[WinXP] Bestand niet te verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:23
Ik heb laatst van een server een file af gehaald, sdbot05b.exe. Na wat zoeken kwam ik er achter dat dit een virus was waarmee geconnect wordt naar een IRC server en van hier uit zou de eigenaar van dat kanaal de geinfecteerde gebruiker kunnen gebruiken om DDoS aanvallen mee te plegen.
Nu dacht ik van, wat moet ik hiermee, dus ik probeer de file te deleten. Dit lukt niet, terwijl ik dit bestand niet eens geopend heb. Ik probeer een kopie van de file te maken, en na dit kan sdbot05b.exe gedelete worden. Zijn kopie helaas niet :P
Ik heb een virusscanner erover heen gehaald (2 zelfs :P), beiden volledig geupdate en ze vonden beiden niks. Ad-Aware er overheen gehaald, vond ook niks. Zelfde verhaal met Hijack This.
Ik begon dit ding dus wel erg zat te worden, dus ik een search op GoT, zoiets als een avi sleuteltje weghalen werkt niet. In een prompt wil het ook niet lukken, zelfde verhaal in veilige modus.
De file is volgens windows 4kB en "grootte op schijf" is 16kB.. Nu heb ik mij laten vertellen dat windows gewoon denkt dat deze file er is terwijl dat niet zo is en dat ik gewoon moet wachten, maar ik wacht al 2 maanden en deze file is niet te verwijderen van mijn bureaublad.

Nu hoop ik dat iemand de oplossing heeft voor dit probleempje want ik vind dit dus helemaal niks :(...
(Via herstelprompt met windows cd kon ik niet proberen want ik heb op dit moment geen XP cd of cdrom speler.. En nee ook geen diskettestation voor een bootdisk)

Verwijderd

Ik heb laatst van een server een file af gehaald, sdbot05b.exe. Na wat zoeken kwam ik er achter dat dit een virus was waarmee geconnect wordt naar een IRC server en van hier uit zou de eigenaar van dat kanaal de geinfecteerde gebruiker kunnen gebruiken om DDoS aanvallen mee te plegen.
Onopvallende naam zeg. :D

Welke AVs heb je mee gescand?
AdAware is niet voor backdoors. :)
Ik neem aan dat je in de tussentijd al eens gereboot hebt?
Take ownership al eens geprobeerd?

• danslo
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:46:
[...]

Onopvallende naam zeg. :D

Welke AVs heb je mee gescand?
AdAware is niet voor backdoors. :)
Ik neem aan dat je in de tussentijd al eens gereboot hebt?
Take ownership al eens geprobeerd?
Nee ok, ik heb de file ook niet geopend :P...

Ik heb norton gebruikt en Vir nog wat (gratis virusscanner?).. Volledig updated.
Ik heb AdAware gedraaid om te kijken of de file ook nog niet wat zooi installde dat hem in use kon hebben. (sja, tis te proberen toch?)
Reboot? Tig keer :P
Take ownership.. Ga ik nu proberen.

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Opstarten in de veilige modus en dan verwijderen, als dit niet lukt Knoppix cd erin opstarten en bestand verwijderen.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• danslo
tstrik schreef op 12 februari 2004 @ 17:50:
Opstarten in de veilige modus en dan verwijderen, als dit niet lukt Knoppix cd erin opstarten en bestand verwijderen.
Lees alsjeblieft heel mijn post door voor je replied. Ik heb gezegd dat ik in veilige modus al heb geprobeerd de file te deleten, en ik heb op het moment geen cdrom speler (die zou ik kunnen regelen, maar dan zou ik ook nog knoppix moeten hebben en die heb ik dus niet.)
To take ownership of a file or folder

1. Open Windows Explorer, and then locate the file or folder you want to take ownership of.
2. Right-click the file or folder, click Properties, and then click the Security tab.
3. Click Advanced, and then click the Owner tab.
4. Click the new owner, and then click OK.
Ik zie nergens een security tab oid in het nederlands dat er op lijkt.. de file heeft de propertie tabs die je vaak ziet bij DOS executables.

Verwijderd

Je moet simple file sharing uitzetten.

• danslo
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dumpdumpdump/sdbot.JPG

Hmmm.. Simple File Sharing.. ik gaat even de search gebruiken...

[ Voor 11% gewijzigd door danslo op 12-02-2004 17:57 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet eerst "eenvoudig delen van bestanden" uitzetten bij mapopties in de verkenner.

Maar welke melding krijg je bij verwijderen? In gebruik? Of geen rechten? Als het in gebruik is, zal TO niet helpen. Probeer ook eens schijfcontrole voor het geval dat het bestand of de verwijzing daarnaar rot is.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-12 21:10

L0g0ff

omg

Allereerst zou ik eerst maar eens alle processen op je pc afsluiten (task manager > processes) en probeer het dan nog eens... kijk ook ff of bij het starten van de pc niks geks gestart word (start run msconfig).

Voor Take ownership: Tools > folder options > tabblad view > vinkje weg halen bij "use simple file sharing".

suc6

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• danslo
Ik heb "eenvoudig delen van bestanden" uitgezet.. Lukt nog niet.. De file is volgens windows in gebruik en een chkdsk /f heb ik ook al 5 keer geprobeerd :(
OhMyGod schreef op 12 februari 2004 @ 17:59:
Allereerst zou ik eerst maar eens alle processen op je pc afsluiten (task manager > processes) en probeer het dan nog eens... kijk ook ff of bij het starten van de pc niks geks gestart word (start run msconfig).

Voor Take ownership: Tools > folder options > tabblad view > vinkje weg halen bij "use simple file sharing".

suc6
Alle processes afsluiten allang geprobeerd, als dit zou werken zou het ook in veilige modus moeten werken.. en nee er start niks geks in msconfig..

[ Voor 67% gewijzigd door danslo op 12-02-2004 18:01 ]

Verwijderd

http://www.shareware.de/s...GiPo_MoveOnBoot_6060.html

delete on next boot al geprobeerd?

• danslo
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dumpdumpdump/sdbot2.JPG
De error.

Delete on next boot ga ik nu proberen.

Verwijderd

Draai je nu ook een AV?
Zo ja, schakel die eens uit en probeer het nog eens.
/wild guess :P

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-12 21:10

L0g0ff

omg

Anders heb ik DE oplossing. Bouw schijf uit stop hem in andere pc verwijder de file en klaar (8>

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• danslo
:> :> :>

TY dit heeft het opgelost! :D

Verwijderd

mooi, heeft mij al vaak geholpen: top proggie!
Pagina: 1