waarom gebanned bij mirc??

Pagina: 1
Acties:

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 22:18
ik krijg nu de hele tijd bans op mirc. ik krijg eerst allemaal private messages met daarin een antwoord op een message die ik zogenaamd gestuurd heb en vervolgens word ik gebanned. Dit terwijl ik helemaal geen pm's stuur :?
is dit een virus??

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Ja, je hebt waarschijnlijk een irc worm op je pc en dan wordt je idd gebanned

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je al een virusscanner geprobeerd dan?
Klik hier voor een online virusscanner, mocht je er geen één op je pc hebben. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je bent gebanned van een IRC server, mIRC is de client. Internet Explorer is ook niet "Het Internet". En ja, check de gline of kline reden, dan zal je waarschijnlijk zien dat je een trojan hebt omdat je ergens op een link hebt geklikt en niet nadacht.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ten eerste is het niet "op mirc" maar "op irc servers". mIRC is een client, IRC is het protocol en er zijn IRC servers :)

Ten tweede - vraag even bij die mensen na wat je dan precies gedaan zou hebben, en kijk inderdaad eens naar wormen oid :)

• Palthe
okee, kan alleen geen spaans :-)
sorry voor de mixup met mirc en irc, was een beetje te snel. wat dat niet nadenken betreft, zo'n actieve klikker ben ik nou ook weer niet.

• Taro
  • Niet online

Taro

Iedereen klikt tegenwoordig op alle urls die ze zien in irc channels en veel mensen denken er niet bij na en krijgen daardoor dus een worm/trojan. Klik nooit op urls, of alleen op urls van mensen die je vertrouwt. Ook een .jpg kan een trojan zijn, klik er dus gewoon niet op, dan krijg je dit soort problemen ook niet.... Als je gebanned wordt van een IRC server krijg je een gline of kline en kan je altijd de reden zien in je status window. Als het op QuakeNet is vertel me dan even je host, dan kijk ik naar de reden.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wellicht is het slim om hem even in een online vertaler te stoppen? Vaak krijg je er dan nog iets enigszins zinnigs uit, en kun je dus wel bedenken waarom je gekickt bent (waarom diegene dat dus dacht) :)

Verder - al gescand op wormen en virii? :)

• Palthe
ben nu aan het scannen: norton vindt niets maar die online scanner wel:
java_cloader.e
java_bytever.a

• Taro
  • Niet online

Taro

Op google krijg je verscheidene resultaten als je daarop zoekt, veel icm irc+trojans.

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 14:38
als je in mIRC op alt+r drukt kun je de scripts zien die gestart worden, misschien kun je daar vinden welke worm er op je pc zit

Verwijderd

palthe schreef op 12 februari 2004 @ 19:51:
ben nu aan het scannen: norton vindt niets maar die online scanner wel:
java_cloader.e
java_bytever.a
Trend die IRC related Worms op tijd vindt, dat is humor.
Scan dan met RAV.

Mochten er nog verdachte links/files langskomen, ik hou me aanbevolen. :)

• Taro
  • Niet online

Taro

"op tijd vindt" -> http://www.microsoft.com/...ty_bulletins/ms03-011.asp -> 9 April 2003.

Dit is dus al vrij oud en kan met een Windows Update waarschijnlijk gewoon verholpen worden.

• Palthe
aaaaaaaargghh gevonden!
nu voel ik me wel een beetje dom

http://www.chill-out-netw...22cc613d8&p=2679#post2679

dus toch met mijn dronken kop ooit ergens op geklikt en dan nog wel op zo'n goedkope!!
in ieder geval bedankt!

Verwijderd

Taro schreef op 12 februari 2004 @ 20:02:
"op tijd vindt" -> http://www.microsoft.com/...ty_bulletins/ms03-011.asp -> 9 April 2003.

Dit is dus al vrij oud en kan met een Windows Update waarschijnlijk gewoon verholpen worden.
Zooi kan evengoed gedownload worden hoor, ook met de update.
De update voorkomt alleen dat er gebruik wordt gemaakt van de exploit. :)
Pagina: 1