Toon posts:

ritme van liedje in keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat je het ritme van een liedje bijvoorbeeld anywhere, anyplace, anytime ook in je keyboard kan zetten.Ik heb een technics kn 6500

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23

Exterazzo

Qeasy

Dan denk ik dat je een MIDI file moet zoeken met de melodie van dat nummer. Dat is uiteraard alleen maar instrumentaal en zonder tekst :)

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Exterazzo schreef op 12 februari 2004 @ 17:37:
Dan denk ik dat je een MIDI file moet zoeken met de melodie van dat nummer. Dat is uiteraard alleen maar instrumentaal en zonder tekst :)
Nee dat bedoel ik niet, je moet ergens rhytmes vandaan kunnen halen die in bekende liedjes zit, en die dan in het keyboard zetten.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Midi dus :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23

Exterazzo

Qeasy

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 18:12:
[...]

Nee dat bedoel ik niet, je moet ergens rhytmes vandaan kunnen halen die in bekende liedjes zit, en die dan in het keyboard zetten.
Ja dat is midi, dan heb je een speciale kabel nodig, een MIDI kabel, daar zitten aan de ene kant 2 ronde DIN stekkers aan, die stop je in je keyboard, en de andere kant van de kabel stop je in de computer (bij mij gaat dat via de gameport van je geluidskaart). Dan zoek je een goed MIDI programma, dat kan waarschijnlijk ook wel communiceren met je keyboard, en zo kun je in dat programma het liedje starten en zal het spelen op je keyboard :)

Audentia

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:36

w0w

Een maat van mij heeft ook een (heel erg duur) keyboard, en daar kun je mbv een geheugenkaartje een melodietje en de tekst van een liedje laten afspelen van je keyboard, het liedje speelt dan gewoon uit de boxen en de tekst verschijnt op zn lcd schermpje. Ik weet niet of de jouwe dat ook kan, ik heb er verder geen verstand van :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen midi!

Je kunt dan ergens een rhytme downloaden en die staat dan tussen je andere rhytmes. Je kunt dan gewoon van akkoorden wisselen enzo.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

rtfm

Het staat er gegarandeerd in hoe je zelf een begeleiding moet programeren. Muziek moet jezelf ff opzoeken, een midi file is meestal een goede bron.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
linkje graag??

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Het kan of via midi of je kan het zelf inspelen. Het laatste is erg veel werk, pas ook 6 uur met zoiets bezig geweest omdat er geen fatsoenlijke begeleiding voor was geschreven (alleen maar nummertje op cd) dat is balen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Voor de yamaha keyboards die een floppy drive hebben kan je gewoon style track's downloaden, op een flop gooien en je kan ze als begeleiding gebruiken om mee te spelen. Dan kan je ook accoorden wisselen etc. Daar heb ik er nog 1017 van op mn schijf, maar zul jij denk ik nix aan hebben. Ik heb ze trouwens gewoon met google gevonden, en ik denk dat dat voor een technics ook wel te vinden is. Zoek maar es wat op de "synth page" daar hebben ze vanalles. Daar haal ik ook de samples voor mn alesis synth vandaan :)

blabla

Verwijderd

Topicstarter
MidiMaze schreef op 12 februari 2004 @ 21:18:
Zoek maar es wat op de "synth page" daar hebben ze vanalles. Daar haal ik ook de samples voor mn alesis synth vandaan :)
Wil je ff een link geven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 08:01:
[...]

Wil je ff een link geven?
Je moet zoeken op google.. beetje zelf inventief zijn... lees die post die je zelf quote...

Verwijderd

Volgens mij is ajaxfan een beetje lui :O

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht maar kan niks vinden

Verwijderd

Meestal zijn die nummers toch gebaseerd op walsen, tango, quick-step of andere vormen van ritmes. Die zitten vaak standaard in keyboard, misschien bedoel je dat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:13:
Meestal zijn die nummers toch gebaseerd op walsen, tango, quick-step of andere vormen van ritmes. Die zitten vaak standaard in keyboard, misschien bedoel je dat.
je hebt met XP de optie om hem compatibel te maken. volgens mij ergens onder de rechtermuisknop.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12 11:11

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:36:
Ik heb gehoord dat je het ritme van een liedje bijvoorbeeld anywhere, anyplace, anytime ook in je keyboard kan zetten.Ik heb een technics kn 6500
En waarom zou dat, als jij dat ergens gehoord hebt, 100% zeker waar moeten zijn?

Stap 1 : wat is het 'ritme' van het liedje? Dat zijn een aantal instrumenten die op bepaalde tijdstippen spelen. MIDI zegt wanneer ze moeten spelen, en je Technics zelf heeft een drumkit. Je kunt het in ieder geval niet direct uit een MP3'tje trekken, al zijn daar ook oplossingen voor.

