[MySQL+Access] Hoe inhoud synchroniseren?

Pagina: 1
Acties:

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 10:59
Voor ons (school)project moeten we het mogelijk maken dat mensen zich kunnen inschrijven onder de gegevens van hun club en nog een hele boel extra gegevens... Dit alles wordt opgeslagen in een MySQL database (een 10-tal tabellen ongeveer)
Wanneer de inschrijvingsperiode voorbij is wordt alles naar een lokale offline database verplaatst (ms Access-db)

Nu is mijn vraag wat de "beste" manier is om dat te doen alle tabellen met al hun rijen moeten toegevoegd worden...Heb hier al verschillende sites voor bezocht maar niet echt een mooi antwoord gevonden voor dit probleem, dit zou echter een zeer stabiele en betrouwbare methode moeten zijn...Omdat dit gebruikt moet worden door mensen die niet altijd gewend zijn van een pc te hanteren.

De Access database bestaat en bevat exact dezelfde tabellen en kolommen (en nog een paar extra tabellen). Het project op zich is volledig gemaakt in VB.NET

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:28

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan:
- via MyODBC vanuit Access een verbinding legen met de MySQL database en pompen maar
- via bijvoorbeeld phpMyAdmin een dump maken naar txt en die in Access als SQL querie draaien.

De 2e oplossing is wat lastiger, omdat MySQL en Access sql niet helemaal compatible zijn. Er zijn wel VBA scripts te vinden op t net die de boel correct aanpassen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Rath
Mja het mag niet echt Access based zijn ==> heel het project is een Applicatie die bij een klant van onze school geïnstalleerd wordt... in dit geval moet die elk jaar zijn gegevens uit de online database naar de offline database halen door het drukken op een knop in de applicatie (De gebruiker op zich moet zich niks kunnen aantrekken van deze databases en hun gegevens verplaatsingen...)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dan spreek je jezelf een beetje tegen... de Access database is off-line. En toch wil je dat vanuit de on-line applicatie daar de gegevens heen gaan?

Het lijkt mij dat zo'n actie dan vanuit de off-line database wordt gestart, die eventueel tijdelijk on-line kan gaan.

Ik ken de .net versie van VB niet, maar kan je niet via ADO gegevens naar een Access bestand sturen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Rath
Toch even kort het project proberen verduidelijken...
Een vereniging houdt elk jaar een happening. Mensen kunnen zich online inschrijven om mee te doen. Een paar dagen voor de happening worden de inschrijvingen online afgesloten en worden alle gegevens van de ingeschreven mensen offline geplaatst. Nu wordt er met behulp van een VB.NET applicatie een indeling gemaakt wie er wanneer moet optreden op de happening, allerlei administratieve functies, opmaken van lijsten, etc.

Online gebeurd het inschrijven met php en MySQL en offline VB.NET en Ms Access
De VB.NET applicatie bepaalt het openen en sluiten van de inschrijvingen en dus het ophalen van de gegevens uit de mysql database en het kopiëren in de Access database. We hebben een offline database nodig omdat er niet altijd een internet verbinding voorhanden is en er eventueel op het laatste moment nog veranderingen kunnen plaatsvinden.

Omdat ik redelijk "lui" ben wil ik dus met zo weinig mogelijk code en zo effectief mogelijk de mysql database gegevens naar de access database overbrengen.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik geloof dat ik je de enige 2 oplosisngen al heb gegeven.
Vanuit Access connecten naar de online database is toch geen probleem? Ja, je zal zelf de ODBC verbinding moeten installeren.
Maar daarna hoef je alleen maar met een paar luie in elkaar klik queries de data vanaf de ODBC verbinding over te zetten naar de lokale tabellen.

Sorry, maar ik ken geen commando in Access danwel MySQL die het allemaal automatisch voor je doet :)

Pagina: 1