij hogere clockfrequenties (ik geloof niet dat er iets stond over stroomtoevoer) maar niet bij de clock waar ik nu op draai.

Vanmiddag gaat m'n oude geforce 2 er weer in, die geeft waarschijnlijk geen errors (vreet naturlijk ook een hoop minder stroom) als hij dan inderdaad error vrij is ga ik hem proberen te ruilen voor een FX5900XT van XFX in plaats van de Club3d die ik nu heb. Als dat helpt tenminste.

De Enermax gaat overigens ook terug, aangezien die geen enkel verschil maakte.

Verwijderd

Topicstarter
Argh dit geloof je niet...

Ik heb net de voeding samen met de Club3D FX5900XT terug gebracht en een Sparkle FX5900XT gehaald. Meer hij blijft gewoon nog steeds rebooten. :(

Ik wordt er echt helemaal gestoord van. Het enigste wat nog een error zou kunnen geven lijkt me dan de CPU, aangezien dat het enigste onderdeel is wat ik nog niet heb vervangen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dan lijkt het mij een software probleem, als je windows nou opnieuw installeert? Een hele klus helaas. Of je hebt wat ghost images aangemaakt natuurlijk.... :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
UIt startpost:
Geen probleem, dat is misschien wel de boosdoener, dus weer naar de computerzaak gesjeesd om een Asus A7V600 te halen, mooi dingetje, maar gaf weer geen uitkomst.
Inmiddels dus ook heel m'n computer opnieuw geinstalleerd.
Oftewel, herinstall maakte ook niks uit.

Slechte CPU misschien? Memtest gaf net tot en met test 8 nog geen errors, maar ik laat hem vanavond nog even alle testen langsgaan, misschien komt daar wat uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer getest,
Duron van beneden geprobeerd -> Same
Ander geheugen -> Same
Geforce 2 -> Geen reboots

Inmiddels ben ik er dus van overtuigd dat onze huisgeest een hetze tegen geforce FX5900XT kaarten is begonnen. Op dit moment heeft een vriend van me hem meegenomen om hem te testen in zijn computer. Als hij daar nou niet reboot, mag hij hem ruilen tegen z'n Ti4200, als die bij mij iig niet reboot. ;)

edit: Nou Geforce 4 Ti4200 werkt ook niet zo heel erg lekker, reboot! :(
ik weet het echt niet meer, Ati misschien?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou we zijn eruit hoor. Het had alles te maken met de nview functies van de Nvidia (alle kaarten). Deze werken gewoon niet met (mijn) 2 Sony CRT's. Single monitor gaf hij dus geen reboots, dual wel.

Ik heb nu inmiddels een 9800Pro en deze werkt echt feilloos. Ik zou bijna willen beweren dat dat nview dus echt bagger is, maar ik heb verder niemand gehoord over deze problemen dus het zal wel aan mij liggen. ;)

Verwijderd

Dit doet mij zwaar denken aan een geheugen probleem.
Wellicht je ram naar zijn grootje :|
Pagina: 1