[Digi Cam] Minolta Maxxum 7 Digital Eerste DSLR van Minolta!

Pagina: 1
Acties:

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
PMA 2004: Konica Minolota today made a development announcement about a new digital version of their Maxxum 7 / Dynax 7 SLR. The Maxxum 7 Digital will have a six megapixel APS sized CCD, will have body integrated anti-shake (just like the DiMAGE A1/A2) which will work with all lenses and will be fully system compatible. This camera should be available in 'Fall 2004'. We, along with a few others had an opportunity to take a few pictures of an early pre-production camera.

What we know so far (both told and observed)
Digital SLR based on Maxxum 7 / Dynax 7
Six megapixel APS sized CCD
Body integrated anti-shake, works with all lenses
White balance control button on rear of camera
ISO control button on rear of cmaera
Selectable AF modes (nine point AF)
Left dial exposure (-3 to +3 EV) and flash compensation (-2 to +2 EV)
Right dial exposure mode and drive mode
Dual command dials front and rear of camera
14-Segment honeycomb-pattern metering
ADI and Wireless flash support
AF/MF button
External PC Sync flash terminal
Three user memories
Large 2.0" LCD Monitor
Eye-start viewfinder proximity sensor (power on)
Available Fall 2004
* Note that the above list has been built by us based on observations of the camera and the specifications of the Maxxum 7 film camera, these are not yet confirmed by Konica Minolta.

voor Foto's van de cam: Klik hier!

[ Voor 4% gewijzigd door Reanimation op 12-02-2004 17:31 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind het feit dat je die anti-shake CCD functie op alle lenzen kunt gebruiken geweldig!

Naast het feit dat het gewoon heel handig is bespaar je ook nog eens een hoop geld omdat je geen gestabiliseerde lens meer nodig hebt.

Trouwens, zou je met een gestabiliseerde lens, in combinatie met de anti-shake CDD een nog beter resultaat krijgen?

Jammer dat het nog minstens een half jaar duurt voordat hij beschikbaar is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Inderdaad jammer dat het nog een dik half jaar duurt voordat ie er is. Ik vraag me af of de Minolta-bezitters nog wel zolang willen wachten. Ze wachten al zo lang.
:)

It’s the economy, stupid!

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04-2025

durkagain

Hij schijnt Konica Minolta Dynax 7 Digital te gaan heten. Bron: Website Konica Minolta Europe

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
dawg schreef op 13 februari 2004 @ 10:52:
Inderdaad jammer dat het nog een dik half jaar duurt voordat ie er is. Ik vraag me af of de Minolta-bezitters nog wel zolang willen wachten. Ze wachten al zo lang.
:)
Mja bovendien is dat dan pas een "1st generation" DSLR van Minolta (hun eerdere pogingen in die richting waren niet zo succesvol), terwijl de concurrentie (ik noem geen namen, dus ook die van Canon niet ;) ) hun modellen dan al 3 of 4 keer heeft verbeterd. Eigenlijk loopt Minolta dus gewoon dik twee jaar achter.

Maar toch is het wel een interessant ding natuurlijk. De Dynax7 is een hele goeie body, volkomen logisch om daar een DSLR op te baseren. Maar ik denk niet dat ik em ga kopen, simpelweg omdat ik geen zin heb om nog dik een half jaar te wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen|IA op 13-02-2004 12:57 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jeroen schreef op 13 februari 2004 @ 12:56:
[...]

Mja bovendien is dat dan pas een "1st generation" DSLR van Minolta (hun eerdere pogingen in die richting waren niet zo succesvol), terwijl de concurrentie (ik noem geen namen, dus ook die van Canon niet ;) ) hun modellen dan al 3 of 4 keer heeft verbeterd. Eigenlijk loopt Minolta dus gewoon dik twee jaar achter.

