Toon posts:

PC hangt voor windows, nieuwe instalatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb net mijn nieuwe spullen binnengehad, a-data pc 500 geheugen (2 x 256mb) en een nieuwe AMD XP 2500+. Ik heb het er gelijk allemaa in gedaan en ik probeer op te starten maar ik kom niet verder als net voor windows. Soms wordt het laadbalkje nog geladen en komt hij nog tot de schijfcontrole om daarna te rebooten.

Ik heb alles nog op de standaardinstellingen teruggezet en ook het voltage verhogen helpt niets. Zelfs met m'n cpu op 100mhz lukt het nog niet. Mijn voeding is nou niet echt geweldig maar was wel in staat om m'n 1800+ palomino en 2x 256 mb pc 333 te trekken. Een palomino draait ook nog eens op een hoger voltage. De koeler zit er ook goed op (de boxed koeler) want in de bios blijft het beestje braaf 40 graden.

Ik heb in het verleden problemen gehad met een van m'n twee schijven maar daar heb ik de laatste paar maanden niets meer van gemerkt. De schijf in kwestie (maxtor) liep dan gewoon vast. Dit is nu over en ook zonder deze schijf lukt het niet (de maxtor is niet de bootschijf).

Ik ben een beetje ten einde raad

Mijn specs:
Chaintech Apogee
Amd 2500+
2x 256 A-data pc 500
WD 20 gb
Maxtor 80 gb
soundblaster 5.1 live!
Hercules ati radeon 9000pro

Zou een nieuwe windows helpen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:08

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je geeft zelf al aan dat je voeding ook niet alles is. Hoeveel Watt is deze en hoe zijn de voltages in je BIOS? Misschien zijn die schijven die kapot zijn gegaan problemen hadden het gevolg van een slechte voeding. Wie weet....

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 12-02-2004 18:08 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zou een nieuwe windows helpen?
Probeer het eens, bijvoorbeeld op een andere schijf (je maxtor) zodat je je huidige Windows niet hoeft te mollen.
Mijn eerste idee is dat je óf een diskprobleem hebt (testen met tooltjes van fabrikant) of een driverprobleem. Toevallig nieuwere drivers van het een of ander geïnstalleerd de laatste tijd? Of misschien andere software die hiermee te maken zou kunnen hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 300 watt noname voeding, deze zat al in mijn kast. Ik ben nou nog bezig met een nieuwe windows maar over de oude heen want hierzo stond toch nog niet echt veel op. Ik hoop maar dat dit helpt en I'll keep you up to date!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, nieuwe windows en alles werkt nou, alleen de onboard netwerkkaart niet :? Nouja het belangrijkste werkt al, hier verzin ik wel wat op. Nog bedankt voor de reacties.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 22:15:
Okay, nieuwe windows en alles werkt nou, alleen de onboard netwerkkaart niet :? Nouja het belangrijkste werkt al, hier verzin ik wel wat op. Nog bedankt voor de reacties.
Misschien een driver downloaden 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op 12 februari 2004 @ 22:19:
[...]

Misschien een driver downloaden 8)7
Goh daar was ik nou ook wel al achter hoor. :X
Alleen met de drivers van de cd ziet ie de verbinding wel maar als je dan op dat icoontje klikt van de verbinding zie je dat er alleen maar pakketjes verzonden zijn en 0 ontvangen zijn. Ik heb er nou even een 10 mb kaartje ingestopt en nou werkt het alleen moet ik nou bij het opstarten het hele netwerk opnieuw instellen voordat ie weer werkt :r
Pagina: 1