ADSL aansluiting delen

Pagina: 1
Acties:

• tweakingrobbie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
Hoi,

Ik ben van plan een ADSL aansluiting te nemen, die ik dan op meerdere computers wil gaan gebruiken. Het probleem is echter dat ik 1 computer beneden heb staan en 2 op de zolder. Ik heb hiervoor de volgende oplossing bedacht, ik vraag me alleen af of het zal werken:

Beneden: ADSL splitter met ADSL ethernetmodem. Hierop wordt een router (4-poorts) aangesloten. Er wordt beneden 1 computer op de router aangesloten.

Zolder: 2 computers, verbonden met een 10/100Mbits switch.

Is het nu mogelijk om vanaf de router (beneden) een netwerkkabel, van wat voor type dan ook, naar de switch (boven) te leggen, waardoor beide computers boven ook beschikken over de ADSL aansluiting? Of is het beter vanaf de router (beneden) 2 netwerkkabels te leggen, voor iedere computer 1?

Als er iemand ervaring heeft met zo’n soort situatie dan hoor ik het graag, ook als je een hele andere oplossing hebt gebruikt. In verband met budget en snelheid is een draadloos netwerk voor mij geen oplossing.

Alvast bedankt voor jullie reacties

P.S. Ik weet niet of deze topic hier hoort, of onder Network Troubleshooting

Verwijderd

in principe maakt het niet uit, het werkt allebei

2 tips:
-je kan ook 2 10/100mbit aansluitingen door 1 kabel laten lopen, zie de faq
-de meeste ethernetmodems (iig dan kpn speedtouch ding) zijn al router, hoeft allen nog maar een switch (of meerdere) aan

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is allebei goed mogelijk.
Dus de keuze hangt af van het je aankoop: of je moet 2 kabels trekken ipv 1, of je moet een switch kopen voor boven.

edit:
Toelichting tip van gunhead: Heel vaak krijg je nu de Speedtouch 510 als modem en dat is al een router.

[ Voor 29% gewijzigd door Voutloos op 12-02-2004 17:51 ]

{signature}

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoe deel ik Internet ? al doorgenomen?

LinkedIn
Instagram