Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Led ab tv kaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 19:18
Ik heb een medion TV/radio kaart. Met de bijgeleverde afstandsbediening werk het prima en ik heb nu ook girder werkende.
In girder wil ik nu echter de afstandsbediening van een Philips CD-I speler gebruiken aangezien daar een joystikje op zit. Helaas reageert girder hier nog niet op. Girder werkt verder ook met geen enkele ander afstandsbediening dan die van deze TV kaart.
Ik denk dat het probleem zit in de frequentie van de ledjes in de afstandsbediening. Deze wil ik daarom vervangen.
Weet er iemand wat voor letjes ik hiervoor moet hebben of heeft iemand anders al met een andere afstandsbediening kunnen werken met deze TV kaart.

De code welke op een stikertje in de afstandsbediening zit is
: 22ER 9050/00
Er zitten momenteel 2 heldere 5mm leds is.

De TV kaar is:
Medion
MD 2819 10/03
msn 5000 9514
met een philips 7134 chipset

Ik heb al via google en op tweakers gezogt maar nog niks gevonden

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Alsjeblieft, gebruik een teksteverwerker met spellingscontrole voordat je iets post.
Verder heeft het geen nut om je LEDs te vervangen, aangezien die alleen maar het signaaal overbrengen. Codering van het IR-signaal wordt geregeld in de controller van de afstandsbediening, al dan niet in combinatie met een keramische resonator.

Zoek anders even uit welke codering de afstandsbediening van je tvkaart gebruikt: ik neem aan dat dit een apart serieël dingetje is?

[ Voor 6% gewijzigd door Kaj. op 12-02-2004 18:21 . Reden: Maak ik zelf ook een foutje... ]

• Rudolph
De ontvanger van de afstandsbediening zit aangesloten op de TV kaart, dus geen serieël dingetje.
Ik dacht dat de kleur van de led en de daarbij behorende frequentie niet overeen komen en daarom niks ontvangen. Dit kan voor zover ik weet niet worden geregeld door een controller of een keramische resonator.

Wat bedoel je precies met de codering, de getallen die girder aangeeft te ontvangen?

Is het dan wel mogelijk om met deze TV kaart een andere afstandsbediening te gebruiken?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jij haalt nu golflengte, frequentie en codering door elkaar. Heeft wel wat met elkaar te maken, maar is in dit geval niet relevant. Het gaat om de codering, en die wordt wel degelijk bepaald door de controller in de afstandsbediening. De LEDs hebben alleen de functie van signaalzender; het echte werk wordt in de controller bepaald en uitgevoerd naar de LEDs.
Girder herkent de codes van de CDi-AB niet, maar die van de bijgeleverde wel, dus zit er weinig anders op dan de bijgeleverde AB te gebruiken.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:41

Stoney3K

Flatsehats!

Of WinLIRC erop zetten ;)

Al weet ik niet of je een virtuele muis kan creeren met WinLIRC. De ontvanger van WinLIRC is trouwens voor een kleine 3 euro zelf te bouwen. En die pakt gegarandeerd wel je CD-I codes, want het progje is zelflerend, je kan elke AB gebruiken die er bestaat, behalve hele speciale (bv. van Bang & Olufsen Beo4 en Beolink, werken op een veel hogere modulatiefrequentie dan normale AB's).

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Rudolph
Ik dacht dat girder ook zelf lerend was, ik heb toch nog toe elke keer op de learn knop gedrukt voor een nieuw comando.
Verder heb ik ook een ab geleend van een buurman, een Pinnacle. Deze zou ondersteund moeten worden door girder, maar ook hiermee geen resultaat.
Ik heb het ondertussen geprobeerd met een pioneer, pinnacle, philps cd-i, philips tv en een van een andere tv-kaart.
Ik heb namelijk geen zin om een tweede ontvanger aan mijn computer te hangen als het niet nodig is en deze ontvanger werkt totnogtoe alleen met girder.
Weten jullie zeker dat het niet aan de golflengte ligt?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Het zit hem in het feit dat de frequentie, golflengte en codering van je Cdi Ab en van je ontvanger van je tv kaart niet hetzelfde zijn... Dit kun je oplossen door een andere ontvanger (die je zelf kunt maken of kopen :)) zoals bv de winlirc ontvanger (die overigens ook met girder werkt)

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Growwhite heeft gelijk.

Je afstandsbediening van de medion is speciaal afgestemt op je medion ontvanger, net als bij je tv daar kan je je radio toch ook niet mee besturen.
Dit is gedaan omdat het een veel goedkopere oplossing is en ook nog sneller omdat het geen processor capaciteit vraagt.

Signature unavailable

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Dit gaat waarschijnlijk wel werken: http://www.xs4all.nl/~ecommand/infraroodAB.htm

Dat is een ontvangertje die je zelf kan maken en op de seriele poort aansluit.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1