Stap 2 : RTFM betekend "Read The Fine Manual". Deze suggestie is niet raar of zo, dat apparaat dat je hebt is toch wel even 3000 euro aan toetsenbord, en er zal vast een dik boekwerk bij zitten om je te laten zien hoe drumkits en MIDI werkt.

Stap 3 : "Maar ik heb alleen maar de MP3! HELP!"

Er is een programmaatje genaamd Propellerheads ReCycle. Dit kan aan de hand van een wave file (dus eerst even converteren met Winamp, en dan de DiskWrite plugin kiezen). Daar neem je bijvoorbeeld 4 maten van -alleen- maar het ritme mee op. ReCycle gaat dan kijken naar de 'piekdata'. De meeste percussie heeft een een volumecurve - je slaat op een trom; op het moment dat je het oppervlak raakt begint er een trilling. Die is op het moment van inslag qua volume het hoogst. Bij de meeste percussie (snares, bass) gaat 'ie ook al wel weer erg snel weg. Met andere woorden; vind de hoogste uitslag en je weet wanneer je moet spelen. ReCycle maakt hiervan dan een mapje met elk stukje wavefile en doet er een MIDI file bij.

Wat jij dan kan doen is die MIDI file op diskette zetten en dan aan elke noot een drumgeluid toevoegen. Je KN heeft namelijk geen sampler erin zitten, dus kan 'ie het ritme ook niet letterlijk overspelen. Tja, je moet er aan werken. Voor niets gaat de zon tegenwoordig nog niet meer eens op.

Da's het antwoord op je vraag. En nee, het gaat niet op een andere manier.
Alesis QS-series toetsenborden kunnen -wel- samples accepteren. Maar een Alesis QS6.1/6.2/7.1/8.1/8.2 is -geen- Technics KN. Als je even in de specificaties van je toetsenbord kijkt zou daar letterlijk iets moeten staan als "23 seconds of sample-time at 44khz, 16 bits, expandable to ...". Die 23 is een uit de lucht gegrepen getal; dat hangt namelijk van je interne geheugen af. Staat er niks van bij - dan kun je springen wat je wilt, dan heeft het nog geen nut. Het zijn compleet verschillende apparaten van 2 compleet verschillende fabrieken. Nu is het ook nog vervelend dat Technics, Roland, Yamaha en wat dan nog meer die 'styles' (dit zijn gewoon voorgeprogrammeerde MIDI files in een fabrieks-eigen formaat - en dus niet onderling compatibel en afgestemd op het apparaat in kwestie) allemaal andere namen geven. De pagina die hij bedoelde is misschien www.synthzone.com - en dan op "Technics" klikken en kijken of er nog verder iets bij staat.

Dan nog - styles worden niet voor elke muzikale ruft die er uitgehaald wordt gemaakt. Dus, het kan zijn dat je liedje dat je wilt er niet bij staat.

En dan nog - zoeken doet geen pijn. Ik zocht op Technics KN-6500 op Google Image search. Ik kwam bij een webwinkel terecht waar gelijk een link naar een Duitse homepage stond. Waarna ik door werd verwezen naar de pagina in kwestie : http://www.kn6500.taiyo.de/. Dus, die dingen heten (mazzelaar) toch wel Styles. Maar, dan volgt nog met gewone logica dat het maken van die styles moeite kost, en dus geld. Wat tot gevolg heeft dat je het, als je het goedkoop wil doen, alsnog zelf mag maken, of mag betalen.

Snap je er na dit verhaal nog geen moer van; bel naar de Nederlandse afdeling van Technics. Voordat je om een linkje vraagt, het nummer van de distributeur zou achterin je handleiding moeten staan met "BENELUX" erboven geschreven.
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 15:00:
je hebt met XP de optie om hem compatibel te maken. volgens mij ergens onder de rechtermuisknop.
Volgens mij zit jij compleet in het verkeerde topic :D

[ Voor 57% gewijzigd door Yoozer op 13-02-2004 15:11 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

[Volgens mij zit jij compleet in het verkeerde topic :D[/quote]

haha lol. ik zit idd in het verkeerde topic. mijn excuus voor de overlast allemaal. 8)7 }:O :( O+ :z ga maar slapen ofzo :z :z :Z

Verwijderd

OP mijn KN2000 maak ik de stiles zelf ;)

http://www.megapop.nl/specificaties.html
http://www.d-o-o.de/catalog_by_keytype.php?keytype=8,23

Hier zijn o.a. styles te vinden

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-12 23:16
En heb je lang moeten graven om dit topic naar boven te krijgen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat hij de search gebruikt heeft en gewoon vergeten is naar de datum te kijken ;)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:47:
Ik denk dat hij de search gebruikt heeft en gewoon vergeten is naar de datum te kijken ;)
inderdaad... ik dacht even de helpende hand als een tussendoortje..

Ik zal de put weer dempen..
8)
Pagina: 1