[showcase] MaKK0 wit vel uitgevonden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Doordat ik zo af en toe foto's zag met mooie achtergrond door o.a. witte vellen papier ben ik dit ook maar gaan proberen.

#1 een kogel
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~elmorya/tmp/kogel.jpg

#2 een waterpijp
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~elmorya/tmp/waterpijp01.jpg

#3 nog een keer een waterpijp
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~elmorya/tmp/waterpijp02.jpg

#4 een lekkere (lege :( ) fles whisky
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~elmorya/tmp/whisky02.jpg

#5 een mini mini ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~elmorya/tmp/mini01.jpg

Dit waren de best gelukte plaatjes. Feedback welkom :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

coole pics, is trouwens een leuke tip dat papier... misschien dat ik dat binnenkort ook maar eens ga proberen. heb ook nog iets met belichting gedaan?

Hier staat tekst

• MaKK0
Sjaak_Afhaak schreef op 12 februari 2004 @ 20:25:
coole pics, is trouwens een leuke tip dat papier... misschien dat ik dat binnenkort ook maar eens ga proberen. heb ook nog iets met belichting gedaan?
Dank je wel! Als belichting heb ik een Ikea halogeen burolampje gebruikt :P

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Klippy

Still Game

Post eens een pic van de hele situatie? :)

Hoe heb je 't precies gedaan? Zo te zien loopt papier bij die fles een beetje in een bocht of komt dat door belichting?

Wel mooie pics ja :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• MaKK0
LiquidSilver schreef op 12 februari 2004 @ 20:33:
Post eens een pic van de hele situatie? :)

Hoe heb je 't precies gedaan? Zo te zien loopt papier bij die fles een beetje in een bocht of komt dat door belichting?

Wel mooie pics ja :)
hehehe, hier is de opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~elmorya/tmp/opstelling.jpg

Hoop dat je er wat aan hebt!

[ Voor 5% gewijzigd door MaKK0 op 12-02-2004 20:42 ]

Verwijderd

Het resultaat is nog mooier als je de lamp ook op een wit vel laat schijnen en dit weer richt op je onderwerp. Dan krijg je een mooiere egale belichting en minder schittering. Daarnaast zie ik op de een na laatste foto donkere hoeken, en dat is heel lelijk! Verder moet je er ff op letten dat je schaduw niet heel vreemd wegloopt zoals bij de whiskyfles (BTW goeie whisky!)

• MaKK0
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 21:02:
Het resultaat is nog mooier als je de lamp ook op een wit vel laat schijnen en dit weer richt op je onderwerp. Dan krijg je een mooiere egale belichting en minder schittering. Daarnaast zie ik op de een na laatste foto donkere hoeken, en dat is heel lelijk! Verder moet je er ff op letten dat je schaduw niet heel vreemd wegloopt zoals bij de whiskyfles (BTW goeie whisky!)
Dankje wel voor de tips, ik zal nog evne kijken of het gaat lukken :) Trouwens, over die donkere hoeken; die vind ik eigenlijk helemaal niet lelijk! Dit komt misschien omdat ik er geen kijk op heb of dat dat een van de regels der fotografie is waar ik me niet aan hou (omdat ik ze niet ken :P).
Ik vind ze iig niet storend/lelijk :)

En ja, hij was inderdaad erg lekker die Glenmorangie, mijn volgende wordt denk ik een Balvenie 15jr Single Barrel :-/ €€€€€€€€€ :-/

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
voor die grappen heb ik hier een rol A0 liggen; als deze op is (beschadigt steeds een stuk :)) haal ik wel weer een nieuwe. Ben bevriend met een drukker die soms een 'rotte rol' er tussen heeft zitten, en die dan niet kan voeren in z'n A0-plotter :)

• MaKK0
Ik heb op aanraden van wat mensen de mini foto opnieuw gemaakt, deze keer met een grotere dof:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~elmorya/tmp/mini01a.jpg

Wat vinden jullie ervan? Beter?

• Willem
  • Laatst online: 08-10 00:57
Nee, vind de vorige versie beter :)

Wat voor camera specs?
En zie ik een Vanguard Millenium 5 staan? ;)

• MaKK0
willem169 schreef op 12 februari 2004 @ 22:59:
Nee, vind de vorige versie beter :)

Wat voor camera specs?
En zie ik een Vanguard Millenium 5 staan? ;)
Camera is een Canon G3.
Mijn eerste reactie op 'Vanguard Millenium 5' was waar heeeeeeeeft ie het over ;) even gegoogled op plaatjes en het blijkt dus dat je het over mijn statief hebt.
Ik heb geen idee wat het is, hij is van mij vader; hij heeft em vroeger gebruikt en nu gebruik ik hem :)

Ohw hee, er staat een stickertje op 'Velbon VEB-3'.

