Toon posts:

Stuk van beeld afsnijden bij eigen video

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik hep een probleempje met mn eigen gemaakte video. Ik heb een filmpje gemaakt voor school. En nu staat er links in beeld iets dat ik er liever niet op heb. Kan ik dat er op de een of andere manier afsnijden ofzo. Dan zal er natuurlijk ook iets van de bovenkant af moeten om geen vervormd beeld te krijgen.

Ik gebruik nu Pinacle Studio 8, en volgens mij kan het daar niet mee. Ik kan eventueel ook wel aan Pinacle 9 komen, als het daar wel mee kan.

Weet iemand of dit kan met Pinacle of dat er misschien een ander programma is.

dank

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 19:31
Met Virtual Dub kan je vrij makkelijk je beeld bijsnijden :)

Kleine uitleg:
Je start Virtual Dub op, opent het bestand (CTRL + O) en gaat vervolgens naar Video → Filters (CTRL + F). Daar druk je weer op Add en kies je een filter, maakt niet echt uit welke:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/sssssss7.jpg

Daarna klik je op Cropping (de filter moet geselecteerd staan) en krijg je dit scherm waarin je makkelijk kan croppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ssssss9.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Hahn op 12-02-2004 19:56 ]

The devil is in the details.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

met virtualdub (of virtualdubmod) kun je prima croppen (kan studio 8 dat niet??)

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik niet. Er staat links in beeld iemand die ik niet in beeld wil hebben. (Namelijk iemand die een spiekbriefje omhoog houdt :P)

Verwijderd

Dan moet je toch het beeld bijsnijden??? Ik zie niet hoe je dit op een andere manier kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
ohw sorry, je hebt gelijk...
Hardstikke bedankt.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Ik neem aan dat dat inderdaad gewoon lukt met bijsnijden (croppen), en daarna resizen naar de originele grootte. Dit moet ook in studio kunnen denk ik (in premiere kan het in ieder geval wel). Kan je op zich ook gewoon alleen een beetje inzoomen en dan zo verplaatsen dat het beeld wat je er niet op wilt hebben eruit valt. Anders moet je het stukje waarbij je´t eraf wilt hebben inderdaad even door virtualdub halen, croppen en resizen.
Pagina: 1