Toon posts:

SONY DRU 530A kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met "Nero Smart Start" heb ik een Philips DVD+RW 4x een MP3 disc gebrand. ong. een grootte van 3,6 GB. Het brandproces word uitgevoerd zonder foutmeldingen.

Als ik m wil afsprelen in mn pc of dvd speler dan komt de melding: Illegal disc.
Bij het erasen zowel full als quick krijg ik de melding: illegal disc, insert rewritable disc.

Doe ik iets verkeerd? of kan het aan de DVD writer liggen?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 18:50:
Hoi,

Met "Nero Smart Start" heb ik een Philips DVD+RW 4x een MP3 disc gebrand. ong. een grootte van 3,6 GB. Het brandproces word uitgevoerd zonder foutmeldingen.

Als ik m wil afsprelen in mn pc of dvd speler dan komt de melding: Illegal disc.
Bij het erasen zowel full als quick krijg ik de melding: illegal disc, insert rewritable disc.

Doe ik iets verkeerd? of kan het aan de DVD writer liggen?
Zou het kunnen dat jouw DVD speler geen + schijven ondersteund? Ik weet bijvoorbeeld dat mijn Toshiba DVD speler alleen maar DVD-R en -RW schijven slikt.

Op je PC zou ie gewoon als een data disc in moeten lezen zodat je al die MP3tjes eraf kan halen. Heb je al een ander merk schijfjes geprobeerd?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Hey Maarten,

Zonet heb ik je Topic "Ervaringen Sony DRU 530A" bijgewerkt!!

Ik heb Nashua geprobeerd, maar die waren teleurstellend. Met Philips discs lijkt het beter te gaan. Dit is volgens mij een goed merk.
De Pioneer dvd speler van mijn TV kan + en - lezen. The Lord o.th.rings was een + RW DVD en die film doet het. MP3 's op dvd zetten moet toch kunnen op deze manier? Ik heb al meerdere dvd RW's weggegooid die dit lot ondergingen. " Illegal disc" ook na het kopieeren van dvd bestanden vanaf mn harde schijf na het schrinkproces. Achteraf erasen lukt niet, "illegal disc" insert a rewritable.

Verwijderd

Topicstarter
Zonet weer n message van een andere dvd rw. The disc is not rewritable and therefore cannot be erased.

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:06

Wekkie

Yeah

Ik las in een ander topic dat op ieder doosje van een DVDR een rw logo staat, dus check even of je niet gewoon +R hebt ( ipv echt Philips DVD+RW ). Want het rw logo staat ook op DVD+R :)

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn echte RW's. Zonet had ik er een goed werkende film op staan. Als test wilde ik hem erasen. "The disc is not rewritable and therefore it cannot be erased."
Ik gebruik Nero 6. Ik zit eraan te denken de Sony DRU530A terug te brengen naar de winkel. Ik probeer er nu al een hele tijd normaal mee te werken, ik heb hem enkele dagen geleden om laten ruilen voor n nieuwe. Ondanks al mn testjes wordt ik x op x teleurgesteld met foutboodschappen en vernaggelde dvd's.

In Nero kan toch gewoon kiezen voor erase disc? Dit zou toch probleemloos moeten gaan?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je moet een RW disc ten alle tijden weer kunnen wissen. Ik heb dat al meerdere keren zonder problemen gedaan met mijn DRU-530a.

Ik heb nog geen MP3 cd's gemaakt, want mijn DVD speler kan toch geen MP3 afspelen ;) Het lijkt me dat als je ze gewoon als data op DVD brandt dat het geen probleem moet zijn.

Ik heb wel een portable CD speler die MP3 af kan spelen (handig voor in het vliegtuig!) en ik merkte hier dat als je alle MP3's in de ROOT zet dat mijn Sony spelertje er niet echt gelukkig van wordt omdat het teveel bestanden zijn. Zet ik ze echter in FOLDERS (stuk of 50 per folder) dan gaat het perfect en leest ie de CD prima. Wellicht dat dit met een DVD met veel te veel MP3's in de root ook een probleem is.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar,

Okay, ik zal de tips met MP3 binnenkort eens goed testen.
Ik heb trouwens geen problemen meer met branden. Nu gebruik ik Easy cd creator 6.0 van Roxio. Perfect zo lijkt het.
Pagina: 1