Hallo allemaal,
ik heb het volgende probleem:
Ik heb een Speedtouch Home ethernet modem gekocht terwijl ik een Tiscali verbinding via BabyXL-netwerk heb. Ik heb al gezocht op dit forum naar mogelijke oplossingen, heb het modem getweaked en vervolgens de instellingen vanaf www.wintervorst.com gevolgd (behalve natuurlijk de vpi/vci, die moet 0/34 zijn) maar ik krijg geen verbinding.
Dit is de situatie:
Modem -> Speedtouch home, ge-upgrade naar Pro versie
Lampjes -> Alleen Power en LineSync branden allebei groen, de rest niet
PC -> Win XP
Software -> Geen firewalls of antivirus of kazaa-achtigen
De verbinding zelf werkt wel met mijn USB modem.
Ik krijg wel verbinding met het Speedtouch modem zelf (kom op 10.0.0.138), modem geeft wel ip-adressen uit, maar kan niet buiten modem pingen/tracen op naam en ook niet op IP-adres.
ENCAP is wel LLC/SNAP, maar is dat ok?
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn???
ik heb het volgende probleem:
Ik heb een Speedtouch Home ethernet modem gekocht terwijl ik een Tiscali verbinding via BabyXL-netwerk heb. Ik heb al gezocht op dit forum naar mogelijke oplossingen, heb het modem getweaked en vervolgens de instellingen vanaf www.wintervorst.com gevolgd (behalve natuurlijk de vpi/vci, die moet 0/34 zijn) maar ik krijg geen verbinding.
Dit is de situatie:
Modem -> Speedtouch home, ge-upgrade naar Pro versie
Lampjes -> Alleen Power en LineSync branden allebei groen, de rest niet
PC -> Win XP
Software -> Geen firewalls of antivirus of kazaa-achtigen
De verbinding zelf werkt wel met mijn USB modem.
Ik krijg wel verbinding met het Speedtouch modem zelf (kom op 10.0.0.138), modem geeft wel ip-adressen uit, maar kan niet buiten modem pingen/tracen op naam en ook niet op IP-adres.
ENCAP is wel LLC/SNAP, maar is dat ok?
Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn???