Tiscali en speedtouch home/pro

Pagina: 1
Acties:

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem:

Ik heb een Speedtouch Home ethernet modem gekocht terwijl ik een Tiscali verbinding via BabyXL-netwerk heb. Ik heb al gezocht op dit forum naar mogelijke oplossingen, heb het modem getweaked en vervolgens de instellingen vanaf www.wintervorst.com gevolgd (behalve natuurlijk de vpi/vci, die moet 0/34 zijn) maar ik krijg geen verbinding.

Dit is de situatie:
Modem -> Speedtouch home, ge-upgrade naar Pro versie
Lampjes -> Alleen Power en LineSync branden allebei groen, de rest niet
PC -> Win XP
Software -> Geen firewalls of antivirus of kazaa-achtigen

De verbinding zelf werkt wel met mijn USB modem.

Ik krijg wel verbinding met het Speedtouch modem zelf (kom op 10.0.0.138), modem geeft wel ip-adressen uit, maar kan niet buiten modem pingen/tracen op naam en ook niet op IP-adres.

ENCAP is wel LLC/SNAP, maar is dat ok?

Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn???

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Weet niemand iets???

Verwijderd

Dit gaat helaas niet werken. Het probleem is dat het modem geen IP adres kan verkrijgen via DHCP.

Edit: ofwel, in technische termen, het RFC1483Bridged-LLC protocol wordt niet ondersteund door de ST home/pro.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 01:18 ]

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 01:12:
[...]

Dit gaat helaas niet werken. Het probleem is dat het modem geen IP adres kan verkrijgen via DHCP.

Edit: ofwel, in technische termen, het RFC1483Bridged-LLC protocol wordt niet ondersteund door de ST home/pro.
Ik denk dat zijn modem na anderhalf jaar wel werkt... :/

Verwijderd

Epitome schreef op woensdag 07 september 2005 @ 01:24:
Ik denk dat zijn modem na anderhalf jaar wel werkt... :/
Hiermee suggereer jij, naar ik aanneem, dat er een bepaalde, beperkte hoeveelheid, tijd verstrijkt tussen het hier posten van een vraag en het vinden van de oplossing. Ik kon over de exacte hoeveelheid tijd (in s) die hiervoor staat echter niets vinden in de FAQ.