Maar toch is het wel een interessant ding natuurlijk. De Dynax7 is een hele goeie body, volkomen logisch om daar een DSLR op te baseren. Maar ik denk niet dat ik em ga kopen, simpelweg omdat ik geen zin heb om nog dik een half jaar te wachten.
Op zich snap ik wel dat iemand niet wil wachten. Echter, als je al enkele objectieven hebt, is het zonde om ze weg te doen. Plus dat je er gewoon veel geld op toelegt, je moet immers weer van voorafaan beginnen met een set. En je Minolta-set was ook niet gratis neem ik aan.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 13-02-2004 13:45 ]

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

jeroen schreef op 13 februari 2004 @ 12:56:
[...]

Je vergeet hier twee dingen. Laat ik beginnen met de laatste van je opmerkingen. Digitale SLR camera's zijn pas sinds kort erg in trek. Ok, professionals hadden ze al langer, maar vanwege bepaalde keuzes van Minolta was deze groep toch al beland bij Canon en Nikon. Dus het publiek wat fotografeert met Minolta bestaat uit amateurs en hobbyfotografen. Zij zijn pas sinds kort over aan het gaan op digitaal, omdat de prijzen nu eindelijk in de buurt komen van de 1000 eurogrens (wat ik overigens nog veel geld vind, maar een analoge body zit ook rond die prijs). Veel mensen gaan nu pas echt overstappen naar digitaal. Op dit moment fotografeert pas 15% van de mensen digitaal. Dat betekent dat we op het randje staan van een pioniersmarkt naar een mainstreammarkt. De pioniers bezitten nu een digitale camera, de grote massa moet er nog aan geloven. Dat gaat de komende jaren gebeuren. Aangezien de overstapkosten van het ene naar het andere merk waanzinning hoog zijn als je veel apparatuur bezit, fotograferen nog heel veel mensen met Minolta en zijn ze wat dat betreft zeker nog niet veel te laat.

Het tweede punt. In de economische kringen staat vast dat het zeker geen groot voordeel hoeft te zijn om de eerste te zijn in de markt met een nieuw product. Andere partijen kunnen de kat uit de boom kijken en lessen leren uit de gevolgde strategie van de eerste partij. Daarnaast is er veel meer kennis en apparatuur beschikbaar. Hierdoor zou het makkelijk mogelijk moeten zijn om met de investeringen de nieuwste apparatuur en de beste kennis in huis te halen. Dit staat bekend als de wet van de remmende voorsprong. Wat dat betreft zou het zomaar mogelijk kunnen zijn dat Minolta een fantastisch product weet neer te zetten dat ook nog eens een erg hoog prijs kwaliteit verhouding heeft.

Tot slot heeft Minolta al veel ervaring met het bouwen van digitale fotocamera's en hebben zij zich op dit gebied ook al ruimschoots bewezen. Ik ben wel benieuwd hoe die image stabilizing ccd zich gaat gedragen in die DSLR. In de A1 schijnt ie erg warm te worden en wat ruis te veroorzaken (toch?).

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:15

Floor-is

5.2

"Minolta heeft zich bewezen" ... ik ben dan wel een soort van pixelneuker hoor, maar Minolta staat nou niet bepaald bekend om haar superieure plaatjes. Kleurweergave en ruis zijn de grootste manco's, naast het stroomverbruik en vast nog wel het een en ander. Die drie maakten het voor mij al dat ik niet voor een minolta-prosumer heb gekozen.

Maar ik ben 'biased', aangezien ik zelf met Canon schiet. :)

Bericht hierboven

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Mja dan heb je het ook niet over SLRs he. Dat zijn compactcams waar jij het over hebt.

Overigens: het mag dan zo zijn dat het verstandig kan zijn om "de kat uit de boom te kijken", maar IMO heeft Minolta daar veel te lang mee gewacht. Geen enkele prof (en serieuze amateur trouwens ook niet) investeert in dure lenzen als je niet zeker weet dat ze op een gegeven moment een keer met een DSLR komen. En tot het begin van de PMA waren er hooguit geruchten dat Minolta daar mee bezig was. Ik vermoed dat ze toch een hele hoop trouwe Minolta gebruikers zijn kwijtgeraakt. Ik heb ondertussen maar een 10D besteld..
Pagina: 1