[ Voor 7% gewijzigd door MaKK0 op 12-02-2004 23:10 ]

• Willem
  • Laatst online: 08-10 00:57
Ah ok :)

Compliments hoor, mooie platen. :)

• MaKK0
willem169 schreef op 12 februari 2004 @ 23:27:
Ah ok :)

Compliments hoor, mooie platen. :)
Hehehe, dank je wel iig! Hee, neem aan dat dit ook de Willem van dpz is? (hm, MOET wel haast :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch nog niet helemaal tevreden. Ik zie de lamp weerkaatsen in de voorruit. Daarnaast toch weer donkere plekken in de hoeken van de foto, maar dat vond jij geloof ik mooi ;) Tot slot vind ik de zijkant van de auto onderbelicht. Misschien kun je het lekker overdrijven en een tweede lamp erbij pakken. Dan richt je de eerste (uit het zicht van de voorruit) indirect op de voorkant van de auto en de tweede op de zijkant van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:46

-Stef-

Slainthe!

MaKK0 schreef op 12 februari 2004 @ 21:17:
[...]
En ja, hij was inderdaad erg lekker die Glenmorangie, mijn volgende wordt denk ik een Balvenie 15jr Single Barrel :-/ €€€€€€€€€ :-/
OT: ik heb momenteel de Glenmorangie 10 YO Burgundy wood finish staan die bij Ton Overmars in de aanbieding is. Aanrader!Als je anders toch voor een Balvenie gaat neem dan absoluut mijn favoriet: de 12yo Doublewood! Zijn geld meer dan waard.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Ik gebruik vellen papier vooral voor de belichting te regelen. Indirect licht noemen ze dat.

Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/convweb/multi.0046.jpg
dit BvB (kilkbaar)

[ Voor 41% gewijzigd door jvvv op 13-02-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MaKK0 schreef op 12 februari 2004 @ 22:53:
Ik heb op aanraden van wat mensen de mini foto opnieuw gemaakt, deze keer met een grotere dof:

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan? Beter?
Je mist nog een ding: dat andere witte vel waarop je je lamp moet laten schijnen. Zoals het nu is krijg je a) die harde schaduwranden en b) een reflectie van de lichtbron. Ik zie ook de lamp zelf (die heb ik in het zwart btw :+) gereflecteerd, maar da's op te lossen met andere positionering.

Over die belichting: denk maar aan de paraplu's die je opgehangen ziet in fotostudio's. Probeer dat eens na te maken met een vel papier.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
Ik zal de volgende keer dat ik weer met dat wittepapier ga klooien wel proberen het licht minder hard te maken, ik zal aan jullie tips denken.
Voorlopig weet ik nog geen leuke dingen die ik op het witte vel zal knallen :)

Zal dalijk misschien wel fotos posten van mijn uurtje Haven Schevening nummer 2, wellicht in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
@Makk0

Met wat voor / welke camera heb je deze macro's gemaakt? :? Zien er top uit hoor, zeer handig die opstelling van dat witte papier. Zoals eerder gezegd, enkel die schaduw van de whiskeyfles een klein minpuntje, maar voor de rest erg toppie.

Vroeg me af waar jij de "spirit" vandaan haalt om helemaal naar Scheveningen te willen fietsen, zelf zit ik in Den Haag maar heb meestal geen zin om te gaan omdat ik als amateur niet weet wat te schieten (bijv. 's avonds). Misschien een klein beetje off-topic; hopelijk is het niet een erg rare vraag 8)7.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
InsjaHH schreef op 13 februari 2004 @ 20:08:
@Makk0

Met wat voor / welke camera heb je deze macro's gemaakt? :? Zien er top uit hoor, zeer handig die opstelling van dat witte papier. Zoals eerder gezegd, enkel die schaduw van de whiskeyfles een klein minpuntje, maar voor de rest erg toppie.

Vroeg me af waar jij de "spirit" vandaan haalt om helemaal naar Scheveningen te willen fietsen, zelf zit ik in Den Haag maar heb meestal geen zin om te gaan omdat ik als amateur niet weet wat te schieten (bijv. 's avonds). Misschien een klein beetje off-topic; hopelijk is het niet een erg rare vraag 8)7.
De fotos zijn gemaakt met een Canon G3.
Om eerlijk te zijn vond ik de schaduw van de whiskyfles wel leuk, anders is het zo standaard als hij gewoon recht loopt. Is met opzet gedaan dus...

Nou, het zit zo. Ik had vandaag 2 uur engels waar wij met zn 3en geen zin in hadden. We konden de auto lenen van een moeder die daar in de buurt was en toen zijn we naar Scheveningen gereden. Laat het nou net eens zijn dat mijn school daar niet zo ver vandaan is, simpol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:14
Die mini is wel kewl..... mooie foto's :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Waarschijnlijk is het niet mogelijk op zo'n G3, maar met een polarisatiefilter zou je de (lamp)reflecties van de mini af kunnen halen.

...en dan nog even of-topic:
Balvenie 15yr is absoluut de lekerste Balvenie. Beter dan de 22yr, de islay finish, de (standaard) port finish en ook beter dan de double wood! Qua prijs valt hij nog mee tov sommige andere die ik net noemde..

Great minds think alike!

Pagina: 1