ik heb net met cpu clock wat omhoog gegooid (van 137 naar 139) nu kijk ik net op sisoft sandra dat mijn cpu idle 49,5 graden word! is dat hoog of is dat normaal voor een processor?
AMD of Intel..
Als je een AMD processor hebt is het nog wel aanvaardbaar,
maar als je er één van Intel hebt, wordt het toch wel erg warm.
ik zou iig eens een nieuwe koeler overwegen, ik heb 40 € voor een Zalman 7000cu betaald en hij houdt hem 13 graden koeler...
Als je een AMD processor hebt is het nog wel aanvaardbaar,
maar als je er één van Intel hebt, wordt het toch wel erg warm.
ik zou iig eens een nieuwe koeler overwegen, ik heb 40 € voor een Zalman 7000cu betaald en hij houdt hem 13 graden koeler...
[ Voor 92% gewijzigd door Neo289 op 12-02-2004 18:00 ]
Kijk in de specificaties van de producent van de PCU zou ik zeggen. Die zullen wel aangeven wat een werkbare temperatuur is. Rond de 50 graden valt trouwens best mee.
woei, lekker veel informatie
wat was de idle temp eerst?
en hoeveel word ie stressed?
wat was de idle temp eerst?
en hoeveel word ie stressed?
Een cpu mag zo heet worden totdat hij fouten gaat genereren.. Overigens is 49,5 graden nog niet zo heeel hoog hoor.. een AMD cpu kan ongeveer 80-90 graden hebben...
Verder is dit al veel vaker voorbij gekomen dus als je ff de search gebruikt zal je hier voldoende over terug vinden
Verder is dit al veel vaker voorbij gekomen dus als je ff de search gebruikt zal je hier voldoende over terug vinden
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
er zijn hier al zat topics over, gebruik de search eens
maarre idd het is vrij heet voor idle, plaats een paar casefans in je kast
maarre idd het is vrij heet voor idle, plaats een paar casefans in je kast
Verwijderd
dan nog is het geen probleem. dan kom je stressed rond de 55 graden te zitten. Zolang je onder de 60 graden blijft is het geen probleem..Neo289 schreef op 12 februari 2004 @ 17:59:
hij schrijft idle hoor
Maar zelf zou ik altijd onder de 50 graden willen blijven.
De GoT-Zoek mag je eerst eens gaan gebruiken Tripwire999, dit is al vaak genoeg langsgekomen, en er is gebleken dat je bij dergelijke temps nergens druk over hoeft te maken.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()